[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،حسن روحانی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار با وزیر و معاونان و مدیران ارشد وزارت اقتصاد و دارایی که در این وزارتخانه برگزار شد گفت: من خوشحالم که امروز توانستم خدمت مسئولینی برسم که مسئولیت یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی را بردوش دارند.

رییس جمهور با بیان اینکه در میان بخش‌های اقتصادی وزارت اقتصاد نوک پیکان این استقامت و حمله در برابر توطئه‌های امریکا است، عنوان کرد: دوستان گزارشی از بخش های مختلف از خزانه، مالیات، اصل ۴۴، بازار سرمایه و سهام عدالت و مناطق آزاد ارایه کردند.

وی با اشاره به این که همه اینها در نقش خودشان امروز وظایف سخت‌تر وسنگین‌تری بر دوش دارند، افزود: در این میان بورس و فرابورس نقش بسیار خوب و سازنده‌ای داشته است.

روحانی گفت: این حرف درست است که ما بخشی از مسئولیت بانک‌ها را به تدریج باید به بازار سرمایه منتقل کنیم و بازار سرمایه ما این توان را بر عهده دارد تا بخشی از نیازمندی‌ها و تجهیز منابع مالی کشور را برطرف کند.

وی با اشاره به این نکته امروز بازار سرمایه بار تبادل را عمدتا بر دوش دارد و می‌تواند بار سرمایه‌گذاری و تولید آینده را هم بر دوش بگیرد، افزود: دولت تلاش کرد تا اوراق در جامعه جایگاه مطمئنی پیدا کند و این کار بازار سرمایه را نیز تسهیل می‌کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: من چند بار در دولت تاکید کردم که چه در سود اوراق و چه در بازپرداخت، حتی یک روز نیز تاخیر جایز نیست؛ یعنی دقیقا باید مردم بدانند قولی که دولت به آنها داده پای قولش ایستاده است.

بیشتر بخوانید :  خداحافظ نیسانِ آبی؛ سلام پادرا

وی ادامه داد: این سرمایه اعتمادی که ما می‌گوییم بسیار گسترده و وسیع است، اما یک بخشش در همین است دولت به مردم اعتماد بدهد که چگونه به اوراق باید اعتماد کند همانطور که به اسکناس اعتماد می کنند در همان حد و این در جامعه ما بسیار مهم است.

وی گفت: امیدواریم از این فرصت بسیار مناسب و خوبی که در بازار سرمایه ایجاد شده است بهره‌برداری و استفاده بیشتری به ویژه در این شرایط داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم به بازار سرمایه کمک کرد، افزود: تحریم باعث شده قیمت ارز بالا برود و خود به خود به ارقام بازار سرمایه کمک کرده است. امروز بازار سرمایه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و می‌تواند در شرایط تحریم نقش بسیار خوبی ایفا کند. به همان مقدار که بانک ها ممکن است دست و پایشان بسته باشد بازار سرمایه دستش بازتر است.

رئیس جمهور با اشاره به مساله سهام عدالت و نقش آن در چرخه اقتصادی نیز گفت: من کاملا موافق هستم که مردم سود این سهام را بگیرند و بتوانند آن را در بازار تبادل کنند؛ چرا که این سهام متعلق به خود مردم است و در اختیار آنهاست و هر وقت بخواهند می توانند از آن استفاده کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به خواص اقتصادی سهام عدالت گفت: این سهام می‌تواند حرکت خوبی برای تولید کشور نیز باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها