[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، حسین عسکری افزود: تأمین مالی نیروگاه‌های برق، کمک به ایجاد صنایع در مناطقی است که به دلیل مشکلات پیش بینی نشده در بهره برداری از برخی نیروگاه‌ها قادر به توسعه واحد‌های صنعتی یا استفاده از ظرفیت کامل واحد‌های موجود نبودند.
به گفته این مقام مسئول، با شروع تحریم‌ها ساخت نیروگاه‌های تولید برق با توجه به فناوری بالا و انحصاری و نیز تأمین مالی آن‌ها به چالش برانگیزترین کار مدیران و متخصصان صنعت کشور تبدیل شد. 
وی خاطرنشان کرد: با این حال در این دوره، عاملیت تأمین مالی نیروگاه‌های با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات ساعت با تسهیلات ارزی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی توسط بانک صنعت و معدن انجام شد.
این مقام مسئول گفت: نیروگاه‌های آذرخش، ماهتاب کهنوج، مپنا، سمنگان و ۹ نیروگاه کوچک مقیاس با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر از جمله این طرح هاست که برای تداوم تأمین مالی این پروژه‌ها و تکمیل طرح‌های نیروگاهی لازم است اعتبار لازم در اختیار این بانکقرار گیرد.
وی گفت: برای حفظ رابطه بانک به عنوان سرمایه گذار با نیروگاه‌ها باید بازپرداخت تسهیلات به موقع انجام شود؛ پیش شرط این کار هم این است که نیروگاه‌ها قادر به وصول مطالبات خود از بخش‌های مصرف کننده و خریداران محصول نهایی یعنی شرکت‌های برق منطقه‌ای باشند.
در واقع زنجیره تسویه بدهی بین بانک، نیروگاه‌ها و مصرف کنندگان باید ایجاد شود تا این بانک قادر به سرمایه گذاری جدید در این حوزه باشد.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: همزمان با ساخت نیروگاه ها، سیاست‌های دولت در تأمین برق با استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک با مزیت‌های زیست محیطی، سرمایه‌گذاری کمتر، دسترسی آسان به مصرف کنندگان و استقلال از شبکه برق سراسری با تأمین مالی ۲۴ طرح با تولید بیش از ۴۴۴ مگاوات برق توسط این بانک محقق شد.
وی گفت: رویکرد بانک صنعت و معدن حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است و در این زمینه با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی در اولویت قرار گرفت.
عسکری خاطرنشان کرد: حمایت بانک صنعت و معدن در تأمین مالی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی (گاز – بخار) با استفاده از حداکثر توان داخلی، کشور را در کنار کشور‌های آلمان، آمریکا، فرانسه و ایتالیا در زمره صاحبان فناوری تولید توربین و ژنراتور نیروگاه‌های تولید برق قرار داد. 
این مدیر ارشد بانکی افزود: با شروع دوره جدید تحریم ها، بانک صنعت و معدن تأمین مالی نیروگاه‌های بزرگ برای کمک به صنعت کشور را در دست انجام دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروگاه غرب مازندران (کاسپین)، نیروگاه قشم، نیروگاه کاشان، بخش بخار نیروگاه ارومیه، نیروگاه زنجان، نیروگاه چابهار، بخش بخار نیروگاه رودشور استان مرکزی، نیروگاه لامرد و نیروگاه تربت حیدریه اشاره کرد.
وی تأکید کرد: تکمیل این نیروگاه‌ها نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار است که در مجموع سه هزار و ۵۰۰ مگاوات به توان تولید برق کشور خواهند افزود که معادل ۱۰ درصد از کل تولید برق کشور در افق سال ۱۴۰۰ است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها