[ad_1]

به گزارش تراز ،پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور که در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری تقریباً منظم شده بود، باز هم با تأخیر مواجه شده و در حال حاضر که در مرداد ماه هستیم وعده زمان پرداخت حقوق تیرماه این بازنشستگان مشخص نیست.

 

میانه سال ۹۰ بود که در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برخی شرکت های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت که در صنایع فولاد کشور به فعالیت اشتغال دارند به بخش غیردولتی واگذار شدند. واگذاری این شرکت ها اگرچه در اصل در راستای برون سپاری تصدی گری از بخش دولتی و فعال سازی بخش خصوصی در فعالیت های تولیدی بود اما در این بین اصل مهمی از زیر چشم سازمان خصوصی سازی و ارگان‌های دولتی مربوطه پنهان ماند. اصل لزوم پایبندی شرکت ها به تعهدات آتی آنها که دولت پیش از خصوصی سازی بر گردن این شرکت ها گذاشته است.

 
یکی از این تعهدات، پرداخت سهم شرکت ها در پرداخت مستمری بازنشستگان سال های گذشته صنعت فولاد کشور بود. تعهدی که به گفته نعمت اله شهبازی، معاون سابق اقتصادی و مالی صندوق بازنشستگی فولاد کشور تا پیش از خصوصی سازی این شرکت ها نسبت به پرداخت سهمشان در وقت تعیین شده متعهد بودند اما با خصوصی سازی آنها، پرداخت از سوی شرکت ها با تأخیر همراه شد.
 
 در سال ۹۳ چندین بار مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد خبر از بسته شدن تأخیر در حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور دادند اما این وعده تنها ۲ماه در خوش قولی ماند. یعنی ربیعی با تلاش های پیاپی توانست برای مدت ۲ماه پرداخت های حقوق بازنشستگان صنعت فولاد را به روز کند.
 
 ماجرای عقب ماندگی مزدی بازنشستگان در سال های ۹۴ و ۹۵ تکرار و تنها در برهه چندماهه منتهی به انتخابات دوازدهم منظم شد و مجدداً این تأخیر در ۹۶ تکرار شد. طبق گزارش های مردمی از سوی بازنشستگان صنعت فولاد کشور پس از چند سال تأخیرهای دو تا سه ماهه، در ماه های اخیر پرداخت مستمری بازنشستگان در هر ماه با تأخیر های یک ماهه همراه است.
 
صبح امروز چند تن از بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در تماس با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از تأخیر دوباره در دریافت حقوق ماهانه خود، اعلام کردند که در مراجعه به صندوق بازنشستگی فولاد کشور، اعلام کرده اند که هنوز مشخص نیست چه زمانی حقوق تیرماه آنها پرداخت می شود.
 
این افراد همچنین از روند پوشش درمانی صندوق بازنشستگی فولاد گلایه کرده و اذعان داشتند مطالبات مربوط به هزینه های درمان طی ماه های گذشته پرداخت نشده و هیچ زمان مشخصی برای پرداخت این مطالبات از سوی مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران اعلام نمی شود.

بیشتر بخوانید :  امارات دومین شریک تجاری ایران/ تحریم کننده قطر، بیشترین مراودات با ایران را دارد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی لهستانارسال پول از فرانسه به ایرانارسال پول به دبیارسال حواله به چینانتقال پول به حساب دیگریبیت کوین ماینتجهیزات شبکه تبریزترخیص کالا از فرودگاه امامترخیص کالا از گمرک رجاییترخیص کالا از گمرک فرودگاه پیامحمل بار از ترکیه با اتوبوسحمل بار به ترکیهحمل بار سبلانحمل دریایی به چینحمل و نقل عمومیحمل و نقل هوایی ماهانخدمات بار هوایی علمدارخرید از Ebay Persiantoolsخرید از ایوو چینخرید پارکت از چینخرید چینی خارجیخرید خط تولید فیلترخرید شماره خارج از کشورخرید قطعات موبایل از چینخرید لباس از سایت آمازونخرید ماشین از خارجشرکت حمل بار بین المللیشرکت حمل و نقل بین المللی بندرعباسشرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایرانشرکت حمل و نقل دریایی از چینصادرات غير نفتي ايرانصرافی خ ولیعصرعاقبت بیت کوینفریت بار به ترکیهقرارداد حمل دریاییقوانین گمرک برای واردات ماشینگمرک سیستان و بلوچستانمستر کارت زرینمعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 19نحوه ترخيص كالا از گمركنحوه خرید کالا از سایت های خارجیهزینه مستر کارتهک سایت پی پالواردات برنج از آمریکاواردات خودرو دست دوم به ایرانواردات لوازم و تجهیزات پزشکیوب سایت رسمی مانی رهنماوب مانی لایتوبمانی ایرانیک بیت کوین رایگان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها