[ad_1]

حدود ۷۰ روز است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون وزیر و با حضور سرپرست اداره می‌شود. با استیضاح علی ربیعی توسط مجلس شورای اسلامی و عدم رأی اعتماد دوباره به او، حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران، محسنی بندپی را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

اگرچه انتظار می‌رفت به‌دلیل وسعت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تأثیر تصمیمات این وزارتخانه بر معیشت بخش بزرگی از جامعه، گزینه پیشنهادی وزارت با سرعت بیشتری به مجلس معرفی شود، اما ۷۰ روز زمان لازم بود تا نام محمد شریعتمداری به‌عنوان وزیر پیشنهادی به بهارستان برسد.

**تأخیر در رای اعتماد به وزیر، تبعات اجرایی دارد

در همین خصوص، سیدحمید کلانتری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسپلاس با اشاره به اینکه «شرایط اقتصادی و اجرایی کشور ایجاب می‌کرد تا کارها سریع‌تر انجام شود»، گفت: وزارتخانه بزرگی مانند وزارت کار هرقدر دیرتر مسئول اصلی‌اش تعیین شود، تبعات اجرایی بیشتری خواهد داشت.

وی انتخاب محسنی بندپی به‌عنوان سرپرست وزارتخانه را انتخاب درستی دانست و افزود: از آنجا که ایشان در گذشته معاون وزیر بودند، در دوره سرپرستی با بقیه معاونان ارتباط دوستانه‌ای داشتند و وزارتخانه را در این مدت خوب و آرام مدیریت کردند. با این حال، عدم انجام برخی اقدامات وزیر مانند عزل و نصب و جابه‌جایی و تصمیمات بلندمدت بر روند کارها تأثیر می‌گذارد.

کلانتری با اشاره به معرفی شریعتمداری گفت: امیدواریم با توجه به سابقه طولانی که ایشان در وزارت داشته و تجاربی که دارد، بتواند رأی اعتماد خوبی از مجلس بگیرد.

بیشتر بخوانید :  معمای بن‎بست در صادرات پتروشیمی ایران به چین

**اصلاح امور بدون توجه به حساسیت‌های جناحی و سیاسی

وی تأکید کرد: شرایط امروز کشور به‌گونه‌ای است که باید همگی دست‌به‌دست هم دهیم و با سرعت عمل، تدبیر و انگیزه درست و بدون حساسیت‌های جناحی و سیاسی که در شرایط عادی روال اقتصاد می‌تواند وجود داشته باشد، به فکر اصلاح امور باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه «امروز در سخت‌ترین شرایط تحریمی بعد از انقلاب قرار داریم»، گفت: از آنجا که این تحریم‌ها فشار زیادی بر اقتصاد می‌آورد، باید وزیر باتجربه و پخته باشد. امیدواریم مجلس نیز در حاشیه مسائل رأی اعتماد قرار نگیرد و نمایندگان با توجه به این حساسیت و شرایط وزارتخانه رأی اعتماد مناسبی بدهند.

وی افزود: اگر رأی اعتماد لازم داده نشود، داستان سرپرستی برای چند ماه ادامه پیدا می‌کند که امیدواریم این اتفاق نیفتد و با قوت کار را شروع کنند، زیرا در جلساتی که با ایشان داشتیم، ذهن روشن و شفافی در زمینه تقویت تعاونی‌ها در کشور دارند.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**روابط عمومی گروه تجاری ققنوسپلاس**

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها