[ad_1]

اقتصاد آنلاین– طاهره رضوی؛ سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با اشاره به لایحه تکفیک وزرات صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خود این موضوع که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک می‌شود یا نمی‌شود، مساله‌ای است که باید حل شود.

وی با بیان این‌که دستورالعمل اجرایی هر وزارتخانه، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود، افزود: در دوره پیوستگی یا ادغام این وزارتخانه‌ها با یکدیگر، متاسفانه شاهد این بودیم که دستورالعمل تفکیک وظایفشان یا نگاه جداگانه نسبت به عملکرد در وزارت صنعت، معدن و تجارت، به درستی در گذشته تقسیم نشد و همین موضوع باعث شد که مجموعه نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، عقب افتد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: در اولین گام، همین موضوع باید در اولویت قرار بگیرد که شرح وظایف باید برای هر بخش جداگانه نوشته شود و هدف و ماموریت کاری و استراتژی کاری که در هرکدام از سازمان‌ها باید شکل بگیرد، مشخص شود.

مقیمی عنوان کرد: استفاده کردن از نیروهای خبره و معاونت‌های قوی در بخش‌های مختلف در یکایک وزارتخانه‌ها باید شکل بگیرد. سیستم توزیعی در مسوولیت وزارتخانه‌ها باید اجرا شود.

وی درباره وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: به خواسته‌های بخش خصوصی نه با شعار، بلکه با عمل باید پاسخ داد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: درواقع در مورد وضعیت بخش خصوصی، به تعهداتی که از دولت یازدهم یا حتی قبل از دولت یازدهم بی‌پاسخ مانده بود، پاسخ داده شود.

مقیمی عنوان کرد: دولت دوازدهم باید به دنبال این سرفصل باشد. واگذاری به بخش خصوصی و مسوولیت‌پذیری بخش خصوصی را باور کنند و حالت نظارتی به‌صورت برنامه استراتژی نظارت‌محور در مجموعه وزارتخانه‌هایی که نام برده شده، شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید :  کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا

وی متذکر شد: ما بحث تقویت بخش خصوصی را در برنامه کاری داریم، اما محقق نشده است. در واقع پروژه‌هایی با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی در گذشته انجام گرفت، اما منجر به ناتوان شدن بخش خصوصی و عدم تفکیک آنها شده؛ به‌طوری که بخش خصوصی را ضعیف‌تر کرده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بدترین مساله‌ای که در حال حاضر در سیستم بانکی به‌عنوان سیستم حمایت‌کننده بخش‌های پولی، مالی و اعتباری رخ داده، در مورد موسسات مالی و اعتباری بوده که اخیرا با مشکل مواجه شدند و بانک مرکزی بدون احساس مسوولیت از کنار آن جریان گذشت.

مقیمی عنوان کرد: این در حالی است که مردم اعتماد می‌کنند و اندوخته‌ای از سرمایه خود را به اعتبار یک بنگاه با مجوز بانک مرکزی سپرده می‌کنند.

وی متذکر شد: بانک‌ها به‌عنوان این‌که از بانک مرکزی مجوز گرفتند، شروع به کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند و به‌راحتی این سرمایه‌ها به باد می‌رود و باعث نارضایتی سیستم مالی و اقتصادی کشور می‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که گامی کامل و دقیق در این مسیر برداشته شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به بلاروسایرلاین آسمانبوئینگ 747 کارگوتجهیزات شبکه کیستونترخیص کاران گمرک بوشهرترخیص کالا از گمرک ترکیهترخیص واردات خودروچگونگی ترخیص خودرو از گمرکچگونگی خرید از آمازون در ایرانچگونگی واردات خودرو از دبیحقوق حمل و نقل دریاییحمل بار هوایی داخلیحمل و نقل بین المللی تهرانحمل و نقل خراسان جنوبیحمل و نقل در استانبولحمل و نقل ریلی نیروخرید ابزار صحافیخرید اینترنتی 200 کارتونخرید اینترنتی ژیلتخرید اینترنتی یویوخرید پارکت از چینخرید تجهیزات قایقرانیخرید خط تولید تشکخرید دلار برای حجخرید نقشه چینخریدار پی پالدرباره سایت آمازوندرباره ی پی پالراههای صادرات به چینسامانه ترخیص خودرو اروندشرایط صدور کارت بازرگانی کدام استشركت كشتيراني و خدمات بار هواييصرافی غربصرافی لاریطریقه ترخیص خودروفروش خط تولید حلوا اردهفروش خط تولید شکلاتفروش دلار زیمباوهقوانین گمرکات ایرانقوانین گمرکی ارمنستانقیمت فریت بار ایران ایرکسب یک بیت کویننحوه ارسال پول به آمریکانحوه خرید از چیننمایندگی مستر کارت در ایرانهزینه حمل کالا از چین به ایرانواردات زیتونواردات لباس از چينواردات لپ تاپ استوک از دبیوب سایت بابک مانی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها