[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، فهرست ۲۵۸ واحد تولیدی که محصولات نفتی آنها استاندارد سازی شده، جهت بهره‌مندی از تسهیلات جدید صادرات فرآورده های نفتی به گمرکات کشور ابلاغ شد.

در چارچوب ماده ۴۵ آئین نامه مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت؛ دستورالعمل فرآیندهای صادرات، ترانزیت و سوآپ نفت خام، میعانات گازی، فرآورده ها و مشتقات نفتی را اصلاح و  برای اجرا ابلاغ کرده اند.

در دستورالعمل گذشته ابتدا باید ماهیت فرآورده های نفتی از سوی استاندارد و کارگروه مربوطه درخصوص وجود مواد یارانه ای بررسی و اعلام نظر و سپس مجوز صادرات داده می شد.

در این دستورالعمل به جز محموله های تولید کنندگان خوش نام که با تعهد مدیر عامل ارسال می شد، بقیه فرآورده های نفتی باید ۲۰ تا ۳۰ روز در گمرک می ماند تا ماهیت آن تعیین شود. 

 در اصلاحیه اخیر همه واحدهای تولیدی خوش نام هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و هر واحد تولیدی که کالایش کد استاندارد سازی سازمان استاندارد را دریافت کرده باشد می تواند صادرات کند و پس از آن آزمایش استاندارد انجام خواهد شد.

دو ماه پیش با همکاری مهندس زنگنه وزیر نفت و دکتر کرباسیان رئیس کل وقت گمرک ایران با هدف تسهیل صادرات و استفاده بهینه از پتانسیل واحدهای تولیدی مشتقات نفتی و پتروشیمی دستورالعمل جدید بهبود فرآیندهای صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌ها و مشتقات نفتی نهایی و ابلاغ گردید. 

براساس دستورالعمل جدید، سوآپ نفتی از سر گرفته شد وخوشنامی از  تشریفات گمرکی صادرات فرآورده های نفتی حذف شد. درواقع ابلاغ این دستورالعمل طی هفته های اخیر به منظور از سرگیری سوآپ نفتی و تسهیل و توسعه صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین تسهیل ترانزیت سوخت، میان گمرک و وزارت نفت انجام شد که محور اصلی آن آسان سازی و  دربرگیری تسهیلات صادراتی برای تمام صادرکنندگان فرآورده ها و مشتقات نفتی است و فصل نوینی در حمایت از بخش خصوصی به شمار می رود و منجر به تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی مربوط به صادرکنندگان به ویژه واحدهای تولیدی صادراتی شده است.

بیشتر بخوانید :  لزوم رفع مشکلات بیمه‌ای و بانکی واحدهادر شهرک‌های صنعتی اهر وهریس

فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران نیز قول داده بود که این دستورالعمل عملیاتی شود و جلسات منظمی را با سازمان های همکار از جمله استاندارد جهت اجرایی شدن دستورالعمل یاد شده برگزار نمود که با توجه به اعلام اداره کل دفتر صادرات گمرک ایران، دستورالعمل یاد شده در گمرکات اجرایی عملیاتی شد.

همچنین در  تازه ترین اقدام فهرست ۲۵۸ واحد تولیدی که محصولات آنها استاندارد سازی شده جهت بهره مندی از تسهیلات جدید صادرات فرآورده های نفتی به گمرکات کشور ابلاغ گردید .

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی در باتومیاتاق بازرگانی قرقیزستان در تهراناتاق بازرگانی کرمانانتقال پول به كارت ديگرایرلاین های ایرانبیت کوین پاورپوینتبیمه حمل و نقل هواییتجهیزات شبکه برق قدرتترخیص خودرو زنجان شمالیثبت نام مستر کارتحمل بار صنعتیحمل و نقل دریایی خزرحمل و نقل زمینی به ترکیهحمل و نقل زمینی به روسیهحمل و نقل هوایی ترکیهحمل و نقل هوایی دبیحمل و نقل و ترافیکخرید ایفون از امریکاخرید اینترنتی گلیمخرید اینترنتی گواهینامه رانندگیخرید اینترنتی مانتو مجلسیخرید تجهیزات لپ تاپخرید تجهیزات نورپردازیخرید جعبه ابزار فلزیخرید سیسمونی از چینخرید کالا از Ebay در ایرانخرید و فروش علی باباراهنمای خرید از آمازونراهنمای خرید از سایت علی باباسایت های خرید از چینستاد ترخیص خودرو شمال تهرانصادرات رب گوجه به عراقصادرات زغال سنگ به چینصادرات میوهصرافی ک یشعاقبت بیت کوینفرستادن پول به روسیهفروش دلار سنگاپورفریت بار با ترکیشقوانین گمرک خودروقوانین و مقررات گمرکی pdfنحوه ی خرید از سایتهای خارجینرخ حواله دلار استراليانرخ دلار صرافی 365وارداتواردات پژو 407واردات قطعات کامپیوترواردات کاغذ دیواریوب مانی ترنسفرویژگی های حمل و نقل هوایی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها