[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر  محمد شریعتمداری در همایش ایثارگران و بسیجیان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال تقارن زیبای هفته بسیج را با دهه عاشورا داریم که در واقع خواستگاه هفته بسیج در نظام اسلامی و همه نظام های انقلابی اسلامی جهان فرهنگ عاشورایی ما است.

 وی ادامه داد:  در سایه برخورداری از نعمت بزرگ اسلامی یعنی بسیج به عنوان مدرسه عشق می‌ توانیم ایثارگرانه در راستای هدفی که داریم بایستیم و بدون هیچ ترس و واهمه ‌ای ‌قدم برداریم و پس از گذشت سال‌ ها ‌در جای جای سرزمین ما و نه فقط در مرزها، هنوز نشانه های فراوانی از ایثارگری و جانبازی و حرکات شهادت طلبانه در ایام ۸ ساله دفاع مقدس را مشاهده می‌ کنیم.

وزیر صنعت گفت: برای صبر و شکیبایی در پاسداری از فرهنگ عاشورایی است که ما عزاداری می‌ کنیم و هدف بزرگ ما در  ۱۴ قرن پس از شهادت و ایثار امام حسین علیه السلام، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی درجامعه اسلامی است.

به گفته وی هفته دفاع مقدس و هفته بسیج نه فقط به عنوان یک کار نمادین بلکه به عنوان یک اقدام سازنده برای ادامه عنصر اساسی صبر و شکیبایی در حیات جمهوری اسلامی ایران و همه نهضت های انقلابی جهان حائز اهمیت است.

شریعتمداری ادامه داد: در شرایط صلح، بسیج می‌تواند به عنوان یک شجره طیبه مثل خون و روح در بدن دستگاه اجرایی خلاقانه و مبتکرانه دارای ماموریت های اساسی و ویژه‌ ای ‌شود که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا مسئولیت سنگینی دارند.

بیشتر بخوانید :  صادرات گل ایران رکورد زد/ آمریکا و هلند خریدار گل ایرانی

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ عضویت بسیج در بین اعضای وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶۶ درصد است، این بدان معناست که ۶۶ درصد اعضای وزارت خانه اعلام آمادگی کردند تا بسیجی بیاندیشند وحرکت کنند، گفت: بعد از شبیخون فرهنگی یکی از هجمه های اساسی نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، هجمه ی اقتصادی است.

شریعتمداری ادامه داد: محاصره، تحریم و تحمیل برخی از روابط و مقررات بین المللی همه ابزار هایی است که تنها به دلیل استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران علیه این نظام مقدس به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: حرکت در جهت ایجاد یک اقتصاد مقاوم و به فرموده رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی یک حرکت ایثارگرانه و مجاهدانه است و بسیج یکی از مهمترین و شایسته ترین ارکان تحقق این هدف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید ملی و حفاظت از آن یکی از مهمترین مجاهدت هاست و  بسیجی های ما در عرصه فعالیت های اقتصادی باید حامی تولید ملی باشند.

شریعتمداری ادامه داد: نهضت پاسداری و حمایت از تولید ملی باید یکی از مهمترین اهداف بسیجی های کشور ما در همه دستگاه ها، همه آحاد ملت، همه جوامع، همه اقشار و همه طبقات و البته وزارتخانه مسئول تولید در حوزه صنعتی و معدنی، وزارت صنعت و معدن و تجارت باشد.

وظیفه داریم از کالای خارجی استفاده نکنیم 

 وی افزود: باید با اصلاح و سهل کردن مقررات فعالیت های اقتصادی شرایط تولید داخلی را به گونه ‌ای ‌فراهم کنیم تا کالای وارداتی خارجی حتی به صورت قاچاق امکان رقابت در عرصه تولید داخلی با کالای مشابه خودش را نداشته باشد و بسیج باید یکی از وظایف خود را مبارزه با ورود کالای غیرقانونی به مرزهای کشور قرار دهد.

بیشتر بخوانید :  تبدیل 3 وزارتخانه به 5 وزارتخانه جدید

وی تصریح کرد: همه ما به عنوان کسانی که مدعی فرهنگ بسیج و ایثارگری هستیم این وظیفه مهم را داریم که خودمان مظهر استفاده از تولید ملی باشیم و از کالای قاچاق و حتی کالای خارجی استفاده نکنیم.

وزیر صنعت تاکید کرد: یکی از مهمترین حمایت‌ ها از تولید ملی، ‌ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی در جامعه است یعنی اینکه کاری کنیم که استفاده از تولید ملی باعث افتخار و ارزش و استفاده از کالای خارجی حتی کالایی که به صورت قانونی وارد کشور شده یک اقدام غیر ارزشی محسوب شود.

وی افزود: یکی از مهمترین محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در کشور متاسفانه وجود فساد در نظام اداری ما است که باید با آن مبارزه کرد و  اول از همه خود دولت باید متکفل این امر باشد.

از فساد خرد و کلان در دستگاه های اداری نمی گذرم 

شریعتمداری ادامه داد: بنده از فساد خرد و کلان در دستگاه اداری مربوط به این وزارت خانه نمی گذرم و همه تلاشم را برای برخورد با این تخلفات انجام خواهم داد و همکارانم در دستگاه نظارتی موجود در وزارت خانه نیز مکلف هستند با همه مظاهر فساد به اشد وجه برخورد کنند.

وی تصریح کرد: باید با اخلاق و با رعایت همه اصول، بدون پرده دری و ریخن آبرو و حیثیت کسی، اطلاعاتی که فکر می‌ کنیم صحیح هست و به بهتر شدن فضای اداری و جامعه ما کمک می‌کند را در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: شفافیت قوانین و برداشتن مقررات پیچیده، کوچک کردن و چابک کردن نظام اداری، سپردن کار به مردم، نشاندن دولت در جایگاه سیاستی، هادی و مشوق و همچنین دور کردن دولت از فعالیت هایی که ما به آن اعمال تصدی می‌گوییم و بردن دولت به سمتی که ما به آن اعمال حاکمیت می‌گوییم، مجموعه ‌اقداماتی است که می‌تواند از فساد جلوگیری کند و ما باید این مسیر را در نظام اداری کشور به کار گیریم.

بیشتر بخوانید :  یک‌میلیون و ۷۰۰هزارتن ظرفیت‌خالی در صنعت‌شیرینی

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآشنایی با حمل و نقل هواییاتاق بازرگانی یعنی چهاخبار گمرك ايرانارسال پول به ایرانارسال پول به تایوانترخيص كالا از خرمشهرترخیص خودرو پلاک اروندترخیص در حین خدمتترخیص کار گمرک خرمشهرچگونه به چین صادرات کنیمحسابداری واردات کالاحمل بار از طریق هواپیماحمل بار شهرستانحمل بار گروپاژ از چینحمل دریایی به انگلیسیحمل و نقل بین المللی راکبحمل و نقل ترافيكحمل و نقل دریایی از چینحمل و نقل زمینی از ترکیهخرید ابزار تعمیرات موبایلخرید ابزار هیوندایخرید اینترنتی آمازونخرید اینترنتی قرص سایتوتکخرید اینترنتی یخچال فریزرخرید خط تولید اکسید رویخرید خط تولید لیوان کاغذیخرید دلار عمدهخرید طوطی امازونخرید لپ تاپ از چیندستورالعمل واردات تجهیزات پزشکیرتبه کارت بازرگانیرهگيري مرسولات خارجيشرکت تعاونی انبوه سازان مسکن حمل و نقل هوایی شیدهشرکت حمل و نقل هوایی نفتصادرات 66صادرات سیبصرافی 24 ساعتهصرافی زرینفریت بار هواییکارگو کیش ایرلیست صادرات ایران به چینمراحل ترخیص کالا از گمرک ایرانمستر کارت جعلینحوه ترخیص خودرونحوه خرید از خارجنحوه خرید کالا از سایت خارجینحوه ی گرفتن کارت بازرگانینقش حمل و نقل هوایی در صنعت توریسمواردات لوازم یدکی خودروواردات ماشین الات سنگین از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها