[ad_1]

«محمود واعظی» روز یکشنبه در دیدار با «نیهات زیپکچی» وزیر اقتصاد ترکیه و رییس ترکیه ای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور افزود: ایران و ترکیه توافق کردند تلاش های خود را بکارگیرند تا موافقتنامه تجارت ترجیحی که هم اینک در بین دو کشور برقرار است، در آینده تبدیل به تجارت آزاد شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عضو کابینه دولت تدبیر و امید به نگاه و رویکرد مثبت دو کشور در روابط تجاری فی مابین اشاره کرد و از تلاش برای تحقق اهدافی که رئیسان جمهوری دو کشور در دیداری که سال گذشته با یکدیگر داشتند، برای افزایش حجم روابط خبر داد.

واعظی گفت: رئیسان جمهوری دو کشور در دیدارهای خود بر افزایش حجم روابط اقتصادی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال تاکید کردند که در دیدار امروز راهکارهای تحقق این هدف مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به برگزاری منظم کمیسیون مشترک بین دو کشور در سال های گذشته اشاره کرد و از تصمیم برای برگزاری بیست و ششمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و ترکیه در مهرماه امسال و در شهر تهران خبرداد.

واعظی تلاش دو کشور را برای برطرف کردن همه موانع سر راه افزایش روابط اقتصادی دو کشور تا زمان برگزاری بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی خاطر نشان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه امروز تجارت ترجیحی بین دو کشور را گامی مهم در توسعه روابط ارزیابی کرد و دو کشور بر افزایش مبادله کالاهای این موافقتنامه تاکید کردند.

واعظی از توافق ایران و ترکیه برای برداشتن موانع سرراه افزایش تجارت دو جانبه خبرداد و گفت: دو کشور مصمم هستند برای تسهیل در روابط موانع توسعه روابط بانکی را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید :  روند رشد واردات ایران در سال‌های‌۱۳۹۵ و‌۱۳۹۶ +اینفوگرافیک

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه افزود: رئیس کل بانک مرکزی ترکیه به زودی برای بررسی توسعه روابط بانکی بین دو کشور به تهران می آید.

واعظی همچنین از توافق ایران و ترکیه برای بررسی راهکارهای توسعه مبادلات مالی از طریق پول ملی دو کشور و برقراری روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور خبرداد.

عضو هیات دولت یازدهم به برگزاری نمایشگاه و همایش بزرگ نفت و گاز که امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در استانبول ترکیه در حال برگزاری است و معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارد، اشاره کرد و توافق ها با وزیر اقتصاد ترکیه را فرصتی بزرگ ارزیابی کرد.

واعظی از مذاکره با وزیر اقتصاد ترکیه در باره افزایش روابط حمل و نقلی دو کشور و همچنین روابط گمرکی فی مابین و تلاش برای بهبود این روابط خبر داد و گفت: تلاش می شود قبل از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران کمیته ویژه حمل و نقلی بین دو کشور فعال شود.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه افزود: اگر کمیته مذکور به نتیجه دلخواه نرسید مقام های دو کشور برای برطرف کردن موانع جلسه هایی در مرزهای رسمی دو کشور برگزار خواهند کرد.

برگزاری دیدارهای رسمی مقام های بهداشتی دو کشور برای بررسی راه های افزایش روابط در این بخش از دیگر محورهای مورد توافق وزیران دو کشور بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه دو کشور به موافقت نامه تجارت ترجیحی فی مابین را کوتاه مدت ندانست زیرا این موافقت نامه بستری برای افزایش سطح روابط دو کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  آهن طی 2 ماه اخیر 40 درصد گران شد

واعظی گفت: تلاش می شود حجم روابط اقتصادی دو کشور تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد و همکاری ها برای افزایش آن ادامه یابد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی کردستانامور گمرکی و ترخیص کالاپست سریع در ایرانترخیص خودرو بندر عباسترخیص خودرو زنجان شمالیترخیص کالا از گمرک بندرعباستوسعه صادرات صندوقجوانه کارگو بارچطور از سایت خارجی خرید کنمحمل اثاثیه منزل ارزانحمل بار قطارحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل بار و اثاثیه کرجحمل و نقل از چینحواله ارز از طریق بانکحواله چینخ انه کارگرخرید اینترنتی گل و گیاهخرید تجهیزات چشم پزشکیخرید تجهیزات ژئوفیزیکخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید تجهیزات صدابرداریخرید تجهیزات مهد کودکخرید خط تولید ساندویچ سردخرید خط تولید مواد شویندهخرید دستگاه تولید لیوان یکبار مصرفخرید دلار اینترنتیخرید کبوتر چین دار شرقیخرید کتابخوان amazon kindleخرید ملک آلمانخرید و فروش یوانشرایط خرید دلار به نرخ دولتیصادرات تونسصادرات سنگ به استرالیاصادرات یعنی چهصرافی غربطرح کارت بازرگانیقانون تعرفه گمرکیقوانین گمرکی واردات خودروقيمت فريت بار به كاناداقیمت حواله داخلی دلارکارت بازرگانی قزوینگمرک دیلمهزینه حواله دلارواردات ادویه از دبیواردات خودرو 1393واردات خودرو 3500واردات خودرو از دبیواردات خودرو از عراقواردات خودرو در 93

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها