برنج دومین محصول عمده وارداتی به کشور/ چین در صادرات کالا به ایران اول شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

 

براساس آمار گمرک در فروردین ماه سال جاری بیش از دو میلیون و ۹۰ هزار و ۵۲۲ تن کالا از مبادی قانونی وارد کشور شده که بیش از یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۱۷۹ تن مربوط به ۱۵ قلم کالای وارداتی می‌شود.

لازم به ذکر است که این ۱۵ قلم عمده کالاهای وارد شده به کشور از میان کل کالاهای وارد شده، از لحاظ ارزشی سهم بیش از ۲۹ درصدی داشته و از نظر وزنی ارزشی سهم بیش از ۵۸ درصد را در واردات به خود اختصاص داده است.

در این میان ذرت دامی با واردات بیش از ۶۶۲ هزار و ۴۴۶ تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۸۱ دلار بیشترین سهم از مجموعه واردات در فروردین‌ماه را تشکیل داده است.

پس از ذرت دامی، برنج بیشترین محصول وارداتی در فروردین ماه سال جاری به کشور بوده که بیش از ۸۵ هزار و ۲۷۰ تن وارد کشور شده و براساس آن ۷۳ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۱۳ دلار ارز از کشور خارج شده است.

کنجاله و موز نیز در ردیف‌های بعدی عمده اقلام وارداتی قرار دارند که در فروردین‌ماه سال جاری در حجم بالا وارد کشور شده است.

لیست اقلام عمده وارداتی به کشور/ چین بزرگترین وارد کننده به ایران + جدول

سهم ۲۰.۶۶ درصدی چین از صادرات کالا به کشور

همچنین در بین کشورهای عمده طرف معامله در واردات کالا به کشور، چین با صادرات بیش از ۱۸۱ هزار و ۱۱۶ تن کالا به ارزش ۴۸۵ میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۸ دلاری بزرگترین صادرکننده کالا به کشور بوده و سهم ۲۰.۶۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

 پس از چین، کشور امارات متحده عربی با صادرات بیش از ۲۳۵ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش ۴۰۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۷۰۴ دلار در ردیف دوم صادرکنندگان کالا به کشور حساب می‌شود.

در این میان ترکیه نیز از جمله کشورهای عمده طرف معامله در واردات کالا به کشور بوده که با صادرات بیش از ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۸۱ تن در ردیف سوم صادرات کالا به ایران است.

 

 

پس از ترکیه، جمهوری کره با صادرات بیش از ۶۱ هزار و ۹۸۷ تن کالا به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۹۶ هزار و ۶۴۸ دلار در ردیف چهارم صادرکنندگان به کشور حساب می‌شود.

در این میان هند نیز سهم ۵.۵۶ درصدی از صادرات کالا به ایران داشته که در فروردین ماه سال جاری با صادرات بیش از ۱۴۰ هزار و ۹۴۵ تن کالا درآمد ۱۳۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۷۹ دلاری را نصیب خود کرده است.

گفتنی است در کنار ۵ کشور عمده طرف معامله در واردات کالا، کشورهای آلمان، هلند، سوئیس، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، سنگاپور، پاکستان، برزیل و ژاپن در ردیف ششم تا پانزدهم کشورهای عمده واردکننده قرار دارند.

لیست اقلام عمده وارداتی به کشور/ چین بزرگترین وارد کننده به ایران + جدول

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x