[ad_1]

اقتصاد آنلاین – صنم ابراهیمی؛ رضا الفت نسب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر حجم خرید و فروش آنلاین در بین کل خرید و فروش‌های آفلاین و آنلاین تنها ۱درصد است؛ یعنی ۹۹درصد خرید و فروش‌های ما از طریق همان سیستم سنتی بازار انجام می‌شود.

وی درباره شرایط پیش روی این نوع کسب و کارها گفت: ذات این نوع کسب و کارها به این صورت است که به ۳ تا ۵سال هزینه زمانی و مالی نیاز دارد و پس از ۳ تا ۵سال و حتی در بعضی مواقع تا ۷سال بعد به درآمدزایی می‌رسند. البته موارد استثنا هم وجود دارد و برخی توانسته اند زودتر نیز به سود دهی برسند.

الفت نسب تاکید کرد: در این کار دو اصل بسیار مهم وجود دارد؛ اول ایده خوب و قوی و دوم جمع‌آوری تیم کاری مناسب. البته بحث سرمایه‌گذاری هم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: خیلی از افراد از ایده‌های موفق کشورهای دیگر کپی‌برداری می‌کنند و می‌خواهند آن را در ایران پیاده کنند؛ در حالی که هر کشوری فضای کسب و کار و شرایط فرهنگی خود را دارد و ممکن است یک ایده در همه جا موفق عمل نکند.

این فعال فضای مجازی کشور ادامه داد: بحث دیگر این است که برخی افراد با ایده خوب هم وارد می‌شوند و تا حدی از تیم و توان سرمایه‌گذاری نیز برخوردارند، اما از ابتدا به مجوز، بیمه، مالیات و غیره توجه نمی‌کنند و حتی پس از راه‌اندازی استارت‌آپ خوب و قابل قبول درگیر مجوز و مسائل قانونی می‌شوند و نمی‌توانند فعالیت کنند و زحمات آن‌ها در استارت‌آپ به هدر می‌رود.

بیشتر بخوانید :  برای خرید آبسرد کن چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول قیمت

عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی درباره وضعیت پرداخت مالیات در این فعالیت خاطر نشان کرد: این شغل و فعالیت اقتصادی نیز، مانند سایر مشاغل باید مالیات پرداخت کنند، اما در این زمینه به دلیل نوع فعالیت صورت گرفته مشکلاتی نیز وجود دارد که عمده آن مربوط به عدم به رسمیت شناختن هزینه‌های این نوع کسب و کارها توسط سازمان مالیات است.

وی درباره موانع پیش روی توسعه این فعالیت گفت: یکی از مواردی که برای افزایش سهم فروش اینترنتی با آن مواجه هستیم این است که بخش سنتی برای تبدیل شدن به کسب و کارهای اینترنتی محتاطانه عمل می‌کند. حتی در گذشته  چنانچه کسب و کار اینترنتی به طور مثال در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کرد، اتحادیه پوشاک می‌توانست اقدام به پلمپ فعالیت وی کند و ناچار به گرفتن مجوز از این اتحادیه بود.

الفت نسب با اشاره به ماده ۸۷قانون نظام صنفی مبنی بر لزوم اخذ پروانه کسب افرادی که در فضای مجازی مشغول فعالیت می کنند، تصریح کرد: در گذشته متقاضیان این کسب و کار به دلیل تنوع در فعالیت با اتحادیه یکسانی روبه‌رو نبودند، اما اکنون با اجرای ضوابط و آئین نامه‌های مربوطه و کسب مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی که به تازگی ایجاد شده است می‌توانند فعالیت کنند و نیاز به مجوز از اتحادیه‌های دیگر ندارند.

وی افزود: از طرفی این اتحادیه کشوری است و مشکل ایجاد شعب که نیازمند مجوز اتحادیه‌ها و سازمان‌های هر شهر بود نیز اکنون حل شده است و تنها نیاز به برخی هماهنگی‌ها وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی خاطر نشان کرد: ما سعی داریم روی بحث اصلاح برخی قوانین ورود کنیم و با ارائه نظرات کارشناسی به فضای فعالیت کسب و کارهای نوپای مجازی امنیت بدهیم.

بیشتر بخوانید :  تداوم تنزل محیط کسب و کار در دولت روحانی از نظر فعالان اقتصادی + نمودار

وی تاکید کرد: برای دادن مجوزها به بررسی دقیق ایده‌ها و توان اجرایی و زیر ساخت‌های متقاضیان توجه می‌کنیم تا هم ضریب موفقیت خود آنان افزایش یابد و هم حقوق مصرف کنندگان رعایت شود تا این امر تداوم یافته و سهم کسب و کارهای مجازی در خرید و فروش و ارائه خدمات افزایش یابد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ايران و ژاپنافتتاح حساب پی پال رایگانانبار گمرک امام خمینیپست سریع در تهرانتمدید کارت بازرگانی فرم دالحد ترخص تهرانحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل بین المللی به عراقحمل و نقل زمینی به روسیهحمل و نقل هوشمند دریاییخريد چيني زرينخرید ابزار دوچرخهخرید ابزار شماره دوزیخرید ابزار طراحیخرید از آمازون در ایرانخرید از سایت آمازون در ایرانخرید از سایت های امریکاییخرید از طریق ebayخرید اینترنتی شوکر پرتابیخرید اینترنتی ظروف ملامینخرید پستی از آمازونخرید تجهیزات ویپخرید خدمت دانشجویان خارج از کشورخرید خط تولید لوله پولیکاخرید خط تولید ماءالشعیرخرید گوشی ایفون از امریکاخرید مستر کارت هک شدهخرید مکمل بدنسازی از آمریکارهگیری مرسوله پستی تیپاکسصدور کارت بازرگانی مشهدصرافي ظفرصرافی حواله ارزیفرستادن پول به حساب دیگرفروش خط تولید تصفیه روغن سوختهقیمت ترخیص خودرو از گمرککارت بازرگانی فروشکارگو کیش ایرمستر کارت رایگاننرخ حمل کانتینر از چیننرخ حواله دلار روزنیاز به حمل و نقلهزینه پست بین المللیواردات برنجواردات چیستواردات خودرو دانشجوییواردات زیپ از چینواردات شکلات از ترکیهواردات عطر و ادکلنواردات فلش از چینواردات یراق کیف از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها