[ad_1]

به گزارش تراز ، به نقل از فایننشال تایمز، در انتخابات گذشته تیم روحانی از سیاست های اقتصادی خود در حمایت از فقرا و برقراری ثبات از طریق تک رقمی کردن نرخ تورم و بهبود چشم انداز اشتغال از طریق ارتقاء ۱۰ پله ای جایگاه ایران در شاخص فضای کسب و کار بانک جهانی دفاع کرد. حسن روحانی همچنین از تصویب مصوبه ای جدید در پارلمان برای اصلاح نظام بانکی تحت کنترل دولت و ضرورت کاهش نرخ دو رقمی وام های بازپرداخت نشده سخن گفت.

در طرح ارائه شده از سوی دولت روحانی به مجلس، وی خواستار تقویت بازار سرمایه بعد از انتشار آزمایشی اخیر اوراق قرضه صکوک شده است.

اصلاح ساختار مالی کشور می تواند به جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی که تاکنون حجم ناچیزی (کمتر از ۵ درصد خرید و فروش سهام) از بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص داده اند کمک کند.

تحریم های مالی و بازرگانی آمریکا علیه شرکت ها و برخی اشخاص همچنان پابرجا هستند و ممکن است به موجب پیشنهادات جدید مطرح شده در کنگره این تحریم ها تشدید شوند. با این حال، تهران قبلا به ۳۰ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده خود دسترسی پیدا کرده و ادعا می کند مبالغی که همچنان مسدود است و آزاد نشده چندان «قابل توجه نیست.»

ایران در حال همکاری با گروه کاری اقدام مالی برای برداشته شدن محدودیت های مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریزم علیه خود است که موجب شده بانک های بزرگ چند ملیتی با سیستم بانکی داخلی ایران همکاری نکند.

بیش از ۲۰۰ بانک آسیایی، اروپایی و خاورمیانه ای روابط کارگزاری با بانک های ایرانی ایجاد کرده اند و بانک های آی سی بی سی چین، ووری کره جنوبی و بانک مسقط عمان در حال افتتاح شعبی در ایران هستند. در مقابل، بانک های ایرانی در حال گسترش و احیای حضور فرامزی خود در لندن و بازارهای داخلی اروپایی نظیر ترکیه هستند و یکسان سازی کارت های اعتباری و بدهی با کشورهای آذربایجان، عراق و روسیه انجام شده است.

بیشتر بخوانید :  از انتخاب ایران به عنوان بیستمین اقتصاد پرشتاب جهان تا فیلم فرار مالیاتی در پوشش فاکتورهای صوری

روی کاغذ، بانک های خارجی می توانند کمتر از ۵۰ درصد از سهام بانک های ایرانی را خریداری کنند و بانک های دولتی و خصوصی در فهرست موسسات عرضه شده در بورس تهران به ثبت رسیده اند. ۳ بانک بزرگ ایرانی یعنی ملت، صادرات و تجارت، کنترل حدود ۶۰ درصد از دارایی ها را دارند، و دولت ممکن است به موجب اجرای طرح خصوصی سازی در سال مالی جاری بخش بیشتری از سهام خود از بانک های بزرگ را واگذار نماید.

در دو سالی که از زمان اجرایی شدن برجام گذشته، امیدهای سرمایه گذاران برای ورود به بازار ایران تا حد زیادی به یاس مبدل شده است. اما در دو سال آینده، عملی شدن احتمالی بلندپروازی های روحانی در زمینه انجام اصلاحات در بازار مالی ایران می تواند زمینه ساز ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس ایران باشد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآخرین اخبار گمرک خودروآمار صادرات 93اخبار گمرک افغانستانانتقال پول به بانک ملتانجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل منطقه 5بیت کوین تاکبیت کوین معتبرپست سریع هواییپیگیری مرسوله رایتلتجهيزات شبكه توزيعتجهیزات شبکه توزیع برقتجهیزات شبکه زمینیچگونگی خرید دلارچگونه از علی اکسپرس خرید کنیمچگونه مستر کارت بگیرمحمل بار بین شهریحمل بار سعادت آبادحمل بار هوایی ایران ایرحمل هوایی بار ماهانحمل و نقل بین المللی تورنتوحمل و نقل بین المللی دور روخدمات پست بین المللیخريد كتاب خارجي از آمازونخرید 1 دلاریخرید از آمازون و ایبیخرید اینترنتی قهوهخرید اینترنتی وسایل شمع سازیخرید خط تولید اکسید رویخرید دلار در تهرانخرید گوشی از خارج از ایرانخرید گوشی چینی از بانهخرید و فروش دلار جرم استرهگیری مرسوله پستیسایت آمازون موبایلصادرات رب گوجه به عراقصادرات لواشکصرافی ثانیهصرافی منطقه 17صرافی یه قرونکارت بازرگانی اصفهانکارگو ماهان مالزیگمرک لرستانماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومیمعاونت حمل و نقل منطقه 1نرخ حواله دلار امروزهزینه ترخیص از گمرکواردات پرسود از ترکیهواردات عروسک از دبیواردات قاچاق از دبیواردات نفت چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها