[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون چهار میلیون و ۶ هزار تن گندم از ٢٧ استان کشور و ۱۲۶ هزار تن دانه روغنی کلزا با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته خریداری شده است.

یزدان سیف اظهار کرد: ارزش گندم خریداری شده از گندمکاران ۶۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک ۵ درصد مطالبات پرداخت شده است و بقیه این مبلغ بزودی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی افزود: خوزستان با خرید یک میلیون و ٣۴٨ هزار تن گندم در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن گلستان با یک میلیون و ۵ هزارتن، فارس با ۶۶ هزارتن، کرمان با ٢ ۶ هزارتن، خراسان رضوی با ٢ ٣ هزار تن و اردبیل با ٢ هزار تن جایگاه های بعدی را از آن خود کردند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد: میزان خرید گندم کرمان تا امروز رکورد پارسال را که نزدیک ٢ ۵ هزارتن بود، شکسته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵٢٣ مرکز فعال در سراسر کشور گندم می‌خرند که تاکنون ٢۰ هزار تن گندم های خریداری شده دوروم (ماکارونی) است.

سیف تولید امسال گندم را ١۴ میلیون تن و خرید تضمینی آن را ۱۱ میلیون تن پیش بینی کرد و گفت: خودکفایی کشور در گندم استمرار می‌یابد.

وی عنوان کرد که  امسال براساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (۱۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (۱۳۳۰ تومان) خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید :  جزئیات راهبرد وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون ١٢۶ هزار تن کلزا به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال از ٢٧ استان کشور خریداری شده است که نسبت به پارسال که مقدار خرید ۶٧ هزارتن بود، ۲ برابر شده است.

سیف خاطر نشان کرد که در این مدت گلستان با ۴٩ هزار و ٣٩ تن بیشترین فروش کلزا را داشت. مازندران با ١٩ هزارو ٣١٧ تن، خوزستان با ١٨ هزار و ٩۴٣ تن، فارس با ١٢هزارتن، اردبیل با ۶ هزار و ٣ تن و ایلام با پنج هزار و ٩ تن رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: ۷۵ درصد مطالبات کلزاکاران کشور پرداخت شده است و باقیمانده طلب این کشاورزان هر هفته یک بار به حسابشان واریز می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی شیرلزانتقال پول به لبنانبیشترین واردات از چینپی پال مالزیتجهیزات شبکه های صنعتیترخیص کار در تبریزترخیص کالا بندر انزلیجدیدترین اخبار گمرکیچگونگی خرید از علی باباحسابداری ترخیص کالاحمل آمریکا به سوریهحمل بار مشهدحمل خرده بار از چین به ایرانحمل و نقل دریایی سیناحمل و نقل هواییحواله دلار مقدار کمخدمات بار هوایی علمدارخرید از سایت Amazonخرید از سایت های چینیخرید از طریق ebayخرید اینترنتی 5040خرید اینترنتی خط ایرانسلخرید اینترنتی عینک طبیخرید تجهیزات آزمایشگاه ژئوتکنیکخرید تجهیزات خشکشوییخرید تجهیزات طیورخرید حواله دلارخرید دامنه از سایت خارجیخرید فیلم از سایت آمازونخرید گوشی موبایل از خارج کشورخرید مستر کارت مجازی قابل شارژخریدار تجهیزات شبکهرهگیری مرسوله ی پیشتازشرایط خرید دلار از بانک ملیشرکت حمل و نقل هوایی سرعت رسانصادرات فرش به ترکیهصرافی زرین قلم تجریشظرفیت حمل بار وانتفروش خط تولید کنافقرارداد حمل دریاییكارت بازرگاني هوشمندکارت بازرگانی 5 سالهکشتی کارگوگمرک دوغارونگمرک فرودگاهنحوه ی واردات کالا از چینواردات تیغ ژیلتواردات خودرو از ارمنستانواردات خودرو گذر موقتواردات موتور سنگین از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها