[ad_1]

عضو هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: بخش تعاون می‌تواند برای رفع نیاز کشور نقش تعیین‌کننده ای داشته باشد و تسری‌بخش عدالت اجتماعی باشد .

به گزارش ایسنا، مهدی حسین نژاد در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی با اشاره به سهم ناچیز تعاون در اقتصاد کشور افزود: متاسفانه بخش غیردولتی در کشور رشد نداشته و تعاون همسو با بخش خصوصی سهم بالایی از اقتصاد را به خود اختصاص نداده است.

عضو هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، توسعه تعاونی‌های موجود و توانمندسازی و ایجاد تعاونی‌های جدید را راهکاری موثر در توسعه تعاونی ها در کشور دانست .

وی بیان کرد: ۵٠ تعاونگر استان مرکزی از ۵٠ میلیارد تومان ضمانت نامه صندوق بهره مند شده اند. می‌توان برای ایجاد شرکت‌های تعاونی بزرگ از این منابع استفاده کرد .

حسین نژاد با اشاره به آمادگی جهت همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با شبکه مجازی بخش تعاون استان مرکزی، یکی از راهکارهای توسعه تعاون را حضور در بورس دانست.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: با راه اندازی شرکت‌های تعاونی بزرگ می‌توان این هدف را محقق ساخت و آمادگی لازم در این راستا در وزارتخانه و صندوق وجود دارد .

به گزارش ایسنا، محمد تقی آبائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولان، تقدیر از زحمات تلاشگران بخش تعاون و ارتقا جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان خانواده بزرگ تعاون کشور، ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید :  فقه آل رسول الله در خدمت عدالت است نه سرمایه داری / پیش از این که بانک‌ها، نظام را دچار بحران مشروعیت کنند، فکری کنیم

وی تصریح کرد: در این جشنواره ۱۹۷ شرکت تعاونی با ۱۹ گرایش مختلف اطلاعات خود را در سامانه تعاونی برتر بارگذاری کردند که پس از بررسی ۱۷ شرکت در گرایش‌های مختلف عنوان برترین تعاونی‌های سطح استان مرکزی را به خود اختصاص دادند و در رقابت ملی نیز یک تعاونی از روستای خمین با ۳۰۰ عضو و اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر عنوان یکی از تعاونی‌های برتر در سطح کشور را کسب کرد.

آبائی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۸ طرح تعاونی به صورت همزمان در هفته تعاون اظهار کرد: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان (۶۶ میلیارد تومان آورده اعضا و ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی) و ایجاد ۷۱۷ شغل پایدار به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

وی به رونمایی از شبکه مجازی بخش تعاون به عنوان حلقه مفقوده این بخش اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط ضعف بخش تعاون عدم شناخت شرکت های تعاونی نسبت به شرکت‌های دیگر است که این شبکه با بارگذاری اطلاعات تعاونی های استان به صورت پایلوت و سپس کشور به عنوان زنجیره ارتباطی کلیه شرکت‌های تعاونی در گرایش‌های مختلف عمل می کند و حتی می‌تواند به عنوان شبکه ملی در سطح وزارتخانه نیز تسری یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به طرح روستا تعاون تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون اشتغال روستایی برنامه یک ساله در نظرگرفته شده است که به دنبال ایجاد اشتغال با تسهیلات ۵۵۸ میلیارد ریالی است.

وی با تاکید بر طرح اشتغال فراگیر عنوان کرد: طبق تصمیمات صورت گرفته مقرر است ۹۷۱ هزار فرصت شغلی در سه محور در کشور ایجاد شود که در بخش اقتصادی ۶۵۱ هزار شغل تعریف شده و سهم استان مرکزی در این راستا ۱۲ هزار شغل است.

بیشتر بخوانید :  تجربه‌ای برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های متعدد

آبائی اضافه کرد: طرح رونق تولید سال گذشته با ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به انجام رسید که سهم استان مرکزی ۴۴۳ میلیارد تومان بود و با پیگیری های انجام شده و مشارکت بانک ها این رقم به ۷۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید و سرمایه در گردش، همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان ویژه بازسازی و نوسازی صنایع درسطح ملی در نظر گرفته شده است و تنها ۱۹ شرکت تعاونی استان مرکزی در این راستا از این تسهیلات با مجموع مبلغ ۱۵ میلیارد تومان استفاده کردند که با توجه به ظرفیت‌های موجود لازم است شرکت‌های تعاونی درگیر مشکلات به تعداد بیشتری از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی در خصوص محور دوم طرح اشتغال فراگیر در کشور به ایجاد اشتغال از طریق مداخلات سیاسی دولتی اشاره کرد و گفت: این رویکرد با طرح کاج(طرح کارانه اشتغال جوانان) با مهارت‌آموزی جوانان زیر ۲۳ سال، مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان و ایجاد مشوق‌های بیمه‌ای دنبال می‌شود و جذب فارغ‌التحصیلان به عنوان نیروی کار بهره‌مندی از مشوق‌های مذکور به مدت ۲ سال را به همراه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی مرحله سوم طرح اشتغال فراگیر را استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی و حمایت جهت ایجاد اشتغال ویژه مددجوان امداد و بهزیستی عنوان کرد و افزود: شرکت‌های تعاونی با به خدمت گرفتن مددجویان دستگاه‌های حمایتی به عنوان نیروی کار می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی پاکستاناتاق بازرگانی خرمشهرارسال پول به تايلندانتقال پول به ملیبیت کوین فرومتجهیزات شبکه چیستتجهیزات شبکه زمینیترخیص کالا از گمرک پستترخیص کالا از گمرک ترکیهترخیص کالا بندر عباسترخیص گوشی موبایلثبت شرکت حمل و نقلثبت وارداتچطور از سایتهای خارجی خرید کنیمچگونه با بیت کوین خرید کنیمحمل و نقل زمینی بین المللیخريد خانه امريكاخرید اینترنتی شلوار 6 جیبخرید تجهیزات پژو 206خرید تجهیزات عکاسیخرید حواله دلاررهگیری مرسوله از پستساختمان شماره 2گمرک ایرانسایت اتاق بازرگانی آذربایجان غربیسایت شبیه ebayشرکت خدمات بار هوایی علمدارشرکتهای حمل و نقل هواییصادرات میوه به روسیهفروش خط توليد فيلتر هواي خودروفروش خط تولید غذای ماهیقوانین حمل و نقل هواییقوانین واردات کالا از دبیقيمت فريت بارقیمت حمل بار از چینکارت بازرگانی ویکی پدیاکارگو در چین حمیدکالسکه کارگوگمرک 50100گمرک جمهوري اسلامي ايرانگمرک چهارراه لشگرمدیر کل گمرک امام خمینینحوه واردات پوشاک از چینهر بیت کوین چند تومانواردات از چین به ایرانواردات ایران 1391واردات تجهیزات هتلواردات خودرو گردشگریواردات خودرو ممنوع شدواردات صادرات از دبیواردات ع النبع

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها