با این ۹ استراتژی هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهید!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل و نقل دریایی

آنچه در این محتوا میخوانید😃

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به ۹ استراتژی موثر و کارآمد برای کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی اشاره می کنیم.

این روزها کمتر کسی دیده می شود که به فکر استفاده از استراتژی های موثر برای کاهش هزینه های ارسال دریایی نباشد.

کسب سود جانبی هم برای کارخانه ها و هم برای کشتی های حمل و نقل دریایی سخت تر شده است.

گاهی اوقات، هدر رفتن سرمایه در بخش اجرایی در زمان حمل و نقل یک حقیقت است اما در این مقاله چندین استراتژی کارآمد به شما آموزش می دهیم تا مسئله زمان و پول را هماهنگ کرده و در نتیجه سود بیشتری کسب کنید.

در ادامه به چندین استراتژی برای افزایش سود جانبی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

۱. شیوه FCL را برای حمل و نقل دریایی انتخاب کنید

هر زمان که قصد ارسال کالایی را دارید، باید از تمام فضای کانتینر استفاده کرده و کالاها را به خوبی بارگیری کنید. به طور مثال، باید از چندین روز جلوتر برای شیوه FCL {ظرفیت تمام کانتینر} برنامه ریزی کرده باشید. به این صورت، از حداکثر ظرفیت یک کانتینر ۲۰ یا ۴۰ فوتی استفاده خواهید کرد.

ارسال بار به شیوه FCL با این که هزینه هر واحد را کاهش می کند، اما معایبی نیز به همراه دارد. اگر نتوانید در فواصل زمانی مشخص حجم قابل توجهی کالا و مرسوله را ارسال کنید، باید انتظار افزایش هزینه های انبار را داشته باشید.

علاوه بر این، باید تاثیر ارسال بار به این شیوه را بر روی زنجیره تامین کالا و جریان نقدینگی نیز ارزیابی کنید.

هزینه ارسال بار به شیوه LCL {کمتر از ظرفیت کانتینر} به ازای هر واحد بیشتر است. علت این افزایش نرخ، قرارگیری بار تمام فرستنده ها در یک کانتینر و سپس الحاق سازی است؛ این کار باید به نحوی انجام شود که تمام طرفیت یک کانتینر ۲۰ یا ۴۰ فوتی تکمیل شود.

در عین حال، عدم نیاز به پرداخت هزینه های نگهداری در انبار از مزیت های این شیوه به شمار می رود.

مقاله مرتبط: حمل و نقل زمینی: FTL و LTL و دیگر اطلاعات جامع مخصوص مبتدی ها {۲۰۲۱}

درست است که معمولا ارسال بار به شیوه FCL با کاهش هزینه های حمل دریایی همراه است، اما باید به دیگر عوامل تاثیر گذار در تامین کالا نیز توجه داشته باشید: مانند هزینه های نگهداری در انبار، دفعات ارسال بار و امکان ارسال کالا بدون ملاحظات فراوان.

شیوه-FCL

۲. ارسال بار در ماه های پیک سال ممنوع است

از آن جایی که ارسال بار دریایی در طول سال یک نرخ در حال گردش دارد، توصیه می شود که در ماه های پیک سال برای ارسال مرسوله خود اقدام نکنید؛ زیرا به دلیل افزایش تقاضا در حوزه حمل و نقل دریایی، هزینه PSS نیز به هزینه ها افزوده خواهد شد.

اگر برای تان ممکن است، توصیه می شود که در ماه های پیک سال، یعنی از جولای تا اکتبر و همین طور فصل های تعطیلات، از جمله روز شکر گذاری، جمعه سیاه، کریسمس و سال نو چینی، برای ارسال کالا اقدام نکنید.

با این وجود، گاهی اوقات لازم است مرسوله در روزهای پیک سال ارسال شود. در این روزها، هزینه های نگهداری کالا در انبار اصلا به صرفه نیستند؛ علی الخصوص اگر مجبور شوید که کالاهای با ارزش پایین تر را در انبار نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل باشیم؟ {راهنمای کامل}

فورواردرها و فرستنده ها نیز راهکارهای زیادی برای ارسال به صرفه کالا در فصل های پیک سال ندارند اما در این مقاله از گروه تجاری ققنوس، به چندین راهکار برای کاهش PSS اشاره می کنیم. این نکته ها عبارت اند از:

  • برای تسویه PSS با شرایط مناسب تر مذاکره کنید.
  • فورواردرهای حمل و نقل که PSS کمتری دریافت می کنند را شناسایی کنید.
  • شیوه های ارسال بار با سرعت کم تر را مد نظر قرار داده تا هزینه های ارسال کاهش یابد.
  • با قرار دادن یک بند، مطئن شوید که هزینه های PSS تنها در قراردادهای دو طرفه افزوده خواهند شد.

باز هم توصیه می کنیم که در صورت امکان از ارسال بار در فصل های پیک سال خودداری کنید.

۳. سرویس درب به درب با شیوه یکپارچه سازی تلفیقی

اگر از سرویس های درب به درب برخوردار شوید، کاهش قابل توجهی در هزینه های ارسال دریایی را تجربه خواهید کرد.

اگر زنجیره تامین تدارکات لوژستیکی را تلفیق کنید، امکان مدیریت لیست دارایی ها فراهم شده، شفافیت افزایش پیدا کرده و در نهایت هزینه های ارسال کاهش خواهند یافت.

در حالی که بعضی از کریرها در حوزه ارسال دریایی برای ایجاد شبکه ارتباطی دریایی بسته، تغییرات دیجیتال را تجربه می کنند، ما در گروه تجاری ققنوس در برطرف کردن مشکل به شما کمک خواهیم کرد.

گروه تجاری ققنوس با سال ها فعالیت در حوزه حمل و نقل و ارسال دریایی به سراسر جهان، خدمات دیگری از جمله ارائه سرویس های درب به درب با قیمت های مناسب را نیز به مشتریان خود ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: ۸ راهبرد که قبل از وارد کردن کالا از چین باید بدانید

سرویس درب به درب

۴. دیجیتال سازی فرایند حمل و نقل دریایی

اگر یک ساختار دیجیتال مخصوص فرایند حمل و نقل نداشته باشید، بدون شک در آینده ای نه چندان دور با مشکلات بزرگی مواجه می شوید که با پول و زمان خود مجبور خواهید بود هزینه های آن را پرداخت کنید.

برای یک فرد فرستنده در سطح متوسط برای این که بتواند ارسال محموله ای را برنامه ریزی کند، باید ۲۴ ایمیل ارسال کند، بیش از ۱۰۰ کار اداری انجام داده، ۱۲ تا ۴۸ ساعت زمان بگذارد و بیش از ۸ ساعت با تلفن صحبت کند.

مسئله ناکارآمد بودن در حمل و نقل تنها با زمان و پول تان جبران خواهد شد و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

دیجیتال سازی این مراحل راهی آسان برای بهبود فرایند حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: عمده فروشی : با این ۷ وب سایت برتر عمده فروشی چینی آشنا شوید

۵. اطلاع از حقوق گمرکی برای کاهش هزینه ها در هنگام حمل و نقل دریایی

بدون داشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی واردات کالا به ایالات متحده آمریکا، به سرعت متوجه افزایش هزینه های خود خواهید شد.

حتی اگر با یک فورواردر حمل و نقل حرفه ای نیز همکاری کنید، در نهایت باز هم این خطاهای معمول را در واردات به آمریکا مرتکب خواهید شد:

  • عدم انتخاب کدهای درست تعرفه گمرک
  • عدم اطلاع درست از قوانین مبدا
  • انتخاب کشوری اشتباه یا نامناسب
  • عدم اطلاع از اعتبارات گمرکی آمریکا

زمانی که صحبت از کاهش هزینه های واردات می شود، باید به چندین فاکتور توجه داشته باشید، مانند: واردات از کشورهایی که با مجموع هزینه های فرود کمتری همراه باشد، یکپارچه سازی زنجیره تامین کالا و اطمینن حاصل کردن از درست و منظم بودن مدارک مورد نیاز.

بیشتر بخوانید: نماینده سورسینگ در چین ؛ وظایف و مزایای همکاری

۶. بازارهای ارائه دهنده نرخ حمل و نقل دریایی

به مرور زمان تعداد بازارهای ارائه دهنده سرویس های ارسال دریایی افزایش می یابد. کریرهایی مانند Hapag-LIoyd و Maesrk با داشتن شبکه های ارتباطی بسته حمل و نقل {CFN} و اکوسیستم، تنها نرخ ها و خدمات ارائه شده توسط خودشان را اعلام می کنند.

اما از طرف دیگر، شرکت های دیگری که در این بازار حضور دارند، فرصت های بیشتری را فراهم کرده اند که به واسطه آن ها، چندین فورواردر و کریر می توانند نرخ خدمات خود را اعلام کنند.

به کمک این بازارها می توانید نرخ های متنوع ارائه شده، برنامه های ارسال بار و مسیرهای هزاران کریر و فورواردر حمل و نقل را بررسی کرده و فرایند ارسال مرسوله خود را ساده و موثر کنید.

علاوه بر این، بازارهای دیگری نیز وجود دارند که دیجیتالی شده اند و از مزایای زیر برخوردار هستند:

  • دسترسی به برنامه های حمل و نقل دریایی صدها کریر و فورواردر حمل و نقل از در سراسر جهان
  • رهگیری وضعیت مرسوله و هشدار و اعلانات حمل و نقل
  • گفتگو سریع و رزرو کردن به صورت آنلاین
  • مدیریت نرخ ها و قرارداد دیجیتالی

بیشتر بخوانید: واردات از چین ؛ حمل دریایی یا هوایی؟ {راهنمای جامع ۲۰۲۱}

بازارهای ارائه دهنده نرخ حمل و نقل

۷. همکاری با فورواردر حمل و نقل مشهور با نرخ های شفاف در هنگام ارسال دریایی کالا

از تاثیری که فورواردر حمل و نقل بر وضعیت مالی شرکت مشتری بازی می کند، شگفت زده خواهید شد. با وجود این که بسیاری از این فورواردها به قول های خود عمل می کنند، بعضی دیگر خدمات و سرویس های مناسب ارائه نمی دهند.

به طور مثال، اگر ساختار هزینه های فورواردر حمل و نقل نامشخص یا گیج کننده باشد، اصلا متوجه پرداخت هزینه های بیشتر نخواهید شد.

حتی متوجه می شوید که بابت سرویس هایی پول پرداخت می کنید که اصلا به آن ها نیازی ندارید و فورواردر حمل و نقل درباره آن ها صحبت نکرده است.

به راحتی و از روی قصد می توان هزینه ها را در ساختار نرخ بندی از دید مشتری پنهان کرد.

از همین رو، توصیه می شود که حتما با یک فورواردر حمل و نقل مشهور و معتبر همکاری کنید. همکاری با این افراد نه تنها به معنای دریافت ارجاعات و توصیه نامه ها است، بلکه در پایگاه های داده قابل اعتماد، مانند WCA نیز می توانید اسامی ان ها را مشاهده کنید.

متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس با سابقه چندین ساله در این زمینه می توانند این مسئولیت را برعهده بگیرند. ما متخصصین سرشناسی را در تیم خود داریم که از جمله معتبرترین فورواردرهای حمل و نقل به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: چگونه از تائوبائو خرید کنیم؟ راهنمای مرحله به مرحله {۲۰۲۱}

۸. دفتر حمل و انتقال خود را انتقال دهید

داشتن دفتر ارسال کالا برای بسیاری از فرستندهای بزرگ و صاحبان محموله های سودمند {BCOs}، با توجه به وسعت فعالیت، اهمیت زیادی دارد. اغلب برای تاسیس دفترهای لوژیستیکی به سرمایه گذاری و زمان بسیار بیشتری نیاز است اما اگر گزینه انتقال دفتر را به این افراد پیشنهاد کنید، در هزینه های تان صرفه جویی خواهد شد.

سطح تخصص، سرمایه و مدیریت برای بیشتر فرستنده ها و BCOs اهمیت زیادی دارد.

زمانی که می خواهید دفتر حمل و نقل خود را در اختیار این افراد قرار دهید، گزینه های زیادی پیش روی تان قرار دارند.

مهم نیست که می خواهید این وظیفه را برعهده چه کسی قرار دهید، طرف مقابل باید حتما این مزایا را به شما ارائه دهد:

  • کاهش هزینه ها
  • صرفه جویی در زمان
  • بهبود لوژیستیکی
  • تحلیل گزارش ها و معیارها.

بیشتر بخوانید: انواع بیمه در حمل و نقل بین المللی | راهنمای کامل مشتریان سال ۲۰۲۰

۹. بسته بندی محصول را طراحی کنید

مسئله بسته بندی کالا اغلب در زمان حمل و نقل بسیار خودنمایی می کند. البته در حمل و نقل به شیوه دریایی، بسته بندی محصول منجر به هدر رفتن سرمایه و ناکارآمدی می شود.

اگر بسته بندی محصول با اهداف لوژیستیکی شما همخوانی ندارد، باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

هزینه های حمل و نقل حدود ۶۰ درصد از زنجیره تامین دلار فرستنده را به خود اختصاص می دهد. از همین رو، باید به شیوه هایی برای بهینه سازی محصولات تان توجه کنید.

بسته بندی محصول

سخن پایانی

همان طور که در قسمت اصلی مقاله اشاره کردیم، توصیه می کنیم که مرسوله های خود را در طول فصل های پیک ارسال نکنید اما اگر چاره ای جز ارسال کالا نداشتید، با کمک این ۹ راهکار می توانید هزینه های خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x