[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز، بانک کانلون کانال اصلی چین برای معامله با ایران، نقل و انتقال های مالی با ایران را تحت فشار تحریم های آمریکا علیه این کشور متوقف می کند.
منابع آگاه اعلام کردند کانلون، اصلی ترین کانال رسمی برای جریان مالی بین ایران و چین به طور شفاهی به مشتریانش اعلام کرده که دیگر پرداختهای ایران با یوان را از اول نوامبر قبول نمی کند.
این بانک قبلا بی سر و صدا پرداخت‌های یورو از طرف ایران را در اواخر ماه اوت معلق کرده بود. بانک کانلون هنوز پاسخی در این رابطه نداده است.
مشخص نیست تعلیق این خدمات چقدر قرار است طول بکشد یا تاجران چینی چگونه می‌خواهند پول کالاها و خدمات فروخته شده به ایران را دریافت کنند. همچنین معلوم نیست خدمات تسویه پرداخت های چین برای خرید نفت ایران تحت تاثیر قرار خواهند گرفت یا نه.
چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و تقریبا تمام پرداخت های آن از طریق بانک کانلون صورت می گیرد. چین تا ماه سپتامبر ماهانه ۱.۵ میلیارد دلار نفت از ایران می خرید ولی پالایشگاه‌های دولتی این کشور از ماه اکتبر برای همراه شدن با تحریم‌های آمریکا علیه ایران خرید خود را کاهش دادند.
حرکتهای گزارش نشده بانک کانلون نشان دهنده فشار فزاینده وضع دوباره تحریم های واشنگتن علیه ایران بر پکن است.
یکی از منابع گفت:« یک مدیر حساب‌های کانلون به ما گفت پرداخت های ایران پس از این تاریخ رد شده و برگشت داده می‌شوند».
یکی دیگر از منابع که یک زن تاجر بود اظهار داشت« اینکه آیا این خدمات از سر گرفته می شوند یا نه و زمان از سرگیری آنها بستگی دارد به شرایط بین المللی پس از آغاز تحریم ها در ۵ نوامبر».
چین اعلام کرده که مخالف هرگونه تحریم یک جانبه است و از روابط تجاری خود با تهران حمایت می کند.
انتهای پیام/

بیشتر بخوانید :  صادرات ۲۸ میلیارد دلار مواد غیرنفتی

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها