بانک مرکزی تعجیل می‌کرد بحران ارز سه روزه جمع می‌شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اختلالات بازار ارز را موضوع جدید ندانست که تاثیر عمیقی بر فعالیت‌های اقتصادی بگذارد و با بیان این که اقدام دولت و بانک مرکزی برای کنترل بازار کار خوبی بود، گفت که اگر این اقدام دو – سه هفته زودتر انجام می‌شد، بحران ارز دو- سه روزه جمع می‌شد.

به گزارش ایسنا، اگرچه موضوع اختلالات ارزی می‌تواند بسیاری از فعالان اقتصادی و صنایع ایران را از خود متاثر کند اما بخش معدن از آن دسته حوزه‌هایی است که بخاطر ارزبری پایین معمولا چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، یا حتی در مواردی که بیشتر مصارف صادراتی به آن حاکم می‌شود، از افزایش قیمت ارز نیز استقبال می‌کنند.

مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در رابطه با اتفاقات اخیر در بازار ارز ایران اظهار کرد: مسئله اختلالات در بازار ارز موضوع جدیدی نیست و از زمان وقوع انقلاب تاکنون در دوره‌های مختلف با آن در درگیر بودیم و بارها نوسانات، تنش‌ها و افزایش‌های ناگهانی قیمت ارز را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: پیش از این نیز در هر یک از دوره‌های آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد این مدل بحران‌های ارزی یک یا دو بار تجربه شد؛ به گونه‌ای که به خاطر داریم در دولت دهم وضع به جایی رسید که طی چند هفته قیمت ارز به صورت ساعتی افزایش می یافت.

این معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به تصمیم دولت برای مهار این بحران تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که دوباره بازار ارز با بر هم ریختگی‌هایی مواجه بود که به نظر می‌رسد اگر بانک مرکزی در این مورد فعال‌تر و سریع‌تر عمل می‌کرد، این امکان وجود داشت که بحران بازار ارز طی دو یا سه روز جمع شود.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد بحران این دفعه ارز فقط معلول فاکتورهای اقتصادی نبود، اظهار کرد: با این که تصمیم سریع دولت برای کنترل بازار عقلایی و خوب بود اما اگر این تصمیم دو هفته زودتر گرفته می‌شد و البته باید به تصمیم خوب دیگری که دولت در این میان گرفت، نیز اشاره کرد که آن تک نرخی کردن قیمت دلار بود.

کرباسیان افزود: دولت توانست در روز های گذشته، دلار را با شیوه مد نظر خود و قیمت ۴۲۰۰ تومان تک نرخی کند. گرچه شاید در این بین صاحب نظران بحث هایی درباره قیمت تعیین شده یا نحوه عملکرد بانک مرکزی داشته باشند اما در مجموع نتیجه این تصمیم اتفاق مثبتی بود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x