[ad_1]

عیسی گلشاهی روز سه شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی بازار محصولات شیلات مازندران در بابلسر از میگوی دریایی و پرورشی ایران به عنوان سالم ترین و باکیفیت ترین میگوی جهان نام برد و افزود: هدفگذاری امسال صادرات این ماده پروتئینی ۱۷هزار تن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پارسال ۱۵هزار تن میگوی دریایی و پرورشی ایران به ارزش ۶۲میلیون دلار به خارج صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر میگوی ایران به روسیه ، عمان، قطر ،امارات و ۲کشور آسیای جنوب شرقی چین و ویتنام صادر می شد، بیان داشت: امسال کشورهای آلمان ، انگلستان ، اسپانیا و فرانسه نیز هدف صادرات میگو هستند.

گلشاهی به برتری میگوی ایران در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: میگوی دریایی و همچنین پرورشی ایران نیز از معدود میگوهای باکیفیت دنیاست که فاقد باقیمانده آنتی بیوتیک ها، قارچ کش ها یا مواد دارویی و افزودنی های غذایی نگه دارنده برای افزایش ضریب رشد است، مشکلی که خیلی از کشورها برای پرورش میگو با آن دست به گریبان هستند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران توضیح داد: میگو منبع عالی ویتامین B12 ، ویتامینD، سلنیوم و چربی های غیر اشباع و یک منبع پروتئین با کالری کم محسوب می شود که حاوی آهن و نیاسین به عنوان یکی از ویتامین های گروهB است.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر مصرف میگو در ایران متناسب با میانگین مصرف جهانی نیست، افزود: سرانه مصرف میگو در ایران که بیشتر در تهران است ۵۰ گرم در سال است،در حالی که سرانه مصرف میگو درجهان ۵۰۰ گرم در سال است.

بیشتر بخوانید :  هشدار جدی به مصرف کنندگان برق

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اظهارکرد: در حال حاضر کشورهای تایلند، فیلیپین، هند و اکوادور از جمله بزرگترین پرورش دهندگان میگو در دنیا به شمار می روند.

**صادرات ۳۰ هزار تن ماهی قزل آلا در سال جاری

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه پارسال ۱۰ هزار تن ماهی قزل آلا به صورت منجمد به کشورهای مختلف صادر شد، گفت: هدفگذاری امسال برای صادرات این گونه آبزی پر طرفدار ، ۳۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر قزل آلای منجمد ،ماهی تازه و تخم فرآوری شده این گونه نیز در حال صادرات است.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات به تقاضای بازار داخلی مایه قزل آلا اشاره کرد و ادامه داد: تولید کنندگان آبزیان در کشور مبنای تولید خود را برپایه گرایش و تقاضای بازار تنظیم می کنند و همسو با این رویکرد مصرف این ماهی در حال افزایش است.

گلشاهی سهل الوصول بودن ماهی قزل آلا برای مصرف و در دسترس بودن این نوع ماهی در بازار را از مهمترین دلایل محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان کشورمان دانست و گفت: قزل آلا به طور حتم می تواند یک ماهی بسیار مطلوب برای مصرف کننده باشد.

بر اساس آمار شیلات ایران ، سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلو گرم است . مازندران باسرانه مصرف سالانه ۱۳ کیلوگرم از استان هایی است که بیشترین میزان ماهی را مصرف می کند.

سالانه حدود ۷۵ هزار تن آنواع آبزیان در مازندران تولید می شود.

بیشتر بخوانید :  پایان دوران نفت هنوز فرا نرسیده است

سه هزارو ۳۳۰ واحد پرورش آبزیان در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد ۲۷۶ واحد مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .

سفید، کپور، آزاد ( فیتیباک ) انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران است.

سالانه به طور متوسط هفت هزار تن انواع ماهی استخوانی ( کفال، سفید و کپور ) توسط چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر از آب های دریای خزر در استان مازندران صید می شود.

حدود ۸۰۰ قطعه آببندان با مساحت ۱۷ هزار هکتار و ظرفیت حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در استان مازندران وجود دارد که هرساله علاوه بر تامین آب کشاورزی ، انواع ماهی کپور ، آزاد ، سفید و فیتفاک در آنها تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود .

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاsims 3 خرید اینترنتیاتاق بازرگانی چابهارارسال پول به نروژبیت کوین قیمتحقوق حمل ونقل بین المللیحمل آمریکا به سوریهحمل بار ظريفحمل بار هوایی داخلیحمل دریایی به اروپاحمل و نقل دریایی چیستخدمات بار هوایی همای بلند آسمانخريد دلار وب مانيخرید ابزار طراحیخرید تجهیزات دوربینخرید قطعات الکترونیکی از خارجخرید کتاب در خارج از کشوررهگیری مرسوله های پستیرهگیری مرسوله های پیشتازسایت آمازون دانلود کتابشرکت حمل و نقل بین المللی در تبریزشرکت حمل و نقل بین المللی یاسمنصادرات چای ایرانیصرافی راوندیصرافی ژاپنصنعت حمل و نقل هوایی ایرانطریقه خرید از امازونقرارداد ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرک واردات خودروکارت بازرگانی سامانهکارت ویزیت بازرگانیکارگو در گوانجو چینکد اقتصادی گمرک امام خمینیگمرك غربگمرک قطورگمرک گرجستانگمرک ماشین دانشجومراحل ترخیص کالا از گمرک ایرانمراحل حمل دریاییمراکز ترخیص خودرو خیابان زنجانمزایای کارت عضویت بازرگانینحوه خرید از سایت Ebayهزینه حمل بار هوایی ماهانواردات از ترکیه به ایرانواردات تکنولوژی از چینواردات جوجه بوقلمونواردات خودرو کی آزاد می شودواردات خودرو گردشگریواردات ماشین با کارت بازرگانیوب مانی شرقوضعیت ترخیص خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها