[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایرنا، سازمان فدرال گمرک روسیه در گزارشی اعلام کرد: ایران و روسیه در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۴۵ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار مبادلات بازرگانی داشته اند.

این رقم نسبت به شش ماه نخست سال ۲۰۱۷، ۲۰۸ میلیون و ۵۰۳ هزار دلار یا ۲۸.۳ درصد رشد داشته است.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی حجم صادارت از روسیه به ایران، ۶۲۹ میلیون و ۲۶ هزار دلار آمریکا بوده است و این شاخص نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۷، ۱۲۰ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار یا ۲۳.۶۵ درصد افزایش نشان می دهد.

صادرات ایران به روسیه نیز در نیمه نخست سال میلادی، ۳۱۵ میلیون و ۹۲۰ هزار دلار آمریکا بود که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۸۸ میلیون و ۱۶۸ هزار دلار یا ۳۸.۷۱ درصد رشد کرده است.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، سهم ایران در مبادلات بازرگانی خارجی روسیه ۰.۲۸۷۷ درصد بوده است.

این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۰.۲۷۴۶ درصد بوده است. در شش ماهه اول سال جاری میلادی در رابطه با سهم کشورها در مبادلات بازرگانی خارجی روسیه، ایران در جایگاه ۴۷ قرار دارد.

در مدت زمان مشابه سال گذشته ایران از این نظر در جایگاه پنجاهم بود.

سهم ایران در صادرات روسیه نیز در شش ماهه اول سال جاری میلادی ۰.۲۹۵۱ درصد بوده و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه سال گذشته ۰.۳۰۴۲ درصد بوده است.

در نیمه نخست سال میلادی جاری سهم ایران در واردات روسیه ۰.۲۴۴۰ درصد بوده و در زمان مشابه سال ۲۰۱۷ این شاخص ۰.۲۲۵۵ بوده است.

بیشتر بخوانید :  افزایش فروش سالانه صنعت خودرو به ۲۸ میلیارد دلار

** محصولات صادراتی روسیه به ایران

اساسی ترین کالاهای صادر شده از روسیه به ایران و درصد سهم آن در حجم صادرات در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ و معادل آن در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ میلادی به شرح زیر است:

– محصولات خوراکی و کشاورزی ۵۴.۴۶ درصد از حجم کل صادرات روسیه به ایران را تشکیل می دهد در حالی که در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۲.۷۵ درصد را شامل می شد.

– ماشین آلات، تجهیزات و لوازم حمل و نقل ۱۴.۸۹ درصد از مجموع کل صادرات روسیه به ایران را شامل می شود و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته شامل ۱۰.۸۸ درصد بود.

– محصولات چوب و کاغذ ۱۳.۴۲ درصد از مجموع کل صادرات روسیه به ایران را شامل می شود و میزان این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۹.۶۸ درصد بوده است.

– فلزات و سازه های فلزی ۱۱.۶۲ درصد از مجموع کل صادرات روسیه به ایران را شامل می شود و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی ۲۰.۱۲ بوده است.

– محصولات صنایع شیمیایی ۲.۸۵ درصد از مجموع کل حجم صادرات روسیه به ایران را تشکیل می دهد و میزان این شاخص در مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی ۵.۵۳ درصد بود.

**محصولات صادراتی ایران به روسیه

اساسی ترین مواد صادر شده از ایران به روسیه و درصد سهم آن در حجم صادرات در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ و معادل آن در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ میلادی به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید :  بررسی ارقام کلان بودجه98 نسبت به لایحه 97/منابع شرکتهای دولتی 56 درصد رشد کرد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

– محصولات خوراکی و مواد اولیه کشاورزی ۷۷.۳۷ درصد از مجموع واردات روسیه از ایران و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶۷.۴۷درصد بوده است.

– فلزات و سازه های فلزی ۱۱.۶۰ درصد از مجموع واردات روسیه از ایران و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۹.۵۳ درصد بوده است.

– محصولات صنایع شیمیایی ۷.۴۷ درصد از مجموع واردات روسیه از ایران را شامل می شود و رقم این شاخص در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۷.۶۷ درصد بوده است.

– ماشین آلات و تجهیزات ۱.۱۰ درصد از مجموع واردات روسیه از ایران و محصولات و مواد معدنی ۰.۶۱ درصد بوده و ارقام شاخص های این کالاها در سال گذشته به ترتیب ۱.۷۴ و ۱.۶۲درصد بوده است.

گفتنی است، روابط و همکاری های ایران و روسیه در عرصه های مختلف ازجمله اقتصادی و بازرگانی رو به رشد است و دو کشور در قالب همکاری های بین مناطق شامل استان های ایران و روسیه و نیز در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا روابط گسترده ای با یکدیگر دارند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها