[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، با اشاره به سفر اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به دمشق، اظهار کرد: در جریان این سفر علاوه بر امضای چندین سند تفاهم، برای اولین‌بار اتاق مشترک ایران و سوریه نیز با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور در عرصه اقتصادی و تجاری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، حسن دانایی‌فر با ارائه جزئیاتی از سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به سوریه، گفت‌: روز یکشنبه و دوشنبه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران و همچنین وزیر اقتصاد و تجارت سوریه بعد از هفت سال کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شد و گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور در حوزه تجارت و اقتصاد صورت گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه با سفر آقای جهانگیری به سوریه کمیته عالی همکاری‌های دو جانبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور ایران و همچنین نخست وزیر سوریه در روز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: در جریان این رایزنی‌ها چندین سند مهم بین مقامات دو کشور به امضا رسید که یکی از مهم‌ترین اسناد که به امضای معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه رسید سند همکاری‌های اقتصادی راهبردی دراز مدت بین دو کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در این سند به موضوعات گسترده‌ای در ارتباط با روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور اشاره شده است، ادامه داد: تصور بر این داریم که امضای این موافقت‌نامه زمینه را برای حضور هر چه بیشتر شرکت‌های ایرانی در بازار جذاب سوریه فراهم می‌کند چرا که بر اساس برخی از برآوردها، بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیارد دلار برای راه اندازی چرخه تولید و بازسازی این کشور مورد نیاز است و شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این بازار به خوبی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید :  خیز نفت برنت برای بازگشت به کانال ۵۰ دلار

دانایی فر با بیان اینکه در جریان این سفر، نشست‌هایی نیز بین تجار دو کشور در بخش خصوصی برگزار شد و مسائل و مشکلاتی که بعضاً در روابط تجاری وجود دارد، از سوی تجار مطرح و در ارتباط با آنها بحث و گفت‌وگو صورت گرفت، اضافه کرد: در این سفر این زمینه فراهم شد که برای اولین بار اتاق مشترک ایران و سوریه با حضور بخش خصوصی تشکیل شود و همچنین انجمن تجار دو کشور فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه همچنین با اعلام این خبر که به زودی مرکز دفاتر شرکت‌های ایرانی و نمایشگاه دائمی شرکت‌های ایرانی توسط اتاق بازرگانی ایران در سوریه ایجاد خواهد شد، ادامه داد: یکی از نقص‌هایی که پیش از این در روابط دو کشور وجود داشت، عدم وجود رابطه جدی بین شرکت‌های ایرانی و سوری در بخش خصوصی بود ولی در مدت اخیر تلاش شده است که این نقص و مشکل بر طرف شود. بازار سوریه، بازار جذابی است. این کشور دارای امکاناتی است که ما می‌توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. بازار ایران و سوریه می‌توانند رابطه تکاملی با یکدیگر داشته باشند و ما حتی از طریق سوریه می‌توانیم کالاهایمان را به دیگر کشورهای عربی صادر کنیم به ویژه با توجه به اینکه اخیراً تعدادی از کشورهای عربی در تلاش هستند که روابط خود را با سوریه بازسازی کنند.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: زمینه برای حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران درس وریه فراهم است و مقامات دمشق نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند و در همین چارچوب لازم است که بخش خصوصی تلاش جدی برای استفاده از این فرصت داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه در دستورکار

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها