[ad_1]

به گزارش تراز ، ابوذر نجمی گفت: با درست از آب درآمدن پیش‌بینی بازار از مواضع ترامپ، به نظر نمی‌رسد ظرفیتی برای واکنش بازار وجود داشته باشد.

تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل با اشاره به افزایش قیمت دلار آزاد در هفته‌های اخیر، گفت: بخش عمده این افزایش قیمت به‌ خاطر پیش‌بینی‌هایی بود که بازار از مواضع احتمالی ترامپ داشت و موجی از تقاضا را به سمت بازار ارز کشید.

ابوذر نجمی افزود: بازارهای ایران معمولاً اخبار و نتایج آن را پیش‌خور می‌کنند و چنانچه پیش‌بینی‌های بازار همان چیزی باشد که اتفاق می‌افتد، در عمل پس از وقوع حادثه یا آمدن خبر، بازار تأثیر چندانی نمی‌پذیرد همان طوری که در مورد موضع‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا در برابر برجام نیز، پیش‌بینی‌های بازار تقریباً همان چیزی بود که شب گذشته ترامپ به زبان آورد.

نجمی ادامه داد: از آنجا که صحبت‌های دیشب ترامپ ، تغییری در وضع قبلی ایران و برجام ایجاد نمی‌کند و بانک مرکزی نیز از اواخر هفته گذشته به بازی بازار ارز وارد شده و قیمت‌ها را تثبیت کرده است.

وی تصریح کرد : به نظر می‌رسد بازار واکنش زیادی به سخنان ترامپ نشان ندهد و حتی نرخ ارز اندکی کاهش یابد.

نجمی با اعتقاد به اینکه اظهارات ترامپ از لحاظ بنیادی تأثیری بر اقتصاد ایران ندارد ، گفت : پس از اجرایی شدن برجام، بخش عمده مبادلات و روابط اقتصادی ایران با کشورهای چین، روسیه و همچنین کشورهای اروپایی بوده است که در شرایط فعلی نیز این کشورها حمایت خود از برجام و تمایل به همکاری با ایران را اعلام کرده‌اند.

به گفته این تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل افزایش اخیر نرخ ارز باید از امروز به بعد اتفاق می‌افتاد اما با پیش‌خور شدن اخبار، در عمل بازار کار خود را انجام داده است و اکنون باید به روال عادی برگردد.

بیشتر بخوانید :  استمرار افزایش عرضه گوشت قرمز تا کاهش قیمت

نجمی با اشاره به سابقه افزایش سنتی نرخ ارز در بازه زمانی شهریور تا آذر هر سال، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بازار کمی از اسکناس دلار خالی شده و این مسئله به‌ویژه در نیمه دوم سال که عموماً بازار ارز رونق بیشتری دارد و تقاضا برای ارز بازرگانی نیز افزایش می‌یابد، توانسته است قدری بر قیمت بازار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن مسافرت‌های اربعین، درباره اثرگذاری این مسئله بر قیمت ارز، تصریح کرد: با گشایش‌هایی که در روابط بانکی ایران و عراق رخ داده است و دارندگان کارت‌های بانکی قادرند با کارت عضو شتاب از خودپردازهای عراقی ارز مورد نیاز را دریافت کنند، به نظر نمی‌رسد تقاضای مسافران اربعین تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار ارز داشته باشد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی چيستاتاق بازرگانی قمارسال پول به ایران از انگلستاناکانت پی پال چیستانتقال پول به حساب تجارتانتقال پول به حساب دیگر اینترنتیانتقال پول به وبمانیترخیص پارکتترخیص کالا بندر بوشهرترخیص کالا در بوشهرثبتارش واردات خودروچگونه به چین صادرات کنیمحمل بار از آمریکا به ایرانحمل و نقل درياييحمل و نقل دریایی چیستحمل و نقل شهری مقالهحواله ارز مسافرتی بانک سامانخرید از سایت امازونخرید از وب سایت های خارجیخرید تجهیزات جانبی موبایلخرید چینی توسخرید خط تولید سنگ مصنوعیخرید عمده ابزار آلاتخرید لباس از سایت خارجیخرید ماشین آمریکاراهنمای ترخیص کالا از گمرکساخت پی پالسود واردات خودرو از دبیشرکت واردات تجهیزات آزمایشگاهیصادرات قیر طبیعی به چینصادرات محصولات کشاورزیصرافی 24 ساعته در تهرانصرافی خ پیروزیصرافی شهرک غربصرافی قرونصرافی منطقه 8فروش خط تولید خیارشورفريت بار چيستفریت بار فرودگاه اصفهانگمرک پلدشتگمرک کارگونحوه خرید از خارج کشوروارداتواردات از چین بدون گمرکواردات تویوتاواردات ذرتواردات کالا از ترکیهواردات لاستیک از دبیواردات لوازم جانبی موبایل از چینوب سايت رسمي ماني رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها