ایران ۴۵۰واگن ریل‌باس از کره‌جنوبی می‌خرد/ ۲برابر شدن ترانزیت ریلی کالا بین ایران و ترکیه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

براساس تفاهم نامه‌ ای که به امضای مدیرکل راه‌آهن آذربایجان و مدیرکل ناحیه پنج مالاتیای ترکیه به امضا رسید، ترانزیت ریلی کالا بین ۲ کشور ۲ برابر می‌شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان پس از امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه حجم ترانزیت بار بین ۲ کشور ۵۰۰ هزار تن در سال است، گفت: قصد داریم با سوق دادن حمل کالا از مرزهای بازرگان و سرو به ناوگان ریلی، حجم ترانزیت موجود را به یک میلیون تن در سال برسانیم.

**برگزاری دور جدید مذاکرات فاینانس راه‌آهن رشت- آستارا در آینده نزدیک

مدیرکل امور بین الملل شرکت راه‌آهن از برگزاری دور جدید مذاکرات فاینانس۵۰۰ میلیون دلاری راه‌آهن رشت – آستارا در آبان ماه خبر داد و گفت: کلیات مورد توافق دو طرف قرار گرفته است.

«عباس نظری» با اشاره به آخرین وضعیت تامین این فاینانس اظهار داشت: پس از تامین فاینانس ۶۰ میلیون دلاری ساخت راه‌آهن آستارا – آستارا، این قطعه در دست ساخت است اما برای تامین فایانس قطعه ۱۶۴ کیلومتری رشت – آستارا در حال مذاکره هستیم.

**ساخت ۲۲ طرح ریلی به طول حدود ۳ هزارو ۴۳۰ کیلومتر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل گفت: ۲۲ طرح ریلی به طول حدود ۳ هزارو ۴۳۰ کیلومتر در حال احداث داریم که ۹۱۹ کیلومتر آن امسال به بهره برداری می رسد.

«خیراله خادمی» افزود شرکت راه آهن نیز حدود ۹۰۰ کیلومتر پروژه‌های دو خطه کردن محورهای ریلی را در برنامه خود دارد که مجموع طول پروژه های ریلی قابل بهره برداری در کشور رقم قابل ملاحضه ای خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم ریلی در دست اجرا گفت: راه‌آهن همدان – کرمانشاه تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ریل‌ گذاری راه آهن ارومیه نیز تا هفته آینده به پایان می رسد.

ریل گذاری راه‌آهن رشت هم ۳۲ کیلومتر باقی مانده و از راه‌آهن میانه بستان آباد نیز ۶۵ کیلومترباقی مانده است.

**راه‌آهن با اولویت جابجایی مسافر باید به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود

مدیرعامل راه‌آهن گفت: سهمی که ما در۱۰ سال گذشته از بار در کشور داشتیم، حدود ۳۰ ، ۳۱ ، ۳۳ درصد بوده است، اما از سال ۹۲ تا سال ۹۵ توانستیم این سهم را به رشد ۲۵ درصدی بار برسانیم.

«سعید محمدزاده» افزود: سال ۹۲ نیز ۳۲ میلیون تن حمل بار داشتیم که پارسال به ۴۰ میلیون تن رسید و برای اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله راه آهن، حمل بار بالای۴۰ میلیون تن را تجربه کردیم.

**اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای به زودی تصویب می‌شود

عضو هیات‌ مدیره شرکت راه‌آهن ایران با بیان اینکه اساسنامه شرکت قطار‌‌های حومه ذیل شرکت راه‌آهن در آستانه تصویب است، گفت: سهم‌ ۱۰ درصدی راه‌آهن از فروش گازوئیل ازاین‌پس به قطار‌های حومه‌ای اختصاص می‌یابد.

«سعید رسولی» افزود: قرار بود اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در مدت ۶ ماه به تصویب برسد که هم اکنون در مرحله تصویب اساسنامه هستیم و به ‌زودی انجام می‌شود‌.

**هیچ فرونشستی در حریم خطوط راه‌آهن کل کشور ایجاد نشده است

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «در محدوده حریم راه‌آهن کشور شاهد هیچ‌گونه ترک و فرونشستی نبوده‌ایم» تصریح کرد: پایش ۲۴ ساعته محدوده ریلی در دستور کار راه‌آهن قرار دارد و توسط مأمورین مستقر در طول خطوط و توسط دستگاه‌های اندازه‌گیری به‌طور مداوم انجام می‌شود.

وی، انجام اقدامات عملیاتی برای مقابله با تبعات این پدیده را مستلزم رخ دادن اتفاق بر اثر فرونشست زمین دانست و گفت: درصورت وقوع این اتفاق، به سرعت عملیات تثبیت زیرسازی انجام می‌شود اما شرکت راه‌آهن به قدری از تجربه و توان کارشناسی برخوردار است که قبل وقوع اتفاقاتی از این قبیل، اقدامات پیشگیرانه را انجام خواهد داد.

**امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی کشور

تفاهمنامه همکاری میان شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی با هدف هم‌افزایی و بهره‌برداری بهینه از خدمات هواشناسی در صنعت حمل و نقل ریلی به امضا رسید.

افزایش سطح رضایت‌مندی کاربران و ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی، پیشگیری و کاهش سطح سوانح و حوادث در ابعاد محیطی و انسانی از طریق پیش‌بینی شرایط جوی و مدیریت ریسک، بهره‌گیری از داده‌های اقلیمی در برنامه‌ریزی و توسعه حمل و نقل ریلی، گسترش شبکه و برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول علمی در شهرسازی ریل‌ پایه و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های طرفین از جمله اهداف امضا این تفاهم نامه بوده است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x