[ad_1]

به گزارش تراز ، نکته مهم در این میان افزایش قابل توجه تعداد هواپیماهای فعال نیز هست؛یعنی تعداد هواپیماهای فعال ایران در این دوره زمانی افزایشی ۲۴ درصدی را تجربه کرده است.
بر این اساس از مجموع ۲۲۳ هواپیمایی که تا پایان سال ۱۳۹۱ در اختیار ایران بود تنها ۱۳۲ هواپیما، هواپیمای فعال تلقی می شد اما سهم هواپیماهای فعال از کل هواپیماهای موجود در کشور در سال گذشته افزایشی قابل توجه را نسبت به چهار سال قبل تجربه کرده است.
در حالی که در سال ۱۳۹۱برابر با ۵۹ درصد از هواپیماهای ایران فعال تلقی می شد ، این سهم در سال گذشته به ۶۵ درصد رسیده است به این ترتیب از مجموع ۲۷۷ فروند هواپیمایی که در اختیار ایران بوده است، ۱۸۰ فروند هواپیما ، فعال بوده است.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دلیل عمده غیر فعال بودن تعداد نسبتا زیادی از ناوگان هوایی کشور را بالا بودن متوسط عمر ناوگان اعلام کرده است. طبق اطلاعات موجود، متوسط عمر ناوگان هوایی کشور ۲۴ سال و متوسط عمر ناوگان هوایی فعال کشور در حدود ۲۳ سال است.
ایران به تازگی تجهیز دوباره صنعت هوایی خود را به هواپیماهای نو آغاز کرده است. پیش از این ایران به دلیل تحریم های غربی قادر به خرید هواپیمای نوی مسافربری نیز نبود اما با امضای برجام، تحریم مذکور برطرف شده و ایران به عنوان یکی از بزرگترین خریداران هواپیماهای نو از ایرباس و بویینگ در جهان مطرح است.
بسیاری از کارشناسان بین المللی حوزه حمل و نقل معتقدند تقاضای ایران برای خرید هواپیما برای این دو کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
تاکنون ایران هفت فروند هواپیمای صفر کیلومتر خریداری شده را وارد کشور کرده و تا پایان سال جاری میلادی نیز سه فروند دیگر از هواپیماهای خریداری شده وارد کشور خواهد شد.
ارزیابی ها نشان می دهد تعداد کل صندلی های ناوگان هوایی کشور طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ ، مجموعا حدود ۲۱ درصد رشد داشته است.رشدی تعداد صندلی های ناوگان هوایی به طور کلی سالانه ۴.۹ درصد برآورد می شود.به این ترتیب تعداد صندلی های ناوگان هوایی از ۳۶ هزار و ۵۷۱ صندلی به ۴۴ هزار و ۲۶۰ صندلی افزایش یافته است .با این وجود تعداد صندلی های فعال در ناوگان هوایی کشور برابر با ۲۵ هزار و ۵۸۵ صندلی است که این رقم ۵۸ درصد تعداد کل صندلی ها را شامل می شود.

بیشتر بخوانید :  کشف۱۸ تن برنج قاچاق در تانکر سوخت در عسلویه

 

 

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني دبياسنادی از اتاق بازرگانی بوشهربانک صادرات 763پرستو ترخیصتجهیزات شبکه صنعتیترخيص خودرو بوشهرتعرفه واردات خودرو چقدر است؟تعریف حمل ونقل زمینیحد ترخص تهرانحکم بیت کوینحمل و نقل دریاییخدمات بار هوایی اتاخدمات بار هوایی فرابری پارسیان هواخرید ابزار شیشه بریخرید ابزار قالب بندیخرید ایفون از المانخرید اینترنتی ظرف غذای کودکخرید اینترنتی مانتو سنتیخرید تبلت amazon kindle fire hdخرید تجهیزات صوتیخرید خط تولید همبرگرخرید مکمل بدنسازی از آمریکاخرید وب مانی پرشین تولزخرید یوان چینرهگيري مرسوله ستيرهگیری مرسوله پستی کارت سوختسایت گمرک بندر امامشرکت حمل بار هواییشرکت حمل و نقل بین المللی لرستانشرکت خدمات بار هوایی سپیدبالصادرات خودرو 93صادرات طیورصرافي غدير سيدنيصرافی 2000صرافی ذکیشصرافی زرین قلم تجریشصرافی زند معالی آبادصرافی ضرغامی و شرکاقبول سفارش خرید از خارجقوانین صادرات به چینکارت بازرگانی ساریگمرک آ.غگمرک تمستر کارت یورونرم افزار هک پی پالواردات بنر خام از چینواردات خودرو شخصيواردات خودرو شخصیواردات قلیان از چینوام واردات تجهیزات پزشکی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها