[ad_1]

در این تفاهمنامه ۲ طرف در زمینه همکاری بانکی و بیمه ای و همچنین تبادل اطلاعات اعتباری تجاری و سایر بخش های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی مانند لهستان در فرصت ایجاد شده درشرایط پسابرجام را یادآوری و ابراز امیدواری کرد همکاری های بیمه ای و بانکی ۲کشور در آینده نزدیک گسترش یابد.

امضای چنین یادداشت های تفاهم با دیگر کشورها بویژه کشورهای اروپایی می تواند موجب بهبود رتبه ریسک اعتباری کشور در آینده نزدیک شود.

به گزارش ایرنا، لهستان با ۳۸ میلیون نفر جمعیت به پایتختی «ورشو» یکی از اعضای اتحادیه اروپاست و در شرق قاره سبز قرار دارد.

لهستان با آلمان، جمهوری چک، اسلوواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین همسایه است و در شمال این کشور دریای بالتیک قرار دارد.

بیست و ششم اردیبهشت ماه و سوم خردادماه نیز یادداشت تفاهم صندوق ضمانت صادرات ایران به ترتیب با موسسه بیمه اعتبار صادراتی فنلاند* و اگزیم بانک (بانک صادرات واردات) اسلواکی در حاشیه نشست اتحادیه برن امضا شد.

اتحادیه بیمه‌گران اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری موسم به اتحادیه برن از سال ۱۹۳۴ توسط ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس در شهر برن سوییس تشکیل شد.

مجموعه دیگری در این زمینه به نام کلوپ پراگ نیز از سال ۱۹۹۳ با حضور چند عضو از اروپای شرقی آغاز به کار کرد. ایران نیز از سال ۱۹۹۹ با هدف گسترش فعالیت‌های بیمه اعتبار صادراتی و تبادل اطلاعات و دانش فنی به عضویت این اتحادیه درآمد.

بیشتر بخوانید :  تمهیدات گمرک برای جلوگیری از ازدحام در اربعین

البته صندوق ضمانت صادرات صندوق ایران پیش از انقلاب اسلامی در اتحادیه برن عضو بود و پس از تاسیس دوباره در سال ۱۳۷۵، موضوع عضویت رسمی در اتحادیه برن دوباره در سال ۱۳۸۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما اجرایی نشد تا اینکه اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در پی ادغام کلوپ پراگ در اتحادیه برن، ایران به این اتحادیه پیوست.

اعضای اتحادیه برن با ادغام کلوپ پراگ به ۸۱ موسسه از ۷۳ کشور افزایش یافت.

از مزایای عضویت کامل در اتحادیه برن می توان به دسترسی به اطلاعات تخصصی اعضا و به تبع آن دسترسی به آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت بیمه اعتبار صادرات در دنیا اشاره کرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآسان ترخیص یزداتاق بازرگانی قزوینارسال پول از فرانسه به ایرانانتقال پول به کارت سپهپست اکسپرس دیجی کالاپست سریع در ایرانتجهیزات شبکه سوئیچتجهیزات فعال شبکهتصاویر حمل صحیح بارثبت کارت بازرگانی تهرانحمل و نقل بین المللی سه زادحمل و نقل جاده ايحمل و نقل هوایی آرامکسحمل و نقل هوایی و گردشگریحواله دلارخريد اينترنتي دوچرخه ثابتخرید ابزار دریلخرید از آمازون ققنوسخرید از سایت های خارجی با کارت شتابخرید از سایتهای خارجیخرید اینترنتی 206خرید اینترنتی دستگاه موخوره گیرخرید تجهیزات انرژی خورشیدیخرید گوشی چینی از بانهخرید لاتاری آمریکاسهم اتاق بازرگانی از مالیاتشرکت حمل و نقل بین المللی لیو فرابرصادرات 4200صرافی بانکصرافی بیت کوین در ایرانصرافی غدیر سیدنیصرافی قرنغول واردات خودروفروش وب مانی ارزانفروشنده وب مانیقوانین گمرکی فرانسهقیمت بیت کوین امروزكارت بازرگاني تمديدکارگو ترکیه به ایرانگامرون ترخیصگمرک خراسان رضویمناقصه حمل بین المللینحوه ترخیص ماشین از گمرکنحوه هک پی پالنرخ خرید و فروش یوان چیننقش حمل و نقل هوایی در گردشگریهزینه ترخیص کالاهزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگانواردات نيجيرياوب سایت آمازون

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها