ایران برای ۲۰ سال دیگر آب نخواهد داشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ، عیسی کلانتری امروز دوشنبه در بازدید از سایت پرنده نگری هشیلان اظهار داشت: دیدگاه رئیس جمهور توسعه پایدار است و محیط زیست نیز از ارکان توسعه پایدار است، تا زمانیکه کشوری به نام ایران هست محیط زیست آن نیز باید حفظ شود.

وی بیان کرد: کل بودجه سازمان محیط زیست کمتر از کمک های دولت به دو تا منطقه آزاد است، تعداد ۹ منطقه آزاد داریم دولت به هر کدام سیصد میلیارد تومان کمک بلاعوض میکند.

کلانتری با بیان اینکه هر هشتاد میلیون جمعیت کشور باید محیط بان باشند، گفت: ما نه خودمان درک درستی از مفهوم توسعه متوازن داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: الان مشکلترین مسئله ایران این است که به کمک دلارهای نفتی و پیشرفت تکنولوژی، این نسل خودخواه فکر میکنند زیر و روی زمین مال آنهاست، نسل حاضر خودخواه ترین نسل است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست بانک ژن گیاهی و جانوری ندارد، گفت: متوسط بودجه استان‌های کشور ۴۳۰ میلیارد است و نمیدانم چرا اینقدر سازمان محیط زیست را عقب نگهداشتند و شاید دلیل آن این است که ما در مقابل همه تشکیلات ایستادیم و دلیل دیگر فقر کارشناسی درون سازمانی است.
 
کلانتری گفت: یکی از اشکالات در سیستم حاکمیتی کشور تصمیم‌گیری های جزیره ای است، ارتش، سپاه، جهاد کشاورزی و … برای خودشان تصمیم میگیرند و این می شود یک جامعه از هم گسیخته می شود و ممکن است یک دستگاه فعال باشد اما دستگاه دیگر راکد میماند.

این مسئول گفت: مثلا برنامه ای که برای بخش کشاورزی در برنامه ششم تصویب شد اگر بخواهد اجرا شود که قطعا اجرایی نخواهد شد، در وضعیت موجود مصرف آب کشور باید به ۳۵ میلیارد متر مکعب برسد و الان ۵۰ میلیارد مترمکعب بیشتر از حق نسلهای بعد آب برداشت میکنیم.

وی افزود: این سرزمین برای بیست سال دیگر آبی نخواهد داشت، فقط استان کرمانشاه و چند استان شمالی و .. آب دارند و قطعا کشاورزی نخواهد داشت و چیزی معادل ۸۰ درصد وسعت کشور در بیست سال آینده آب نخواهند داشت.

کلانتری گفت: محیط زیست ما تا حالا برای برداشت آب کشور حساسیت نداشته است، الان زباله مشکل اصلی شمال کشور است.

وی مشکل اول محیط زیستی کشور را آب و سپس فرهنگ و آموزش دانست و گفت: تا مردم بخواهند در مورد آب توجیه شوند آب تمام شده، الان با درختان مشهد عکس یادگاری بگیرید چون بیست سال دیگر این درختان را نخواهیم داشت.

کلانتری افزود: ایران در اثر بی آبی دارد میمیرد، هم اکنون چهار میلیون نفر بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی داریم یعنی ۷۵۰ برابر کل پرسنل محیط زیست، اگر سرمایه گذاری نباشد اینها تا ابد بیکار خواهند ماند و سالی پنجاه هزار نفر جایگزین بازنشسته می شوند و هر سال ششصد هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.

وی افزود: با بهانه های کوچک جلوی سرمایه گذاری بخش خصوصی را نگیریم، محیط زیست محل تعامل است، در بحث رعایت بهداشت محیط زیست و نگهداری و حفظ پاکی آن ادعای مسلمانی از زمین تا کره مریخ را داریم و فقط ادعاست، باید مسئله حفظ محیط زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کلانتری از تلاش برای ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی در سازمان محیط زیست خبر داد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x