[ad_1]

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، حجم واردات کالا به ایران در فاصله فروردین ماه سال جاری تا پایان مهر ماه به ۲۷ میلیارد و  ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.  نکته مهم در بررسی جزییات واردات به ایران تعداد کشورهای فروشنده کالا و همچنین تعداد اقلام وارداتی به کشور است.

در شرایط کنونی ایران ۵۲۴۸ قلم کالا را از ۱۲۰ کشور جهان خریداری می کند.

 بر اساس این گزارش این آمار در سال گذشته تفاوت هایی را با سال جاری دارد. در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۵ ایران ۵۷۲۵ قلم کالا را از ۱۴۱ کشور جهان خریداری و راهی ایران کرده بود.

آمارها نشان می دهد، بیش از ۷۸ درصد واردات کالا به ایران را اقلام واسطه ای و سرمایه ای تشکیل می دهد و سهم کالاهای مصرفی از واردات به ایران در سال جاری در حدود ۲۲ درصد بوده است. کالاهای واسطه ای به اقلامی گفته می شود که در فرآیند تولید کاربرد دارند.

این اقلام در حقیقت مواد اولیه یا کالاهایی هستند که تولید نهایی نیست و در ایران پس از طی مراحلی ، به کالای نهایی بدل می‌شوند.

تولید ایران وابستگی بالایی به واردات دارد و بسیاری از کارشناسان همین مساله را نقطه ضعف تولید در این عرصه می دانند ،چرا که سیاست های مشوق صادرات در کشور خود تولید را تحت تاثیر قرار داده و زمینه را برای رشد قیمت ها فراهم می آورد.

 کالای سرمایه ای نیز به کالاهایی گفته می شود که به ذات واجد ارزش هستند. ماشین آلات و تجهیزات و … را کالاهای سرمایه ای لقب می دهند.

بیشتر بخوانید :  تولید پودرهای شوینده آب رفت

 کالای مصرفی اما بدون هیچ ارزش افزوده ای وارد کشور شده و بازار را در اختیار می گیرند. این کالاها در حقیقت امکان ایجاد شغل در ایران را از میان می برند.

 بر اساس این گزارش ایران در سال های گذشته نیز همواره با واردات بیش از پنج هزار قلم کالا به کشور روبرو بود.

در سال ۱۳۸۴ ، تعداد اقلام وارداتی ۵۴۶۶ قلم بود و ایران با ۱۵۴ کشور جهان ارتباطاتی در این حوزه داشت اما تنگ شدن حلقه تحریم تعداد کشورهای فروشنده کالا به ایران را در سال ۱۳۹۲ به ۱۲۱ کشور رساند.

 ایران در سال های اخیر برنامه ریزی دقیقی را برای پایش واردات و ممانعت از خروج بی رویه ارز در دستور کار دارد، به طوری که در برنامه ششم توسعه این مهم گنجانده شده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني هرمزگانادرس اتاق بازرگانی خیابان طالقانیانتقال پول به خارجاولویت 9 وارداتبازی حمل بار با جرثقیلبانک صادراتبیت کوین چگونه کار میکندپول وب مانیپي پال وريفايپی پال یوروتجهیزات شبکه توزیع برقترخیص خودرو از گمرک خرمشهرترخیص کار اردبیلترخیص لوسترثبت کارت بازرگانی در گمرکثبت وارداتچگونگی خرید از سایت خارجیحمل بار از چینحمل بار هواپیمایی ماهانحمل دریایی بار به عمانحمل و ترخیص کالا از دبیحمل و نقل دریایی خرمشهرحمل و نقل دریایی ویکی پدیاخدمات بار هوایی زنجیرهخريد با پي پالخرید از ebay تحویل در ایرانخرید اینترنتی ضبطخرید اینترنتی گوشی موبایلخرید اینترنتی مانتو مجلسیخرید خط تولید موکتروش واردات خودرو از دبیستاد ترخیص خودرو منطقه 6شرکت بازرگانی واردات از چینصادرات گاز ترکمنستان به چینصرافی اسکانصرافی های منطقه 8 تهرانضمانتنامه گمرکطریقه کارت بازرگانیعلی اکسپرس در نوعروسفرستادن پول به روسیهفروش ابزار پانچ پرسفروش ابزار قالی بافیفروش تجهیزات چاپخانهفروش تجهیزات چاه ارتقوانین کارت بازرگانیگمرک بندرلنگهمستر کارت فیزیکیمشکلات حمل و نقل هوایی ایرانواردات تجهیزات پزشکی از چینواردات دارو از آمریکا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها