[ad_1]

«میثم جلالی» امروز(یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس نیاز سالانه کشور به کنتور برق را ۲.۵ تا ۳ میلیون دستگاه بیان کرد و افزود: این تعداد کنتور در گذشته از برخی کشورهای اروپایی و آسیایی مانند فرانسه و چین وارد می شد که با خودکفا شدن کشور در این زمینه، از خروج سالانه یک میلیارد دلار ارز جلوگیری شد.
وی کیفیت و قیمت محصولات داخلی را قابل رقابت با نمونه های خارجی دانست و گفت: قیمت هر دستگاه کنتور تا پیش از ورود شرکت های ایرانی به این عرصه – در زمان دلار حدود ۸۰۰ تا یک هزار تومانی – نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود اما با فعالیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه، با وجود افزایش نرخ دلار، قیمت کنتور برق ثابت ماند.
وی اظهار داشت: نزدیک به ۸۵ درصد نیاز بازار داخلی توسط این شرکت و ۱۵ درصد باقیمانده نیز توسط دو شرکت داخلی دیگر تامین می شود.
جلالی همچنین درباره صادرات کنتورهای ایرانی گفت: در دو سال گذشته ۲۰۰ هزار دستگاه کنتور برق به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.
این مدیر حوزه دانش بنیان، کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان و عمان را از جمله بازارهای هدف کنتور برق تولیدی ایران اعلام کرد و افزودک در نظر داریم در گام های بعدی محصولات خود را به کشورهای اروپایی صادر کنیم.
جلالی با تاکید بر نقش شرکت های دانش بنیان در شرایط اقتصادی کنونی، گفت: انتظار داریم برای واردات مواد اولیه، شرایط ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان دیده شود؛ علاوه بر این، با توجه به نوسانات نرخ ارز نیز انتظار داریم شرکت های دانش بنیان بیش از گذشته مورد حمایت دولت قرار گیرند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش صادرات، بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به عراق و افغانستان است؛ این دو کشور از فهرست معافیت های ارزی خارج شدند و این برای صادرکنندگان ایران مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی در این زمینه توضیح کرد: واردکنندگان کشورهای عراق و افغانستان، محصولات ایرانی را به ریال می خرند اما صادرکنندگان باید دلار به سامانه نیما تحویل دهند.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در این رابطه رئیس کل بانک مرکزی دیروز در همایش استانداران سراسر کشور، صادرات ریالی را همانند خروج سرمایه از کشور دانست و گفت: بزودی تمهیدات در نظر گرفته شده برای چگونگی برگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد را اعلام می کنیم.
«عبدالناصر همتی» به شرایط جغرافیایی کشور و وجود ۱۶ استان مرزی اشاره کرد و گفت: افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه، «شاه کلید توسعه اقتصاد کشور در شرایط فعلی است.»
رییس شورای پول و اعتبار گفت: صادرات وقتی برای کشور مفید است که موجب ورود ارز یا کالا به کشور شود.
اقتصام**۹۱۸۹** ۲۰۲۳

بیشتر بخوانید :  آمادگی حمل و نقل دریایی در مقابله با تحریم‌ها

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها