[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد کشتی‌آرای در نشست تخصصی مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما، صنعت طلا را پس از صنعت نفت و اسلحه درآمدزاترین صنعت جهان دانست و افزود: این در حالی است که رکود بازار طلا در ایران تاکنون ۸۰۰ واحد صنفی را در تهران و ۴۰۰۰ هزار واحد طلا فروش را در کل کشور با تعطیلی مواجه کرده است.

وی رقم تولید طلا را در کشور تا پیش از سال ۸۹ بیش از ۱۲۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۵ به یک سوم یعنی ۳۰ تا ۴۰ تن کاهش یافته است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه رقم صادرات ایران در سال ۸۹ بیش از ۷۵۰ میلیون دلار بوده است، افزود: این رقم با اجرای قانون مالیات ارزش افزوده هم اکنون به صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قانون مالیات بر ارزش افزوده را سبب افزایش هزینه تمام شده در این صنعت دانست و ادامه داد: به ازای هر کیلوگرم طلا زمینه اشتغال ۸ نفر فراهم می‌شود و این در حالی است که با کاهش حجم تولید به یک سوم، تعداد زیادی اشتغال از بین رفته است.

وی نبود قوانین درست را علت مشکلات عدیده صنعت طلا اعلام کرد و افزود: خلاء قانونی در ایران سبب رشد کشورهای همسایه از جمله ترکیه در صنعت طلا و جواهر شده است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه قوانین و تعرفه‌ها مانع از ورود طلای ساخته شده به کشور می‌شود، گفت: ورود مبل و سنگ قبر چینی به کشور آزاد است و طلا که کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود ورودش به کشور ممنوع است.

بیشتر بخوانید :  برجام امکان صادرات خاویار به آمریکا را محیا کرد

وی اصلاح قوانین را مانع از ورود طلای قاچاق به کشور دانست و ادامه داد: هیچ طلای ایتالیایی در بازار وجود ندارد و ۹۹ درصد طلای موجود در مراکز عرضه ساخت ترکیه و بقیه از کره وارد می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به قزاقستانبیت کوین سقوط کردپست سریع بین المللی pdeپی پال 24پی پال امریکاتجديد ترخيص الهيئة العامة للاستثمارتجهیزات شبکه لینک سیسترخیص کار استاراترخیص کالا از بندر خرمشهرترخیص کالا از گمرک بازرگانیترخیص کالا و خودروترخیص لاستیکچگونه از علی اکسپرس خرید کنیمحمل بین المللیحمل و نقل ریلی بین المللیحمل و نقل و ترافیکحمل و نقل یعنی چهخريد از سايت امازونخرید ابزار نقاشی اینترنتیخرید اینترنتی از Ebayخرید اینترنتی جین وستخرید اینترنتی روسریخرید اینترنتی فیفا 15خرید اینترنتی همسترخرید تجهیزات چشم پزشکیخریداز سایت امازوندلار حواله ایس ایت بانک صادراتسایت آمازون مقالهسایت ایبوک لایکصادرات لیوان کاغذیصادرات میوه خشک به روسیهصرافي طلاصرافی 2 قرونصرافی تبریزفروش ابزار زمین شناسیفروش ابزار یراققوانین گمرک ایرانگمرک رجایی بندر عباسگمرک غرب+ادرسهزینه پست بین المللی Dhlهمایش حمل و نقل 93واردات ایران از امریکاواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات خودرو سواریواردات ذرت خوراکیواردات سگ از آلمانواردات غلاتواردات نفت آمریکاواردات نهاده های دامی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها