[ad_1]

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی را ۵۰۵ شرکت ذکر کرد و گفت: این میزان برای توسعه فناوری کافی نیست و باید تعداد این شرکت‌ها به ۱۰۰۰ شرکت بالغ شود.

به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر زند امروز در چهارمین همایش نانو فناوری در کشاورزی با تاکید بر اینکه باید جریان پژوهش به سمت تولید فناوری حرکت کند، افزود: بر این اساس در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تنها به گزارش نهایی پژوهش‌ها اکتفا نمی‌کنیم، بلکه برای ما خروجی پروژه‌های تحقیقاتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این راستا ما به سه نوع تحقیقات توجه می‌کنیم، اظهار کرد: تحقیقات کاربردی که یافته‌ای برای کشاورزان داشته باشد، فناوری‌هایی که قابل عرضه به صنعت باشند و تحقیقات پایه که به مرزهای دانش رسیده باشد، در این سازمان مورد توجه قرار خواهند گرفت.

زند، با تاکید بر اینکه تولیدات علمی که خارج از این سه نوع تحقیقات باشد، علم نافعی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در تولید علم جهان رتبه اول را دارد، ولی در حوزه نوآوری در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۴۳ کشور در رتبه ۱۲۰ام قرار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه سرعت رشد علم ایران در سال ۲۰۱۱ رتبه اول است، یادآور شد: ولی رتبه کشور در حوزه نوآوری ضعیف است که همه دلایل آن مربوط به تولید مقالات نیست، بلکه بسیاری از فناوری‌ها در کشور تولید می‌شود که قابل عرضه به بخش‌های صنعتی نیستند.

وی به برخی از دستاوردهای سازمان‌های تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثال ما موفق به کسب دانش فنی کشت پاییزه چغندرقند شدیم که پس از ۲۰ سال اکنون به بهره‌برداری رسیده است. تا زمانی که نوآوری فعال نشود، قادر به تولید فناوری نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید :  روایتی از آمارهای سازنده تراز تجاری/تراز بازرگانی چگونه مثبت شد؟

زند، هدف از توسعه کشاورزی را افزایش درآمد و کاهش فقر، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، پایدارسازی اکوسیستم و افزایش تولید ذکر کرد و یادآور شد: در گذشته تنها به افزایش درآمد کشاورزان توجه می‌شد، ولی امروزه با توجه به توسعه فناوری‌ها به افزایش تولید و همچنین بهبود کیفیت محصولات کشاورزی توجه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود منابع آب در کشور تاکید کرد: به ازای هر واحد سطح تکنولوژی و سرمایه‌گذاری باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان تحقیقات کشاورزی به دو مقوله خدمت به مزرعه و مرز دانش به عنوان انگیزه‌های انجام پژوهش توجه شده است، یادآور شد: بر این اساس ما تاکنون ۴۸۰ یافته در حوزه کشاورزی را تولید کردیم، ولی در مقابل در کشور حدود ۵۰۵ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی ایجاد شده است که این میزان کافی نیست و باید تعداد آن به ۱۰۰۰ شرکت بالغ شود.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی رهاسازی تحقیقات بعد از رسیدن به گزارش نهایی را از دیگر چالش‌های پژوهش در کشور نام برد و گفت: این روند در این سازمان تغییر یافته است، ضمن آنکه ما برای ارتقاء و ترفیع اعضای هیات علمی شاخص‌های دیگری را مدنظر قرار دادیم.

به گفته وی، دستیابی به دانش فنی، ارائه یک لایحه به مجلس، ارائه لایحه قابل ترویج و معرفی ارقام اصلاح شده و جدید از جمله شاخص‌های ارتقای اعضای هیات علمی در سازمان تحقیقات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس ما تاکنون بیش از ۱۱۰۰ آرایه جدید به دنیا معرفی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در اوج انقلاب چهارم صنعتی قرار داریم که باید مسیر خود را برای رسیدن به جایگاه‌های بالا در این دوره تعیین کنیم. از این رو برگزاری چنین همایش‌هایی باید خروجی‌های مناسبی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  آغاز به کار شعب تعاونی اعتبار وحدت (آرمان سابق) درخوزستان

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آرم طرح ترافیکاتاق بازرگانی صنایع و معادن استان تهراناخبار گمرک ايرانانتقال پول به پرفکت مانیانتقال وجه به وب مانیایرلاین پگاسوسپی لاین یا زرین پالپیگیری وضعیت مرسوله پست پیشتازتجهیزات شبکه کیستونحمل و نقل داخلیحمل و نقل مواد نفتیحمل و نقل هوایی بارحواله از چین به ایرانخرید از Ebay ققنوسخرید اینترنتی خمیر دورگیر ویترایخرید اینترنتی داروخرید اینترنتی غذای خرگوشخرید تجهیزات شکارخرید چینی و بلورخرید دلار وبمانیخرید مستقیم از چیندانلود پی پال برای اندرویدرهگیری مرسوله وستیروش خرید دلارروش رهگیری مرسوله پستیستاد ترخیص خودرو راهورسود واردات خودرو از دبیشرایط واردات خودرو ویژه جانبازانشرکت حمل و نقل بین المللی چینشرکت واردات تجهیزات آزمایشگاهیشرکتهای حمل و نقل بین المللی در تهرانشرکتهای واردات از چینصادرات خانهصادرات کد 774صادرات گوجه فرنگیصرافی توکلی در لندنصرافی جلالی 1صرافی خیابان گاندیصرافی سرمایهصرافی وبمانیطریقه ی خرید از سایت های خارجیعلی اکسپرس تحریمفروش تجهیزات چاپقوانین حمل و نقل زمینیقوانین گمرک فرودگاه امامگمرک تمرچین پیرانشهرگمرک خراسان شمالیمستر کارت انگلیسهزینه حمل هوایی از چینواردات خون چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها