ایجاد اشتغال مهمترین وظیفه وزیر اقتصاد دولت دوازدهم است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اولویت وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم گفت: شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند که وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اصل ۴۴ و حمایت از کار و تولید ملی را در اولویت کار خود قرار دهد و قوانینی که در این زمینه تصویب شده را اجرا کند.

وی با بیان این که اگر قوانینی که در زمینه بهبود فضای کسب و کار تصویب شده است را اجرایی کند وضعیت تولید بهبود پیدا خواهد کرد، گفت: اکنون مهمترین چالش کشور بحث بی‌کاری است، که دولت دوازدهم باید برای آن برنامه‌ریزی اساسی کند.

فولادگر اقدام بعدی تیم اقتصادی دولت دوازدهم را اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: نظام بانکی از شرایطی که اکنون در آن قرار دارد هرچه سریعتر باید خارج شود. چرا که اکنون هم به لحاظ کارآمدی و هم به لحاظ انطباق با اقتصاد اسلامی و سیاست‌های کلی قانون اساسی باید تغییراتی کند تا در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام بعدی وزیر اقتصاد را برنامه‌ریزی دانست و افزود: باید تیم اقتصادی دولت دوازدهم برنامه محور باشد و هر هفته و هر سال بداند از کجا شروع کرده و به کجا می‌خواهد برسد و به طور کلی با یک چشم‌انداز مشخص شروع به کار کند. در واقع اهدافش مشخص باشد اما تاکتیک‌های آن منطبق بر شرایط زمانه تغییر پذیرد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: برای رونق تولید ملی وزیر دولت دوازده دوگونه اقدامات باید انجام دهد, اول آن که قانون‌های حمایتی همچون قانون‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی را برای رونق تولید و رقابت‌پذیر شدن آن با کالاهای مشابه خارجی انجام دهد و نوع دوم حذف برخی قانون‌هایی که مزاحم بهبود فضای کسب و کار است و در واقع مقررات زدایی در جهت بهبود فضای کسب و کار را باید همچون قانون‌های حمایتی انجام دهد و به تولید کمک کند تا هرچه بیشتر شرایط رقابت‌پذیری را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x