[ad_1]

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس پایش های صورت گرفته اکثر آسانسورهای نصب شده در کشور استاندارد لازم را نداشته‌اند که در فاز اول تمرکز کار بر استاندارد سازی آسانسورهای وزارتخانه ها، سازمانها و ادارات دولتی قرار گرفت و اقدامات خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وحید مرندی مقدم در جلسه شورای استاندارد استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اولین استانهایی است که موفق به استانداردسازی جایگاههای سی ان جی خود شده است. ۸۵درصد جایگاه‌های سی ان جی این استان استانداردسازی شده اند که این استان در رده استانهای موفق در این زمینه است. ۱۵درصد مابقی نیز یا غیر فعال هستند و یا تعطیل شده اند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردها تنها مسیر توسعه پایدار هستند، خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهای توسعه یافتگی میزان استانداردهای اجباری است و هرچه استاندارد اجباری در یک کشور بیشتر باشد، توسعه یافتگی در آن کشور کمتر است .

مرندی مقدم تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به جمع بندی‌های خوبی در زمینه استانداردسازی آسانسورها رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: استانداردسازی نیاز به فرهنگ سازی دارد که در مدارس و دانشگاه‌ها کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه ادارات و دستگاههای دولتی این استان موظفند ظرف سه ماه آینده آسانسورهای موجود در ساختمانهای خود را استانداردسازی کنند.

به گزارش ایسنا، موسی خادمی در جلسه شورای استاندارد استان افزود: اکنون اگر حادثه‌ای در زمینه آسانسورهای ادارات رخ دهد برعهده مسئولین این ادارات است اما از آنجایی که ممکن است اکنون منابع مالی در اختیار نداشته باشند سه ماه به آنها فرصت داده می‌شود تا آسانسورهای خود را استانداردسازی کنند در غیر این صورت آسانسورهای آنان پلمب خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  کشاورزی و دامپروری؛ اولویت کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس

وی بیان کرد: در این استان به صورت پایلوت تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین شهرداری، نظام مهندسی و اداره استاندارد بسته شود که نظارت بر نصب و اجرای ابتدایی آسانسورها به نظام مهندسی محول شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اداره کل استاندارد و فنی و حرفه ای با همکاری صنعت، معدن و تجارت ظرف سه ماه آینده شرکتهای بازرسی تشکیل دهند و فارغ التحصیلان استانی ضمن برگزاری دوره های آموزشی از آنان به عنوان بازرس استفاده کند.

خادمی در زمینه استانداردسازی وسایل شهربازیها اضافه کرد: شهرداری‌های استان باید تسویه حساب پیمانکاران شهربازیها را منوط به اخذ مجوز استاندارد قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس رسیدگی های صورت گرفته در سطح استان بیش از ۹۰ درصد آسانسورهای نصب شده در این استان فاقد استاندارد هستند.

به گزارش ایسنا، پژمان نیک اقبالی در جلسه شورای استاندارد استان افزود: پیش از آنکه در اجرای آسانسور استاندارد را در نظر بگیریم باید در تولید مصالح مربوط به ساخت آسانسور حساسیت داشته باشیم.

وی بیان کرد: براساس پایش های انجام شده در مصالح ساختمانی از جمله بتن، ماسه، بلوک، تیرچه بلوک و فوم های ساختمانی هیچ کدام نشان استاندارد نداشتند. نبود نشان استاندارد بخاطر تولید مصالح نیست بلکه از همان ابتدا برای شروع کار فاقد مجوز تاسیس بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید پلمب کردن واحدهای تولید مصالح ساختمانی فاقد مجوز تاسیس در دستور کار قرار بگیرد.

نیک اقبالی اضافه کرد: استاندارد گرفتن راحت است اما در استاندارد ماندن مهم است و باید به مرور زمان استانداردهای لازم را در زمینه کاری که می خواهیم انجام دهیم، رعایت کنیم.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید :  ۵۹ردیف کد تعرفه کالایی از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معاف شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به تجارتانجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتاترخیص کار خودرو از گمرکترخیص کالا چیستترخیص لباس از گمرکچگونه مستر کارت باز کنیمحمل بار سنگین در دوران بارداریخريد وسايل ژيمناستيكخرید آیفون 5 اس از خارجخرید اینترنتی 4040خرید اینترنتی صابون کوسهخرید بلیط خارج کشورخرید تجهیزات رادیولوژیخرید تجهیزات صدابرداری دست دومخرید خط تولید نبشیخرید کالا از Amazonخرید کالا از سایت خارجیراهنمای خرید از علی بابارهگیری مرسوله پستی معمولیرهگیری مرسوله گستیسایت خرید Ebayستاد ترخیص خودرو شرقستاد ترخیص خودرو فرجامشرایط واردات کالا از چینشرکت وب مانیصادرات ضایعات پلاستیکصادرات کاشی و سرامیکصادرات محصولات کشاورزیطریقه خرید از سایت آمازونعلي expressفرستادن پول به خارجفروش تجهیزات عکاسیفریت بار به آلمانفریت بار به کلگریقوانین گمرکی پستقوانین گمرکی صادرات و وارداتقیمت خرید دلار روزکارت بازرگانی حقیقیگمرك پيرانشهرگمرک ا رانگمرک پست ایرانگمرک عطرگمرک های تهرانمعاونت حمل و نقل منطقه 5نحوه ترخیص کالا از ترکیهنحوه خرید از Ebay در ایرانواردات جرثقیل از دبیواردات داروواردات در زمان صفویهوب مانی ترنسفر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها