[ad_1]

بر اساس این گزارش که امروز پنجشنبه منتشر شد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در پیش بینی های خود، قیمت های نفت در سال ۲۰۱۸ را کاهش داد و بر همین اساس قیمت نفت سنگین کشورمان در سال ۲۰۱۸ را ۶۳ دلار و ۸۴ سنت برآورد کرد که از پیش بینی ماه گذشته آن ۳۰ سنت کمتر است.

بنا به این گزارش، هر بشکه نفت اوپک در ماه میلادی گذشته به قیمت ۶۳ دلار و ۷۶ سنت معامله شد که نسبت به ماه گذشته ۰.۴ درصد افزایش دارد.

قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا نیز در ماه مارس به ترتیب با ۱.۱ و یک درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب به ۶۵ دلار و ۸۹ سنت و ۶۲ دلار و ۷۶ سنت رسیدند.

اوپک همچنین قیمت نفت این سازمان در سال ۲۰۱۸ را ۶۴ دلار و ۷۵ سنت، برنت دریای شمال را ۶۶ دلار و ۷۹ سنت و وست تگزاس اینترمدیت را ۶۲ دلار و ۹۰ سنت پیش بینی کرد که از پیش بینی قبلی این سازمان به ترتیب ۵۰، ۴۴ و ۶ سنت کمتر هستند.

** عرضه و تقاضای نفت اوپک

مطابق آخرین گزارش ماهیانه اوپک، تولید نفت این سازمان در ماه میلادی گذشته به ۳۱ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۲۰۱ هزار بشکه در روز کاهش دارد.

اوپک عامل این کاهش تولید را، افت سطح تولید در آنگولا، ونزوئلا، الجزایر و عربستان دانست که تا حدودی با افزایش تولید نفت در امارات متحده عربی جبران شده است.

بیشتر بخوانید :  یکسان‌سازی نرخ ارز تا اسفند اجرایی شود

اوپک در آخرین گزارش خود همچنین تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۸ را ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برآورد کرد که در مقایسه با پیش بینی قبلی آن ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش دارد.

** تولید نفت غیراوپک

بنا بر این گزارش، تولید نفت غیراوپک در سال ۲۰۱۸ معادل ۵۹ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است که نسبت به سال میلادی گذشته ۲.۹۵ درصد یا یک میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز افزایش دارد. تولید آمریکا با ۱۰.۵ درصد رشد، سهم مهمی از این افزایش را دارد.

ایرنا

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها