[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معافیت ایران از کاهش تولید نفت را توفیقی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه شخص وزیر، وزارت نفت و هیات همراه دانست و گفت که اوپک در آخرین لحظات ناچار به پذیرش پیشنهاد ایران شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، اسدالله قره‌خانی که همراه با هیات ایرانی در جلسه اوپک حضور داشت با اشاره به توافق اوپک در معافیت ایران از کاهش تولید نفت، گفت: جلسه اوپک نسبت به گذشته متفاوت بود؛ چون مقام ارشد آمریکا به عنوان مسئول مستقیم تحریم‌های ایران شخصا در جلسه اوپک حاضر شد و قبل از آن جلساتی را با عربستان سعودی و برخی کشورها برگزار کرد.

وی افزود: آنها در جلسه اوپک به دنبال کاهش قیمت نفت و کاهش تولید بودند، چون می‌دانستند با کاهش تولید و قیمت نفت درآمدهای ایران نیز کم می‌شود، لذا به شدت این هدف را دنبال می‌کنند. از طرف دیگر سیاست عربستان سعودی و برخی از کشورها این بود که در صورت کاهش سقف تولید در اوپک، ایران هم باید سهم خود را کاهش دهد و مبنا آخرین تولید در ماه اکتبر یا دسامبر باشد. بالاترین تولید را عربستان سعودی و امارات متحده عربی و پایین‌ترین تولید را ایران داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها به دنبال آن بودند که سهمیه تولید ایران کم شود که این ضرر بسیار سنگینی برای کشور ما محسوب می‌شد. در اجلاس اوپک هیات ایرانی به سرپرستی وزیر نفت حضور داشت که جلساتی با برخی وزرای کشورهایی اعم از اوپک و غیراوپک در ماراتونی نفس‌گیر، پیچیده، سنگین و سخت برگزار کرد. آن هم در شرایطی که برخی از کشورها به شدت به دنبال این بودند که ایران هم تولید نفت را کاهش دهد. اگر این اتفاق رخ می‌داد در آینده مبنای تصمیم‌گیری سهم ایران در اوپک می‌شد، یعنی حتی با برداشته شدن تحریم‌ها هم سقف تولید ایران کاهش پیدا می‌کرد که ایران چنین چیزی را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید :  سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت کدام است؟

قره‌خانی ادامه داد: اوپک در آخرین لحظات با استدلال‌ها و دیپلماسی قوی هیات ایرانی ناچار به پذیرش معافیت و مستثنی شدن ایران از کاهش تولید شد که این توفیق بسیار خوبی بود که مبنای تولید ایران همان مبنای تولید ۲۰۱۶ و نه ۲۰۱۸ باشد. با این تصمیم از کاهش بیشتر نفت ایران و از هم‌پاشیدگی اوپک جلوگیری شد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها