[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: سازمان بورس با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به ۷ ناشر معروف بورسی فرصتی دو ماهه داده است تا الزامات افشای اطلاعات را رعایت کنند و در غیر این صورت نمادهای معاملاتی آن‌ها برای سه ماه تعلیق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، سازمان بورس اوراق بهادار در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به ۷ ناشر بورسی، اولتیماتومی دو ماهه برای افشای اطلاعات داد.

این سازمان دلیل این اولتیماتوم را عدم رعایت مفاد ماده ۳۸ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و عدم رعایت الزامات ماده ۷دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرده است.

این گزارش می‌افزاید: به ناشران شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، صنایع آذرآب، بانک تجارت، گروه سایپا و گروه صنعتی سپاهان فرصت دو ماهه‌ای داده شده است تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ جهت رعایت الزامات مورد نظر سازمان بورس اقدام کنند.

مطابق ماده ۳۸ فصل پنجم دستور العمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران (اصلاح شده در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۰) در صورت عدم ایفای تعهدات ناشر، مطابق ماده ۳۵ و ۳۶ این دستور العمل ، بورس می‌تواند با رعایت حقوق سهامداران ، پذیرش اوراق بهادار پذیرفته شده را حداکثر برای مدت سه ماه به حال تعلیق درآورد.

تعلیق اوراق بهادار پذیرفته شده برای مدتی بیش از سه ماه منوط به موافقت هیات پذیرش خواهد بود. در هر صورت مدت تعلیق موضوع این مداه حداکثر شش ماه خواهد بود.

در ماده ۳۵ این دستور العمل نیز آمده است ؛ شرکتی که اوراق بهادار آن در بورس پذیرفته شده باید اصول راهبری شرکتی مصوب هیات مدیره سازمان را رعایت کرده و از تطبیق عملیات شرکت با استانداردها ،اهداف شرکت و قوانین و مقررات مربوط اطمینان حاصل کند.تغییرموضوع اصلی فعالیت این شرکت‌ها صرفاً پس از موافقت هیات پذیرش امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  حضور پررنگ حقیقی ها در اغلب نمادهای معاملاتی

در ماده ۳۶ نیز عنوان شده ناشر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس، موظف است مقررات مربوطه از جمله الزامات این دستور العمل و ضو.ابط افشای اطلاعات ناشران مصوب سازمان را رعایت نماید.

همچنین در ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس عنوان شده ناشر پذیرفته شده در بورس مکلف است گزارش‌ها و صورت‌های مالی زیر را مطابق استاندرد های ملی و یا فرم‌هایی که توسط سازمان بورس ارائه می‌شود ظرف مهلت‌های مقرر تهیه و افشا نماید:

این موارد شامل صورت‌های مالی و گزارش‌های تفسیری مدیریت سالانه حسابرسی شده شرکت اصلی و تلفیقی گروه ، حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی و حداکثر ۴ ماه پس از پایان سال مالی ، گزارش هیات مدیره به مجامع و اظهار نظر حسابرس در مورد آن حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع عمومی ، اطلاعات صورت‌های های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان دوره ای ۳،۶ و ۹ ماهه حسابرسی نشده حداکثر ۳۰ روز پس از پایان مقاطع سه ماهه، صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان دوره ای ۶ ماهه حسابرسی شده حداکثر ۶۰ روز بعد از پایان دوره شش ماهه است.

در عین حال در مورد شرکت‌هایی که ملزم به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی هستند حداکثر ۷۵ روز پس از پایان دوره شش ماهه، صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت سالانه حسابرسی نشده حداکثر ۶۰ روز پس از پایان سال مالی و در مورد شرکت‌هایی که ملزم به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی هستند حداکثر ۹۰ روز پس از پایان سال مالی، اطلاعات وضعیت عملیات ماهانه حداکثر ۵ روز کاری بعد از پایان هر ماه و اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌های تحت کنترل مطابق بند ۱۰ ماده ۷ الزامات مذکور می‌شود.

بیشتر بخوانید :  جزئیات طرح کارت خرید کالای ایرانی/ ارائه دو میلیون کارت ۵ میلیونی

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها