انتقاد از احیای "وزارت بازرگانی"/ الزام تشکیل وزارت معدن

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از مسائل مطرح شده در ارتباط با احیای مجدد وزارت بازرگانی تاکید کرد اگر قرار است بخشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک شده و به عنوان وزارتخانه مدنظر قرار گیرد بخش معدن است.

بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مسائل عنوان شده در ارتباط با احیای مجدد وزارت بازرگانی و منفک شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: عده‌ای به دنبال این هستند که وزارت بازرگانی را مجددا احیا کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت به حالت قبل باز گردد.

وی با تاکید بر این‌که اگر قرار است بخشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود بهتر است این بخش معدن باشد، گفت: اگر تصمیم بر احیای وزارت بازرگانی و جدا شدن بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد این تصمیم با اشکالاتی مواجه است و مجددا در ارتباط با واردات کالا و مساله تعرفه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود که این اتفاق به ضرر بخش تولید خواهد بود، چرا که وزارت بازرگانی بر روی تعرفه‌ها در مورد واردات اقدام کرده و وزارت صنعت در مورد تولید تصمیم‌گیری می‌کند که این اتفاق مشکل‌آفرین است.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این‌که اگر وزارت بازرگانی مجددا احیاء شود مشکلات قبل از سال ۱۳۸۹ بیش از پیش خود را نشان خواهد داد، اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که بخشی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا کنیم این بخش معدن است و بهتر این است که وزارت صنعت و تجارت در یکدیگر ادغام شده و وزارت معدن از جمع این دو منفک شود.

پناهی‌زاده با بیان این‌که مسائل مربوط به معادن با حوزه منابع طبیعی و سازمان حفاظت از محیط زیست تداخل داشته و به یکدیگر مربوط هستند، پیشنهاد داد: بهتر است منابع طبیعی و حتی سازمان حفاظت از محیط زیست در بخشی تحت عنوان وزارت معدن تجمیع شوند و مطمئنا با بی توجهی نسبت به مشکلات معادن در کشور با مسائل بیشتری در این حوزه مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که مدام تاکید می‌شود معادن موتور محرک اقتصاد در کشور هستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه علی‌رغم این‌که این مساله مدام تکرار می‌شود اما مدیریت در بخش معدن رضایت‌بخش نیست و جدا سازی وزارت معدن از وزارت صنعت، معدن و تجارت مهم‌تر از احیای وزارت بازرگانی است.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این‌که در گذشته وزارت بازرگانی به واردات نسبت به صادرات توجه بیشتری داشت، عنوان کرد: وزارت بازرگانی تعرفه‌ها را تعیین می‌کرد و کاری با مقوله تولید نداشت، اما امروزه شاهد این هستیم که با ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه‌های وارداتی براساس تولید داخلی در نظر گرفته می‌شود.

پناهی‌زاده افزود: ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم درستی بود اما کارهایی که باید در این خصوص انجام می‌شد مدنظر قرار نگرفت تا آسیب‌هایی به بخش صنعت و معدن وارد شود.

به گزارش ایسنا اخیرا مسائل مختلفی در خصوص احیای “وزارت بازرگانی” و جدا شدن این بخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌شود هرچند که تا کنون هیچ مقام مسوولی به صراحت از تایید یا تکذیب آن صحبتی به میان نیاورده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x