[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  در پی صدور مجوز تامین مالی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند هزار میلیارد تومان اوراق منفعت به منظور افزایش تولید نفت خام منتشر می شود. 

این حجم اوراق  برای اولین بار با پیشگامی شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان مشاور ، متعهدپذیره نویسی و بازار گردان در بازار سرمایه و  تامین سرمایه های  لوتوس پارسیان ، ملت، امید ،کاردان، امین  و نوین تشکیل شد. 

انتشار این اوراق برعهده  شرکت واسط مالی مهر و شرکت ملی نفت ایران ضمانت اصل اوراق و صندوق بازنشستگی  نفت نیز ضمانت سود اوراق  رابر عهده خواهند داشت.

 این گزارش حاکی است  تامین سرمایه تمدن با حجم تعهد ۴ هزار میلیارد ریالی عضو پیشگام سندیکای متعهدین پذیره نویسی و بازراگردانی و همچنین شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان باتعهد ۲هزار میلیارد ریال  به عنوان عضو دیگر سندیکا قرار دارد و پس از آنها نیز شرکت های تامین سرمایه ملت، امید و کاردان هریک با حجم تعهد هزار میلیارد ریال و در نهایت تامین سرمایه امین و نوین با حجم تعهد ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر اعضا این سندیکا هستند.

 در حال حاضر ۹  شرکت تامین سرمایه در بازار سرمایه ایران فعالیت دارند که از این تعداد ۷ شرکت یاد شده با مشارکت و اتحاد یکدیگر گامی بزرگی را در جهت تامین مالی پروژه های نفتی برداشته اند .

گفتنی است  اوراق منفعت به عنوان یکی از ابزارهای مالی جدید بازار سرمایه به عنوان مناسب ترین شیوه تامین مالی با توجه به شرایط طرح؛ برای اولین بار در حوزه نفت  به کارگرفته شده که گامی نو برای تامین مالی طرح های حوزه نفت از طریق بازار سرمایه به شمار رفته و  نشان دهنده ظرفیت  بالای بازار سرمایه برای جذب نقدینگی و صرف آن در پروژه های ملی است.

بیشتر بخوانید :  دولت سایتهای خریدوفروش طلا را ببندد/ شب یلدا تاثیری در قیمت سکه و طلا ندارد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

 

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها