انباشت مواد اولیه تولید خودرو در گمرک

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در حال حاضر حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد.
این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرآیند تولید قطعه‌سازان و در نتیجه خودروسازان خواهد شد. وی اظهار کرد: قبل از تک‌نرخی شدن ارز قطعه‌سازان مواد اولیه وارداتی را با پرداخت حدود ۳۰ درصد ارزش کالا به عنوان پیش‌پرداخت، خریداری و وارد کرده و مابقی پول را بعدا پرداخت می‌کردند. وی با بیان اینکه از زمان تک‌نرخی شدن، امکان دریافت ارز برای پرداخت مابقی پول مواد اولیه وارداتی در گذشته، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث رسوب حجم قابل توجهی از مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی در گمرک شده که امکان ترخیص آنها به دلیل عدم تخصیص ارز و ارائه مدارک، وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در این شرایط بخشی از راهکار برای حل این مشکل به گمرک مربوط است که با بازنگری در قوانین و مقررات داخلی خود، سهولت و سرعت عمل بیشتری در ترخیص مواد اولیه صنایع ایجاد کند. وی افزود: همچنین در شرایط فعلی اقتصاد و با توجه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا باید قوانین و مقررات کسب و کار در کشور به نفع واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیل و برخی موانع داخلی برطرف شود.

محبی‌نژاد با بیان اینکه برای مقابله با تحریم‌های آتی آمریکا، در چند ماه اخیر فعالیت صنایع برای واردات و دپوی مواد اولیه افزایش یافته است، تصریح کرد: در این شرایط شاهد انباشتگی کالا در گمرکات هستیم و متاسفانه آمادگی لازم از سوی گمرک نیز برای ترخیص این حجم واردات وجود ندارد که امیدواریم با افزایش آمادگی گمرک این مشکلات برطرف شود. براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت برخلاف روند چند ماه اخیر که تیراژ ماهانه تولید خودرو صعودی بود در خردادماه امسال تولید انواع خودرو ۶/۱۹ درصد کاهش یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x