[ad_1]

مجری طرح پنبه اعلام کرد که با توجه به افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید پنبه در واحد سطح، میزان برداشت این محصول در سال‌جاری ۱۲ درصد افزایش می‌یابد و به حدود ۱۸۰ هزار تن خواهد رسید.

ابراهیم هزارجریبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۷۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در کشور است که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشته است. با توجه به افزایش عملکرد تولید پنبه در واحد سطح پیش‌بینی می‌شود که ۱۲ درصد به میزان برداشت پنبه نسبت به سال گذشته افزوده شود و تولید وش (پنبه تصفیه نشده) در ایران به ۱۸۰ هزار تن برسد.

وی افزود: با این میزان تولید و برداشت وش پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ هزار تن مهلوج (پنبه تصفیه شده)   تولید شود که پاسخگوی حدود ۵۰ درصد نیاز داخلی است و می‌توانیم به همین میزان نیز واردات پنبه داشته باشیم.

هزارجریبی گفت: ظرفیت صنایع نساجی ایران ۱۸۰ هزار تن مهلوج است که البته در سال گذشته با ۱۰۰ هزار تن مهلوج حاصل از تولید داخلی و واردات صنایع نساجی ایران فعالیت کردند که نشان‌دهنده این است که صنایع نساجی ما با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

مجری طرح پنبه همچنین درخصوص وضعیت تولید پنبه در کشور اظهار کرد: هم‌اکنون استان‌های خراسان رضوی، فارس، گلستان و خراسان جنوبی جزو استان‌های پرتولید کشور در زمینه پنبه هستند و شرایط به‌گونه‌ای است که تاکنون گزارشی از اپیدمی‌شدن آفات نداشته‌ایم و از این نظر مزارع پنبه در کنترل کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت بازار پنبه مناسب است، گفت: پنبه جزو محصولات اساسی است که در فهرست خرید تضمینی دولت قرار دارد و نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی این محصول نیز با ۹ درصد افزایش به کیلویی ۳۲۰۰ تومان رسیده است که اگر کارخانه‌ها با قیمتی پایین‌تر از این نرخ پنبه را از کشاورزان بخرند دولت این محصول را از کشاورزان با نرخ خرید تضمینی مصوب می‌خرند.

بیشتر بخوانید :  احیای سوآپ خبری خوش برای اقتصاد ایران

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاiphone 6 خرید اینترنتیاتاق بازرگانی زنان ایراناتاق بازرگانی شیرازاتاق بازرگانی یوناناستخراج بیت کوین با نرم افزارانتقال پول به حساب paypalانتقال پول به لبنانانواع پست های بین المللی در ایراناویکو یورو کارگوپست اکسپرس Xpdپست بين الملليپست سریع بین المللیپیگیری مرسوله شرکت پستتجهیزات شبکه باربدترخیص کار بندر امامثبت واردات خودروحمل بار از لهستانحمل بار با قطار به ترکیهحمل بار شمیراناتحمل بار هواييحمل دریایی از ترکیهحمل و نقل سنگ آهنحمل و نقل فرانسهحواله یوان مشهدخرید از سایت های خارجخرید تبلت از سایت های خارجید افغانستان وارداتساخت مستر کارت جعلیستاد ترخیص خودرو جنوب تهرانسیستم رهگیری مرسولات ویژهشرکت خرید کالا از سایت های خارجیشرکت های صادرات به چینصادرات پوست گوسفندیصرافی لایو دیتافروش تجهیزات شبکه زایکسلفروش خط تولید حلبفروش خط تولید هبلکسفریت بار به ترکیهقوانین گمرکی گرجستانقوانین و مقررات گمرکی pdfقيمت وب مانيکارت بازرگانی خراسان رضویگمرک نوردوزلیست خرید ابزارمراحل حمل دریایینمایندگی کارگوواردات تبلت از چینواردات کالا از دبیواردات نقرهواردات هوایی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها