[ad_1]

مسعود کرباسیان در شصت‌وهشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت در سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، گفت: مایع خرسندی است که به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در مراسم روز ملی چین حضور دارم تا از طرف خود و دولت و ملت ایران این روز را به دولت و ملت چین تبریک بگویم. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بزرگداشت روزها و جشن‌های ملی از سوی کشورها و دعوت از دوستان و علاقه‌مندان، موجب تعمیق و گسترش دوستی بیشتر بین دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود و ما اینگونه مراسم و برنامه‌ها را تشویق و تایید می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به وجود علاقه و دوستی بین تهران و پکن خاطرنشان کرد: این روابط در طول تاریخ همواره دوستانه و سازنده بوده و مبادلات فرهنگی و اقتصادی باعث بالندگی و پیشرفت دو کشور و رفاه ملت‌ها شده است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: فرهنگ پربار و غنی دو ملت، خصلت و ویژگی برجسته این دو تمدن محسوب می‌شود. معیارهایی مانند استقامت، تلاش و کوشش، امیدواری به آینده و نفی ظلم و استبداد از جمله ویژگی‌های این تمدن‌های بالنده است.

وی با بیان اینکه در عصر جدید، ایران و چین با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی و فرهنگی تاریخی بین دو ملت تلاش می‌کنند تا علاوه بر همکاری در سایر حوزه‌ها ظرفیت‌های اقتصادی فی‌مابین را به اشتراک بگذارند، افزود: تهران و پکن تلاش می‌کنند تا ضمن تامین رفاه و امنیت برای دو ملت برای توسعه و آبادانی منطقه پیرامون خود هم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید :  تکذیب پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیارد تومانی بانک انصار

وزیر اقتصاد ادامه داد: ابتکار رئیس‌جمهور چین در ارتباط با طرح «یک کمربند، یک جاده» با اتکا بر میراث تاریخی مشترک فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی موسوم به جاده ابریشم بین تمدن‌های عظیم دو ملت شاهدی بر عمق و اهمیت روابط دو کشور و تاثیرات جهانی آن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با تاکید بر اینکه ایران از ابتکار «یک کمربند، یک جاده» حمایت می‌کند، افزود: ما از کلیه اقداماتی که به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشورهای در مسیر جاده ابریشم بینجامد، حمایت و پشتیبانی جدی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه، چین شریک اول ایران است.

کرباسیان حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف در سال ۲۰۱۶ را بیش از ۴۵ میلیارد دلار دانست و گفت که در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برپایه سیاست‌های کلی نظام و تاکیدهای مقام‌های عالی کشورمان توسعه، تحکیم و گسترش همه‌جانبه روابط با همه کشورها بر پایه احترام و رعایت منافع متقابل از اصول کلی سیاست خارجه ایران است. بنابراین با هدف گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با کشور چین مذاکرات خوبی با بخش‌های اقتصادی و موسسات مالی این کشور در دست انجام است که باعث تقویت روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در پایان تصریح کرد: چین در حوزه همکاری‌های اقتصادی شریک اول ایران است و در چند ماه آینده شاهد گسترش همکاری‌های بیشتر بین تهران و پکن خواهیم بود. همچنین در ماه‌های آینده پیرامون خط اعتباری‌ای که چین برای تعاملاتش با ایران اختصاص داده است، مذاکرات بیشتری انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید :  افزایش ۱۰ درصدی تولید چای/ پرداخت مطالبات چایکاران

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني فرانسهاتاق بازرگانی بین المللی iccاتاق بازرگانی قزویناتاق بازرگانی هرمزگاناخبار گمرک باشماقانتقال پول به سوئدایمیل پی پال چیستبانک صادراتتاریخچه صنعت حمل و نقل هوایی در جهانتجهیزات شبکه در زاهدانترخیص کالا از هندحسابداری حمل و نقل بین المللیحمل هوایی ترخیصحمل و نقل بین المللی در تهرانحمل و نقل پایانه هاحمل و نقل دریایی کانتینرحمل و نقل فارسخرید ابزار باغبانیخرید ابزار حکاکی روی چرمخرید اینترنتی وسایل شمع سازیخرید گربه چین چیلارهگيري مرسوله ي پستيرهگیری مرسوله پستی از طریق کد ملیرهگیری مرسوله پستی ناجاسایت بیت کوین رایگانشرکت حمل و نقل زمینیشرکت حمل ونقل بین المللی سوسنگردصادرات غنچه گل محمدیصرافی خ آزادیصرافی در منطقه 7فروش گیره ابزارقوانین جدید گمرک خودروقیمت فریت بار ایران ایرقیمت مستر کارت فیزیکیکارت بازرگانی اشخاص حقیقیکارگر ساده نیازمندیمگمرک چیستگمرک زمان شاهگمرک های ایرانماده 5 قانون اتاق بازرگانیماده 9 قانون حمل و نقلمدارک ترخیص خودرو توقیفیمستر کارت بانک سرمایهنمايندگي رسمي وب ماني در ايرانهزینه ترخیص کالا از گمرکهزینه حمل از چینواردات از ترکیه به ایرانواردات خودرو قدیمیواردات یراق آلات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها