افزایش واردات دیزل به اروپا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، توقف غیرمنتظره فعالیت پالایشگاه‌های اروپا، نیاز این قاره به واردات دیزل را افزایش می‌دهد از همین رو معامله‌گران آسیایی و آمریکایی محموله‌های دیزل را به اروپا سرازیر کرده اند.

در واقعه آتش سوزی پالایشگاه اکسون که ۱۹۰ هزار بشکه در روز ظرفیت فرآوری دارد، هیچ مصدومی گزارش نشد و اکثر تاسیسات پالایشگاه عملیاتی مانده‌اند.

حادثه روز دوشنبه جدیدترین مورد در مجموعه مشکلات پالایشگاهی است که پالایشگاه‌های مختلف اروپا از بهار با آنها مواجه شده‌اند.

مهمترین حادثه مربوط به پالایشگاه پرنیس شل در روتردام بود، که در ۳۱ ژوییه پس از یک آتش سوزی بسته شد.

انتظار می‌رفت این پالایشگاه که ۴۰۴ هزار بشکه در روز ظرفیت فرآوری دارد، حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و فعالیت‌هایش را از نیمه دوم اوت ازسربگیرد.

طبق گزارش‌های مختلف، شل تلاش می‌کند یکی از دو واحد تقطیر را زودتر راه اندازی کند اما این شرکت اعلام کرده که همچنان به بررسی‌های ایمنی بیشتری نیاز است.

یک آتش سوزی اوایل امسال در پالایشگاه توتال نزدیک لایپزیگ آلمان روی داد که عرضه دیزل و بنزین به پمپ بنزین‌های این منطقه را مختل کرد و بعضی از پمپ بنزین‌ها در نتیجه اتمام سوخت مورد عرضه تعطیل شدند. در یونان شرکت هلنیک پترولیوم برای پالایشگاه الفسینا وضعیت فوق العاده اعلام و صادرات دیزل را متوقف کرد.

قطعی غیرمنتظره فعالیت پالایشگاه باعث شده معامله‌گران محصولات نفتی بیشتری را به اروپا صادر کنند.

به گفته منابع بازرگانی و کشتیرانی، اروپا در اوت بیش از دو میلیون تن دیزل از آمریکا وارد خواهد کرد که رکورد بالایی محسوب می‌شود. سال گذشته بالاترین سطح واردات دیزل آمریکا به اروپا، ۱.۷۴ میلیون تن بود.

فعالیت پالایشگاهی کم سابقه در آمریکا به رشد صادرات دیزل این کشور در ماه‌های اخیر منجر شده است. پیش از مشکلات پالایشگاه‌های اروپایی، عمده دیزل آمریکا به آمریکای لاتین صادر می‌شد. ونزوئلا، مکزیک و برزیل نیز در این منطقه مشکلات پالایشگاهی دارند.

به گفته رابرت کمپل، مدیر تحلیل محصولات نفتی در شرکت “انرژی اسپکتس”، واردات دیزل آمریکا به اروپا در ژوئن بسیار اندک بود و به حدود یک میلیون تن رسید.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x