افزایش نرخ نان با قوت یا قلت چانه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

اکنون یکی از سوال های مهم در این خصوص از سوی مردم این است که آیا با افزایش قیمت نان وزن چانه آنها و کیفیت پخت نان نیز تغییری خواهد کرد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در این خصوص گفت: مصوبه افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران همراه با تغییر در وزن چانه آن از چهارم آذر ماه (فردا شنبه) در تهران آغاز می شود.

قاسم زراعت کار در حالی این موضوع را مطرح کرد که در گذشته اعلام شده بود که افزایش ۱۵ درصدی قیمت تاثیری در افزایش وزن نان ندارد.

افزایش قیمت نان در ستاد تنظیم بازار ۱۵ درصد تعیین و مقرر شده است تا اتاق اصناف ایران برای تهران و فرمانداری ها و استانداری ها برای دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها نرخ‌های جدید را تعیین کنند تا از ابتدای آذر ماه نانوایان با نرخ های جدید نان در اختیار مشتریان قرار دهند.

اتاق اصناف تهران هم روز سه شنبه گذشته (۳۰ آبان ماه) با صدور بخشنامه ای، ضمن اعلام وزن قانونی چانه نان، به نانوایی ها مجوز این افزایش قیمت را داده است.

براساس بخشنامه اتاق اصناف وزن چانه خمیر نان بربری ۵۱۰، نان تافتون سنتی ۲۳۰، نان لواش و تافتون گردان ۱۴۰ و نان سنگک ۵۶۰گرم است.

رئیس اتاق اصناف ایران نیز روز جمعه با تاکید بر اینکه وزن نان تغییر خواهد کرد، گفت: اینکه موضوع افزایش قیمت نان امروز اعلام شود، یا فردا و حتی هفته آینده، دغدغه اصلی ما نیست بلکه تمام تلاش ما بر این است تا افزایش قیمت روی کیفیت تاثیر بگذارد و این اتفاق باید مشهود باشد.

علی فاضلی با رد هرگونه محدودیت و اعمال فشار در سرعت دادن به این پروسه و عملی شدن این مصوبه، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ اجباری در اجرایی شدن این مصوبه از اول آذر ماه، یا پایان آبان ‌ماه، وجود ندارد.

وی افزود، به عنوان عضوی از ستاد و رئیس اتاق اصناف هرگز تاکیدی بر اجرای این طرح از تاریخی خاص را نشنیده‌ام.

فاضلی در مورد زمان اجرایی شدن این طرح در استان‌های مختلف، گفت: «از زمان ابلاغ، استانداران می‌توانند طرح را اجرایی کنند که ۱۰ روز از آن می‌گذرد، اما فرآیند و آمادگی بستر توسط اتحادیه‌های صنفی هم باید فراهم شود. لذا بحث اجرا ممکن است در استان تهران از شنبه و در استان دیگری ۱۰ روز دیگر باشد؛ در واقع محدودیتی در تعیین زمان وجود ندارد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x