[ad_1]

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر از افزایش مجدد واردات تایر در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مشکلات صنعت تایر ایران واردات بی رویه و قاچاق تایر است که به این صنعت در ایران آسیب رسانده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا گنجی در نشستی خبری اظهار کرد: صنعت لاستیک سازی در سال  گذشته حدود هشت درصد افزایش تولید داشته و در سه ماهه امسال نیز نسبت مشابه سال قبل ٢٨ درصد رشد داشته است. در بخش واردات نیز در سال ۱۳۹۳ حدود ١۵٣ هزار تن تایر به ارزش ۵٧٧ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی افزود: در سال گذشته واردات  به ١٠٣ هزار تن به ارزش دلاری ٣۵۶ میلیون دلار  رسید اما در دو ماهه اول سال جاری این رقم مجدد افزایش یافته است.

گنجی تصریح کرد: میزان نیاز داخلی تایر بیش از شش میلیون حلقه است که سعی شده در بخش لاستیک سازی این نیاز را تامین شود.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه لاستیک های وارداتی لاستیک های با سایز خاص هستند، افزود: در سال گذشته حدود ٢۴٠ هزار تن تولید داشتیم و امسال به ٢۶٠ هزار تن خواهیم  رسید و با این رقم نیاز داخل را تامین کرده و باید برای بازاریابی و صادرات اقدام کنیم.

وی ضمن بیان اینکه  واردات یکی از مشکلات اصلی تایر سازان است عنوان کرد: وقتی ما می توانیم در داخل نیاز بازار را تامین کنیم نیازی به واردات وجود ندارد و خودروسازان حدود ۵۵ تا ۶٠ درصد از تولیدات ما استفاده می کنند.

وی افزود: بعضی از خودروسازان از لاستیک های خارجی استفاده می کنند در حالی که تولیدات داخلی هم می تواند مورد استفاده آنها باشد.

بیشتر بخوانید :  راهکارهای اتاقی‌ها برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در کرمانشاه

گنجی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از طرفیت های برجام  در همکاری های بین المللی گفت: برجام مسیر مذاکرات را هموار کرد و  به زودی یکی از کارخانه های لاستیک سازی که از اثرات همکاری با شریکان خارجی است آغاز به فعالیت خواهد کرد،هر چند هنوز شرکت های بزرگ به صورت جدی به ایران نیامده اند.

وی بیان کرد: اکنون لاستیک سازان داخلی از تکنولوژی روز دنیا بهره می برند اما نهادینه نشدن فرهنگ مصرف کالای ایرانی موجب شده تا مردم از تایرهای خارجی که با همان کیفیت تایرهای ایرانی است استقبال نشان دهندو در این خصوص قاچاق هم مزید بر علت شده تا لاستیک ایرانی مهجور باشد.

 رئیس انجمن صنعت تایر تاکید کرد:  کالای قاچاق کیفیت ندارد و چون گمرکی هم پرداخت نمی کند ارزان تمام می شود. ما حتی در بازارهای صادراتی استاندارهای بالاتری را هم پاس کردیم و کارخانه های ما در قبال تولیداتشان پاسخگو هستند و بخش خدمات پس از فروش در لاستیک سازان فعال است.

تقوایی – رئیس مرکز تحقیقات تایر ایران – نیز در این خصوص گفت: بعضی از قیمت های لاستیک در بازار انقدر پایین است که نمی توان قبول کرد کیفیت دارد. زیرا قیمت تمام شده و مواد اولیه و فرمول های تولید مشخص هستند، پس چنین لاستیکی ممکن نیست کیفیت داشته باشد.

گنجی ادامه داد: در حال حاضر تولید کنندگان چینی مشوق صادراتی از طرف دولت دارند اما ما مشکلات زیادی داریم. دولت باید با ساز و کار مناسب، واردات و صادرات را کنترل کند و بازارهای هدف ما انقدرها مناسب نیست و این در حالی است که ما در اروپای شرقی و شمال افریقا می توانیم به بازاری ١٠٠ هزارتنی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید :  تأمین ارز مصارف غیربازرگانی(مسافرتی) توسط پست‌بانک‌ایران

وی در پاسخ با اشاره به  تمایل خودروسازان به استفاده از تایرهای خارجی گفت: لاستیک های داخلی با کیفیت مناسب در اختیار خودروسازان قرار می گیرد اما شاید بعضی از خودرو سازان داخلی به این فکر میکنند که انباری داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل برای سازنده داخلی بتوانتد تولیدشان را تامین کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان طلب تایرسازان از شرکت های خودرو سازی گفت:صنعت لاستیک در حال حاضر بین ٣۵٠ تا۴٠٠ میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد و طبق قرارداد پرداخت باید طی دو تا سه ماه انجام شود اما بیش از چهار ماه بطول می انجامد.

گنجی بیان کرد: در قراردادهای اخیر صنعت خودرو با خارجی ها یکی از بخش ها تایر است و حتی در مورد رنو الان یکی از تایرسازهای داخلی جزو سورس های رنو محسوب  می شود و واح های تحقیق و توسعه فعال شده و  تایر خودرویی نظیر برلیانس در حال حاضر داخلی شده است.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: دو خودوساز بزرگ به نوعی دولتی هستند و ما انتظار داریم از طرف دولت حمایت بشویم. زمانی بعضی از کارخانه های ما از صندق ذخیره ارزی وام گرفتند و صنایع را بازسازی کردند و وقتی به مرحله پرداخت اقساط رسید در دولت قبلی ناگهان اعلام کردند دلار باید به نرخ آزاد برسد و بسیاری نتوانستند اقساط را پرداخت کنند و حالا گرفتار هستند. در دولت جدید کارهایی شده و سعی می کنند مشکلات حل بشود و وزیر فعلی صنعت چرخ این صنعت را چرخانده‌اند.

گنجی در مورد سوالی در خصوص کیفیت سنجی تایرهای ایرانی گفت: شاخص های ١۶ گانه ای برای سنجش کیفیت لاستیک وجود دارد  و طبق استانداردهای جهانی تایرهای داخلی رتبه بندی می شوند اما  نباید به استانداردهای اجباری اکتفا کرد و برای ارتقای کیفیت  باید تلاش کرد.

بیشتر بخوانید :  وزیر ارتباطات: برخی از مراکز داده کشور با حمله‌ی سایبری مواجه شدند

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی سوئیسانتقال پول به کارت صادراتانتقال پول به کارت عابر بانک ملیانتقال پول به وبمانیانتقال وجه به وب مانیبانک صادرات 474پمفلت حمل صحیح بارپی پال 24تاریخچه بیت کوینتجهیزات شبکه دست دومترخیص از گمرکترخیص کار خودروثبت نام اتاق بازرگانی تهرانثبتارش واردات خودروحمل بار و اثاثیه کرجحمل و نقل دریایی چیستخدمات بار هوایی شیرازخدمات حمل هوایی بارخرید از خارج از کشورخرید اینترنتی روسری ساتنخرید اینترنتی زنجیر چرخ ژله ایخرید اینترنتی کتاب ثروتمندترین مرد بابلخرید بلیط آلمانخرید خدمت سربازی خارج از کشورخرید خودرو از خارجخرید دلار پی پالخرید سرویس چینی از شوشدانلود قوانین گمرکیذاكري گمركروش خرید از Ebay در ایرانرویه ترخیص کالاسریعترین پست بین المللیشرایط صدور کارت بازرگانی کدام استصرافی آ اس پصرافی جی اس ام تجریشصرافی رادینطراحی شبکه حمل و نقل شهریطرز خرید از آمازونفروش خط تولید قیرفروش خط تولید کارتن سازیفريت بار به كاناداقانون گمرکی جدیدقوانین گمرک سال 93قوانین گمرکی مناطق ویژه اقتصادیقیمت خرید و فروش یوانمشخصات مستر کارت برای ثبت نامواردات ادامس از دبیواردات از چین با سرمایه کمواردات قهوه به ایرانواردات و ترخیص کالا از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها