[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، بازارهای پرریسک،معمولا چندان طرفدار ندارند. در ادبیات مالی، ریسک را می‌توان به صورت رویدادهای غیرمنتظره که معمولاً به صورت تغییر در ارزش دارایی‌ها یا بدهی‌ها خود را نشان می دهد، تعریف کرد. مشکلی که اقتصادهای پیشرفته با تغییر قوانین و مقررات و البته استفاده از ابزارهای نوین تجارت میزان آن را کاهش داده اند. گزارش نهادهای مالی بین المللی مثل صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی در سالهای گذشته،از افزایش درجه ریسک پذیری اقتصاد ایران حکایت داشت.

البته بخش بزرگی از این ریسک بالا در نتیجه تحریم ها حاصل شده بود، که در شرایط جدید انتظار این است که رتبه ریسک پذیری ایران در گزارش های آتی کاهش یابد. به جز تحریم ها تسهیل شرایط کسب و کار با تغییر قوانین و مقررات و ابزارهای نوین تجارت می ‌تواند ریسک پذیری اقتصاد ایران را کاهش دهد.

یکی از ۵ عاملی که اقتصاد ایران را برای تجار ریسک پذیر کرده، به حوزه تجارت مربوط است. سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به ایران را دارند، می خواهند اطمینان پیدا کنند که چه نوع سرمایه گذاری در اقتصاد ایران ریسک کمتری دارد. برای تجار و تولید کننده های داخلی هم دسترسی به اطلاعاتی که ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد،بسیار حائز اهمیت است.

در گذشته به دلیل آنکه اطلاعات واردات و صادرات به صورت دستی طبقه بندی می شد،زمان زیادی طول می کشید که هر دو بخش تجارت و تولید از میزان کالای وارداتی و صادراتی ، ارزش های گمرکی، نوع کالاها، قیمت گمرکی مواد اولیه ، اطلاعات تجار و بازرگانان و غیره مطلع شوند. اما با راه اندازی سامانه جامع گمرکی، دسترسی به اطلاعات آسان شده است.

بیشتر بخوانید :  کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت سکه

این موضوع رقابت را نیز بین صادرکننده ها و واردکننده ها تنگ تر کرده است. تاجر با استفاده از سامانه مطلع می شود که چه میزان کالا از چه نوعی وارد شده و به راحتی می تواند بازار را امکان سنجی کند. از سویی تولید کننده نیز با استفاده از داده های سامانه جامع مطلع می شود که اگر بناست تولید کند،برنامه ریزی بر کدام بخش می تواند ریسک کمتری داشته باشد. از سویی استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است،خرید را هم تسهیل کرده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها1 بیت کوین رایگاناتاق بازرگانی ترکیهاتاق بازرگانی دانمارکاتاق بازرگانی مشترک ایران و فرانسهاخبار گمرکی ایرانانجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتاپرداخت با اسکرولپست بین المللی چیرلاینپی پال پاسارگادتجهیزات شبکه سرتتجهیزات شبکه ویکی پدیاترخيص كالا چيستترخيص كالا يعني چهترخیص خودرو توقیفیترخیص کالا از گمرک خرمشهرتعرفه واردات خودرو خانواده شهداحجازی اتاق بازرگانیحمل و نقل بین المللی ایرانحمل و نقل شهری مقالهحمل و نقل عمومی در تهرانحمل و نقل هوایی بارخدمات کارگو ماهانخريد وسايل زناشوييخرید اقامت امریکاخرید اینترنتی فیلمخرید خط تولید خودکارخرید دلار به روزخرید دلار بیت کوینخرید رایگان از سایت های خارجیرهگیری مرسوله کارت پایان خدمتسایت انتشارات آمازونصادرات ایران 1392صادرات ثعلبصادرات گل به روسیهصرافی حامدیصرافی قرن tehranفروش تجهیزات حفاظت کاتدیکفروش خط توليد فيلتر هواي خودروفریت بار مشهدقوانین گمرکی صادراتکارت بازرگانی در تبریزکد رهگیری مرسولات پیشتازگمرک صادراتگمرک عمانواردات خودرو از دبی به ایرانواردات دوربین مدار بستهواردات زغال چوب از چینواردات صادرات گرجستانواردات لوازم آرایشی از چینواردات ماشین با کارت بازرگانی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها