[ad_1]

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۲۲ درصدی سطح زیر کشت چای در کشور و کاهش ۱۲ درصدی واردات چای خارجی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدولی روزبهان در بازدید از باغات چای رامسر با اشاره به اینکه سطح زیر کشت چای در کشور ۲۲ درصد رشد کرده است، اظهار کرد: میزان تولید چای در سال جاری ۷۳ درصد و درآمد چایکاران ۲۳۴ درصد رشد داشته و میزان واردات چای ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات به چایکاران، تصریح کرد: در طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۲ چایکاران و کارخانجات ۸۵۰ درصد رشد داشته اند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به احیای ۴۰۰۰ هکتار باغات چای، خاطرنشان کرد: در سال جاری استمرار و توسعه این حمایت‌ها در دست اقدام است و دولت صنعت چای را به سمت یک صنعت رو به رشد پیش برد.

روزبهان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال گذشته، ۶۰ درصد رشد ایجاد شد و این روند در سال‌های آینده به تناسب ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره برداشت چای در کشور، اظهار کرد: ۴۱ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری برداشت شده و ۹۰۰۰ تن چای خشک از آن تولید شده است که میزان ارزش چای تولیدی به ۹۲ میلیارد تومان می‌رسد و تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان بهای آن به چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور  با بیان اینکه از سال گذشته هیچ بدهی به چایکاران وجود ندارد، اظهار کرد: در اردیبهشت سال‌های گذشته با چایکاران تسویه نشده بود و تنها در دولت تدبیر و امید این امکان صورت پذیرفت که نشان از اراده دولت برای حمایت از چایکاران و کشاورزان دارد.

بیشتر بخوانید :  عکاسی عروس برای آقایان ممنوع است

روزبهان گفت: در سال گذشته به چایکاران و کارخانجات چای سازی ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره یا حداکثر با کارمزد چهار درصدی پرداخت شد و در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران چای و کارخانجات جهت به زراعی تغذیه و نگهداری و احیا و جوان سازی باغات،بهینه سازی مصرف انرژی، تجهیز و نوسازی دستگاه ها و بهداشتی کردن فرآیند تولید پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: صنعت چای روند نزولی خود را سپری کرده و در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به عنوان کم‌تولیدترین و کم‌حجم‌ترین تولید در طول تاریخ بوده و در دو سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استمرار بسته های حمایتی دولت و طرح خرید تضمینی در کنار استقبال مردم از چای تولیدی کشور در دستور کار قرار دارد، چرا که در تولید آن از یک گرم سم استفاده نمی‌شود و بهداشتی است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به لبنانپ ژوهشكده حمل و نقلپست بین المللی tntپی پال بانک سامانتجهیزات شبکه فشار متوسطتجهیزات غیرفعال شبکهترخیص کار گمرک سهلانتعرفه واردات ظروف چینیتعرفه ی واردات خودروتهیه ی مستر کارتجدیدترین واردات از چینچگونه كارت بازرگاني بگيريمحریری اتاق بازرگانیحمل بار از قطرحمل خرده بار از ترکیهحمل و ترخیص کالا از چینحمل و نقل قمخريد از ebay و تحويل درب منزلخرید اینترنتی 100 فیلم ترسناکخرید خط تولید تیرچهخرید کارت تلفن خارج از کشور شیرازخرید کتاب از سایت Amazonخرید گوشی از کشور چینراهنمایی خرید از چینرهگیری شماره مرسولهروش خرید از سایت آمازونروش های واردات از چینسایت امازون در ایرانسایت ترخیص کارستاد ترخیص خودرو بزرگراه یادگار امامصادرات ایران به کشورهای دیگرصادرات در رانندگیصادرات روسیهصرافی 2000ظرفیت حمل بار خاورفروش خط تولید سقف عرشه فولادیفروش خط تولید کارتن سازیفریت بار با کشتیقوانین گمرکی پاکستانکارت خرید 5 دلاری آمازون tntکارگوناگونگمرک رجاییمعنی پی پالمقررات واردات تجهیزات پزشکیهزینه حمل کالا از چین به ایرانواردات تجهیزات دندانپزشکی از چینواردات حبوبات از کاناداواردات خودرو دست دوم از دبیواردات ع النبعواردات قطعات خودرو از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها