افزایش اشتغال و کنترل تورم محوراصلی بودجه ۹۸ است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رییس جمهوری با تأکید بر اینکه هیچ راهی به جز توسعه تولید، افزایش اشتغال، کنترل تورم، حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم، نداریم، تصریح کرد: این محورها برنامه اساسی و اصولی دولت در تنظیم بودجه سال آینده است تا مردم بتوانند احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز- چهارشنبه- در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخاب استانداران جدید برای ۴ استان مرزی آذربایجان شرقی، مازندران، خراسان جنوبی و خراسان شمالی از سوی هیات وزیران، گفت: استان‌های مرزی کشور در شرایط تحریم مسئولیت و بار سنگین ویژه‌ای بر عهده دارند.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید در راستای گسترش تبادلات مرزی و توسعه و فعال‌تر کردن بازارچه‌های مرزی تلاش کنیم، افزود: چند روز گذشته تصمیمی برای ارایه تسهیلات در مناطق آزاد اتخاذ کردیم تا به واسطه آن در موارد مشخص شده بدون انتقال ارز، بتوانند فرآیند واردات در این مناطق را داشته باشند.
روحانی ادامه داد: باید در آینده برای بازارچه‌های مرزی هم تسهیلاتی در حدی که نیاز باشد، ‌قایل شویم تا بانک مرکزی هم بتواند مدیریت خود را به خوبی اعمال کند.
رییس جمهوری با بیان اینکه استان‌های مرزی باید تبدیل به تامین کننده و دپوی کالاهای مورد نیاز کشور به ویژه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها شوند، بیان کرد: تولید به ویژه در بخش صنعت و خدمات بسیار حائز اهمیت است که گاهی نیاز به مواد، کالا و خدمات خارجی دارد و باید تسهیلات لازم در این راستا را فراهم کنیم تا به واسطه آن تولید در کشور، فعال شود.

استان‌های مرزی باید تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها شوند
روحانی اظهارداشت: استان‌های مرزی باید با فعال کردن بازارچه‌های مرزی و توسعه مناسبات تجاری با کشورهای همسایه در مسیر مبارزه با تحریم تلاش کنند و برخی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم توسط این استان‌ها حل و فصل شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه در همه این استان‌ها تنوع قومی و مذهبی وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: استان‌هایی که دارای تنوع قومی هستند در حقیقت باید این تنوع را یک فرصت دانسته و به هیچ عنوان نباید آن را به عنوان یک تهدید تلقی کرد.
روحانی با اشاره به حوادث دی‌ماه سال گذشته در کشور، اظهار داشت: تنوعات قومی در روزهایی که برخی می‌خواستند برای کشور مشکلاتی را بوجود آورند، از نظام حمایت کردند و مشخص شد که ضدانقلاب و کسانی که می‌خواستند کشور را ناآرام کنند، نتوانستند بر این موج سوار شوند.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه این تنوع قومی و مذهبی در ایران یک موج زیبای تحرک و فرصت برای کشور است، عنوان داشت: تنوع زبانی، آداب، رسوم، نشاط اجتماعی و تنوع در لباس قومیت‌ها همه دارای زیبایی‌های خاص خود است و این تنوع موجب نشاط جامعه خواهد بود.
روحانی با اشاره به اینکه نباید احساس هویت ملی تضعیف شود، اظهار داشت: همه باید اول به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کرده و پس از آن، قومیت‌ها موجب افتخار ما خواهد بود و جابجایی آنها ناصحیح بوده و هر کدام باید در جای خود مدنظر و مورد احترام باشد.
رییس جمهوری افزود: هرگاه به استان‌هایی که در آن تنوع قومی و مذهبی وجود داشته، سفر کرده‌ایم، همواره با استقبال پرشور، لطف، مهربانی و وحدت مردم مواجه شده‌ایم.
روحانی با اشاره به انتخاب «محمدرضا پورمحمدی» به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، وی را فردی شناخته شده در این استان و از اساتید دانشگاه برشمرد و گفت: تبریز برای کشور شهری مهم بشمار می‌رود که در پیروزی انقلاب و سایر وقایع مهم از جمله پیروزی مشروطه و دوران دفاع مقدس نقش اساسی را داشته است.
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز تبریز مرکز تجارت، گردشگری، صنعت، فناوری و فعالیت‌های ورزشی کشور است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی و تبریز، جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و ما همواره به غیرت، ایستادگی و مقاومت، مردم آذربایجان نسبت به اسلام و ایران افتخار می‌کنیم.
روحانی اضافه کرد: امیدواریم استاندار جدید استان به خوبی بتواند توقعات مردم را برآورده کرده و موانع و مشکلاتی که در زندگی مردم و تولید، اقتصاد و ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد را برطرف کند.
رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که با احیاء دریاچه ارومیه در منطقه آذربایجان و شمال‌غرب ایران زندگی را تا حد زیادی برای مردم تضمین کرد، چرا که اگر این دریاچه رها شده بود و دولت اقدامات فعال خود را انجام نداده بود، امروز این دریاچه خشک شده بود و گرد و غبار نمکی کل منطقه را فرا گرفته بود.
روحانی ادامه داد: استاندار پیشین آذربایجان شرقی در جلسه‌ای عنوان کرد که دولت کار مهمی را با احیاء دریاچه ارومیه در این منطقه انجام داده است، چرا که پیش از تصمیم دولت برای احیاء این دریاچه مهاجرت از تبریز و آذربایجان شرقی شروع شده بود و برخی مردم بخاطر مشکلاتی که خشک شدن دریاچه ارومیه برای زندگی و محصولات کشاورزی بوجود می‌آورد، از این استان می‌رفتند و هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان نبود، اما آن زمانی که دولت، فعالیت‌های خود را آغاز کرد و به مردم اطمینان داد، تعدادی از کسانی که مهاجرت کرده بودند، بازگشتند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز با دولت‌های همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق که به نوعی با استان آذربایجان شرقی همجوار هستند، روابط خوب و نزدیکی داریم، افزود: توسعه روابط دوستانه با همسایگان شرایط را برای فعالیت در استان‌های منطقه آذربایجان تسهیل و فراهم کرده است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
روحانی با اشاره به انتخاب «احمد حسین‌زادگان» به عنوان استاندار مازندران از سوی هیأت دولت گفت: استان مازندران امروز به دلیل وجود بندر مهم امیرآباد و محیط وسیع گردشگری خود بسیار حائز اهمیت است.
رییس جمهوری با بیان اینکه شمال ایران، نقطه تنفس مردم ایران در ایام تعطیلات به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: منطقه شمال کشور، اعم از گیلان، گلستان و مازندران، مناطقی سرسبز، آباد و سرزنده برای زندگی و نشاط مردم است.
روحانی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست در مناطق شمالی کشور، خاطر نشان کرد: البته حفظ محیط زیست نباید مانع از فعالیت‌های لازم و ضروری برای کشور شود، اما اصل حفاظت از محیط زیست برای دولت در این استان‌ها بسیار مهم است.
رییس جمهوری ادامه داد: از ابتدای دولت دوازدهم به رئیس سازمان محیط زیست سفارش تاکید داشتم که در رابطه با مسأله زباله‌سوزها در استان‌های مجاور آب از جمله مازندران، گیلان و گلستان، فعالیت فوق‌العاده باید انجام شود تا بتوانیم سرمایه داخلی و خارجی در این مناطق جذب کنیم و اجازه ندهیم آلودگی در این مناطق، گسترش یابد تا بتوانیم به خوبی از زیبایی این مناطق حفاظت کنیم.
روحانی حفظ جاذبه گردشگری مناطق شمالی کشور را یکی از مسئولیت‌های مهم استانداران ۳ استان گیلان، گلستان و مازندران دانست و بیان کرد: خوشبختانه استان‌های گلستان و مازندران دارای راه‌آهن هستند و در آینده نزدیک با رفع نواقص موجود گیلان هم از راه‌آهن برخوردار خواهد شد و با افتتاح رسمی راه‌آهن قزوین- رشت، مردم این منطقه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند که در نهایت این راه‌آهن به آستارا در جمهوری آذربایجان خواهد رسید.
رییس جمهوری با بیان اینکه مناطق شمالی ایران در تأمین مواد غذایی مانند برنج، دانه‌های روغنی و محصولات باغی، نقش بسزایی دارند، افزود: شمال ایران از لحاظ کشاورزی، صنعتی و رفت و آمد با کشورهای همسایه در دریای خزر از جمله ترکمنستان، ‌قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان و جذب توریست برای ما اهمیت دارد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x