[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۱۱ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی ۵.۳۲ میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در ۶ ماهه نخست سال قبل ۴.۷۹۵ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷ با کاهش ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱.۵۳۷ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ماه های ژانویه تا ژوئن سال قبل ۲.۵۹۶ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در ۶ ماهه نخست امسال رشد قابل توجه ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه های ژانویه تا ژوئن سال قبل ۲.۱۹۹ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳.۷۸۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

ایران سیزدهمین مقصد صادراتی و هفتمین منبع واردات ترکیه در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۷ شناخته شده است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۶ با کاهش یک درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۹.۶۶۷ میلیارد دلار رسیده بود. ترکیه در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۴.۶۹۹ میلیارد دلار کالا از ایران وارد و ۴.۹۶۸ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. واردات ترکیه از ایران در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶.۰۹۶ میلیارد دلار و واردات از ایران ۳.۶۶۳ میلیارد دلار گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید :  مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شد / زنگنه قانون را دور زد؟ - اخبار تسنیم

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی اصفهاناتاق بازرگانی سوئیسادرس گمرک فرودگاه امامانتقال پول به حساب شبابیت کوین تاکبیت کوین رایگان زیادپست سریع بین المللی Tntتاریخچه ی صادراتتجهيزات شبكه توزيعتجهیزات اکتیو و پسیو شبکه چیست؟ترخیص بسته پستی از گمرکترخیص کار بندر خرمشهرترخیص کار در جلفاترخیص کار شلمچهترخیص کار گمرک خرمشهرجدیدترین اخبار گمرکجزوات ترخیص کالاحساب پی پال با مدارکحقوق گمرکحمل و نقل اثاث منزلحمل و نقل از چین به ایرانحمل و نقل دریایی Pdfحمل و نقل همگانیخدمات بار هوایی عصر هدیخريد از سايت Amazonخرید اینترنتی حولهخرید اینترنتی گوشیخرید اینترنتی وسایل شمع سازیخرید بلیط هواپیما از سایت علی باباخرید دلار کلیکیخرید وب مانی پرشین تولزسایت ایبوکینگشركت ترخيص كالاشرکت حمل و نقل بین المللی عظیم ترابرشرکت خدمات بار هوایی سپیدبالشعبه 0239 صادراتصدور کارت بازرگانی مشهدصرافی یوسف آبادعمده صادرات ایران به چینقیمت خرید دلار آزادگمرک سیستان و بلوچستانگمرک فارسگمرک وارداتمراحل ترخیص خودرو از گمرکمستر کارت دانشجوییمیزان واردات تجهیزات پزشکینحوه ارسال پول به آمریکاهزینه فریت بار به انگلیسواردات خودرو کارکرده از دبیواردات غذای ماهی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها