[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با توجه به افت بازارهای جهانی در آخرین معاملات پیش از کریسمس تن به افت شاخص داد. شامگاه روز دوشنبه معامله‌گران در بازار جهانی شاهد سنگین‌ترین افت قیمت نفت در یک روز کاری در چند ماه اخیر بودند و نفت برنت با کاهشی بیش از ۶درصدی به رقم ۵۰دلار و ۷۳سنت رسید تا بار دیگر شبح کاهش بهای نفت و محصولات خام گریبانگیر شرکت‌های بورسی شود. این مساله باعث شد تا بازار با افت نمادهای پالایشگاهی نظیر بندرعباس و اصفهان، پتروشیمی پردیس و همچنین فولاد مبارکه و ملی مس شاهد کاهش شاخص کل به میزان ۵۳۴واحد (معادل ۳۴/ ۰ درصد) شود. با این افت شاخص کل در سطح ۱۵۶هزار و ۹۵۰واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن (با اثرگذاری یکسان نمادها) نیز دیروز ۰۳/ ۰ درصد افت کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در بازار دیروز در مهم‌ترین تحول معامله‌گران شاهد ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی بودند. به گفته روحانی سال ۹۸ سال عرضه بزرگ بنگاه‌های اقتصادی به بازار سرمایه خواهد بود.وی در این خصوص اظهار کرد: ثروت و دارایی فراوانی داریم، اما این ثروت‌ها را در گاوصندوق گذاشته و قفل کرده‌ایم. دولت دارای با ارزش‌ترین زمین‌ها در داخل و کنار شهرها و سایر مناطق مختلف کشور است که این زمین‌ها را قفل و متاسفانه دارایی‌ها را منجمد کرده‌ایم. 

بانک‌ها دارای بنگاه‌ها، املاک و اموال غیر منقول مختلف هستند اما حاضر به فروش نیستند و از کمبود نقدینگی حرف می‌زنند. باید همه از جمله تمام دولت ملزم به عرضه اموال شوند و با قولی که وزیر کار داده، سال ۹۸ سال عرضه بزرگ بنگاه‌های اقتصادی به بورس خواهد بود و همه زیرمجموعه‌های شستا به بازار سرمایه خواهند آمد و در این میان برخی‌ها ضرر خواهند کرد. در گروه بانکی دیروز نماد بانک ملت برای رشد ۲۰درصد شاهد یک توقف موقت بود. این توقف که توام با شایعاتی در مورد احتمال تسعیر ارز بود موجب شد تا صف خرید سنگینی برای این شرکت و دیگر بانک‌ها تشکیل شود. 

بیشتر بخوانید :  دینار و ریال جایگزین دلار در مبادلات تجاری ایران و عراق

در گروه بیمه‌ای، بیمه ما خبر از تمدید قرار‌داد صدور بیمه‌نامه‌های عمر و حوادث گروهی با بانک ملت داد. این قرار‌داد که دو قسط از اقساط ۱۲ ماهه آن تا کنون پرداخت شده است، ۳۰ میلیارد تومانی است. در گروه واسطه‌گری مالی سرمایه‌گذاری بیمه از قصد خود برای فروش حصه مالکیتی این شرکت در پروژه گلستان خیام خبر داد. در این خصوص اعلام شد شرکت «وبیمه» در نظر دارد تمام یا بخشی از حصه خود در پروژه تجاری- اداری گلستان خیام واقع در مجاورت دریاچه خلیج فارس (منطقه ۲۲) در زمینی به مساحت ۶۲۷۳ مترمربع مشتمل بر ۵۹۲۵ مترمربع بنای مفید تجاری و ۶۷۲۳ مترمربع بنای مفید اداری را به‌صورت نقد، اقساط یا تهاتر به فروش رساند. 

در گروه سلولزی نیز کارتن ایران در شفاف‌سازی خاطر‌نشان کرد برای ۵هزار و ۳۷۰متر از زمین‌های شرکت دستور نقشه اخذ کرده است. در این اطلاعیه آمده است: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه دستور نقشه فاز اول پروژه درپلاک اول به مساحت ۵۳۷۰ مترمربع طبق نامه شماره ۱۸۹۷۰۱۴۲۶۸ شهرداری تهران اخذ شده که درصورت انجام هرگونه اقدام جدید (تعیین مشاور و جذب مشارکت‌کننده) مراتب متعاقبا به‌استحضار می‌رسد.

 در گروه برقی نیز موتوژن در شفاف‌سازی از افزایش ۹۰درصدی قیمت فروش الکتروموتورهای کولر آبی تولیدی شرکت خبر داد. قیمت قبلی فروش این شرکت یک میلیون و ۶۶۱هزار ریال بود که به ۳میلیون و ۲۵۷هزار ریال رسیده است.در گروه دارویی، داروسازی دکتر عبیدی از عرضه یک محصول جدید خبر داد. به این ترتیب دیروز نماد معاملاتی «دعبید» به دلیل لزوم ارائه اطلاعات درخصوص عرضه یک محصول جدید در دی ماه، با نام Neotadin syrup متوقف شد.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی اما با فضای متعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۴۶۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۳۴میلیارد تومان بالغ شد.

بیشتر بخوانید :  کوچک کردن دولت بهترین راهکار کاهش نقدینگی است

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها