افتتاح ٧ پروژه اقتصادی در جزیره کیش با حضور جهانگیری

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری در جزیره کیش در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، جزیره کیش امروز (دوشنبه، ۲۶ تیر) میزبان معاون اول رییس‌جمهور و هیأتی شامل دبیر عالی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزیر راه و شهرسازی بود که برای بهره‌برداری رسمی از هفت طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به این منطقه سفر کردند.

طرح تعریض موج‌شکن شرقی و احداث ۲۴ پست اسکله رورو بتنی در بندر تجاری کیش، واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد میمه، پارک آبی اوشن، نیروگاه شماره ۲، هتل ۵ ستاره ویدا، مرکز تفریحات دریایی مارینا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس هفت طرحی بودند که با حضور جهانگیری عصر دوشنبه ۲۶ تیر به طور رسمی در جزیره کیش به بهره‌برداری رسیدند.

واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد میمه دومین طرحی است که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و هیات همراه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ارزی ۲۰ میلیون یورو وسرمایه ریالی ۷۰۰ میلیارد ریال در فاز ۳ شهرک صنعتی کیش و در زمینی به وسعت ۳۲۰۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است و با ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی، ۶ میلیون سوزن فیستولا وریدی، ۲ میلیون صافی دیالیز، ۱۲ میلیون کیلومتر هالو فایبرممبران یا فیبردیالیز، یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی دانش‌بنیان در جزیره کیش است.

پارک آبی اوشن هم طرح گردشگری دیگری است که با حضور جهانگیری در کیش به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. پارک آبی اوشن اولین تم پارک آبی رو باز با بلندترین رایدرهای کشور است که در زمینی به مساحت ۵۶ هزار متر مربع مدنظر قرار گرفته است.

این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در کیش ساخته شده است که برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته و با ظرفیت پذیرش روزانه ۳ هزار نفر دارای ۱۷ راید پارک (راه آبی) از انواع مختلف است که به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده است.

چهارمین طرحی که در کیش به بهره‌برداری رسید، نیروگاه و آب‌شیرین‌کن شماره ۲ در جنوب جزیره کیش است.

این نیروگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع واقع شده و مرحله نخست آن با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در جزیره کیش اجرا شده است. در افق طرح روزانه تولید ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین در این نیروگاه پیش‌بینی شده است. توربین‌های گازی این واحد نیروگاهی ۲۰ و ۳۰ مگاواتی هستند که خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بویلر بخار را جهت تولید بخشی از ظرفیت آب شیرین تغذیه می‌کند.

هتل ۵ ستاره ویدا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس دو طرح گردشگری دیگری هستند که به طور رسمی در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

هتل ۵ ستاره ویدا با زیربنای ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره با معماری زیبا و با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگری در جزیره کیش ساخته شده و دارای ۱۴۴ اتاق و ۳۲۰ تخت اقامتی است. لازم به ذکر است که هتل ویدا با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت‌زمان ۴۸ ماه ساخته شده است.

مجموعه آوای خلیج فارس با بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور با قابلیت‌های متنوعی از جمله لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده‌های آبی، افکت آتش و ربات‌های پیشرفته که این آبنما را از سایر آبنماهایی که تاکنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌سازد آخرین طرحی است که با حضور جهانگیری در کیش به بهره‌برداری رسید.

مجموعه آوای خلیج فارس، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در فضایی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع در ساحل شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است. بزرگ‌ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر جهت اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی، همچنین ویژه برنامه‌های نوروزی و تورهای روزانه، مرکز بازی کودکان، رستوران وفودکرت ازجمله بخش‌های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است. علاوه بر این مرکز تفریحات دریایی مارینا هفتمین طرحی بود که توسط معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح شد.

معاون اول رییس‌جمهور و هیات همراه همچنین در این سفر از کشتی اقیانوس‌پیمای سانی و روند اجرایی شدن طرح اسکله ۳۵ هزار تنی در بندر تجاری کیش بازدید کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x