[ad_1]

«محمدرضا مودودی» افزود: گزارش هایی به دست سازمان رسید که به مصوبه یکی از دستگاه‌های دولتی ترکیه درباره اجبار به تصدیق گواهی مبدا کالاهای صادراتی ایران در سفارتخانه این کشور در تهران اشاره داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مودودی ادامه داد: این امر به دلیل افزایش هزینه و دیوانسالاری (بوروکراسی اداری)، با اعتراض بازرگانان ایرانی روبرو شد و در دستور کار مذاکرات سازمان و دیگر نهاد‌های ذیربط قرار گرفت و در نهایت، ترکیه پذیرفت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

وی یادآور شد: طرف ترک مدعی شده بود این رفتار، مقابله به مثل در برابر اقدام های مشابه طرف ایرانی است اما با پیگیری‌های به‌عمل آمده مشخص شد هیچ سندی دال بر اجبار بازرگانان ترک به اخذ تصدیق گواهی مبدا از سفارتخانه ایران وجود ندارد و این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که بخش خصوصی در تفاهمی دوجانبه چنین درخواستی را از یکدیگر داشته باشند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حتی در توافقنامه تجارت ترجیحی نیز چنین شرطی قید نشده است. بنابراین به طرف ترک تاکید شد به صورت مستند مدرک مربوط را ارائه یا نسبت به لغو مصوبه خود اقدام کند.

مودودی تاکید کرد: ترکیه روابط گسترده تجاری با ایران دارد و توسعه روابط تجاری با این کشور همسایه در اولویت برنامه‌های دولت است، با این وصف اگر چنانچه اقدام های سخت گیرانه ای به بخش خصوصی فعال در زمینه تجارت با ترکیه تحمیل شود، ایران نیز در اقدامی متقابل، همه اقلام وارداتی طرف ترک را مشمول اخذ تصدیق رسمی از سفارتخانه ایران در ترکیه می کند.

بیشتر بخوانید :  آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوشت افزار مدارس

ترکیه همسایه شمال غربی ایران است که در پنج ماهه نخست امسال با ۱۱۳۸میلیون دلار پنجمین کشور مبدا وارداتی و با ۲۷۳۸میلیون دلار چهارمین کشور مبدا وارداتی ایران بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی خراسان رضویاتاق بازرگانی خوزستاناتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهاناتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیهپست اکسپرس Xpdپست بین المللیپست سریع چاپارتجهیزات شبکه صنعتیتجهیزات شبکه نگارترخیص از گمرک بازرگانترخیص خودرو از قشمترخیص کار گمرک فرودگاه امام خمینیترخیصکار مرز خسرویحمل بار منزلحمل بار هوایی مشهدحمل کالا از چین به عراقحمل و نقل شهریحواله چینخرید ابزار حکاکی میوهخرید از سایت های خارجی با کمترین کارمزدخرید اینترنتی Ebayخرید اینترنتی جهیزیهخرید اینترنتی حلقه نامزدیخرید اینترنتی طبلخرید اینترنتی کخرید تجهیزات جراحیخرید فندک از چینخرید کتاب Amazonخرید نرم افزار از سایت خارجیرتبه کارت بازرگانیرهگیری مرسوله پستی از طریق پیام کوتاهسایت آبی علوم انسانیصادرات سنگ به اروپاصادرات قیر به ترکیهصادرات هندوانه به دبیصرافی هلوعمده واردات از چینفروش تجهیزات عینک سازیفروش مستر کارت هدیهقوانین گمرکی و مالیاتیقیمت خرید دلار در بازار تهرانگمرک قانونگمرک یارمستر کارت برای اپل ایدینقشه خ کارگرواردات ابزار دقیقواردات تراکتور از دبیواردات خودرو از دبیواردات خودرو جانبازان زیر 70 درصدواردات طوطی از پاکستان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها