اشنایی با مراکز خرید شنژن : خیابان و مرکز خرید دونگمن

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

در اینجا شما را با یکی دیگر از محله های سنتی خرید در چین آشنا می کنم،     که به شدت آن را تحسین می کنم، این خیابان را بلوک به بلوک ساخته و گسترش داده اند، ساخت بیشتر قسمت های آن قرن ها طول کشیده است. این مراکز خرید پرجنب و جوش هستند، طبق روال زندگی پیش می روند و همگی فروشندگانی دارند که برای انجام معاملات مشتاق اند. این مراکز خرید سنتی روح و طبیعت خاص خود را دارند، که پاساژهای خرید مدرن فاقد آن هستند. محله خرید دونگمن-شنژن هیچ تفاوتی ندارد.

در اولین بازدیدم از چین، دنبال ” دونگمن پدسترین استریت” بودم، انتظار داشتم خیابانی عادی را ببینم که فقط هیچ ماشینی در آن رفت و آمد نداشته و چند مغازه عادی در آن وجود داشته باشد، اما با جایی روبه رو شدم که بیشتر شبیه به “محله خریدی در حومه شهر” بود، که تا چندین بلوک گسترش یافته و شامل فروشگاه های بیشماری از برندهای بنام بوده، چندین مرکز خرید چند طبقه، چندین بازار چند طبقه، خیابان هایی پر از غذا، مکان های عمومی، دکه ها و مغازه ها بصورت خاصی در هر کوچه و جاده ای که دیده می شود، وجود دارند. چنین منطقه گسترده ای از مرکز خرید، حداقل به سه رستوران کی-اف-سی نیاز دارد!

ظاهراً ساخت این محله ۳۰۰ سال طول کشیده و از قدیم یکی از محبوب ترین مرکزهای خرید شنژن بوده است. مثل بیشتر چیزها در چین، این مرکز خرید، نام های مستعار انگلیسی زیادی دارد، مثل دونگمن پدسترین استریت، دونگمن واکینگ استریت، لاوژی(اولد تاون)، دونگمن مارکت و ایست گیت(که در حقیقت همان معنی واقعی کلمه دونگمن است).

مغازه های این مرکز خرید پر از لباس های زنانه و مردانه، کفش، جواهرات، کیف های دستی، کیف های مسافرتی و چمدان برای خرید هستند. مغازه های سنتی بازار را در کوچه و خیابان ها و داخل چندین فروشگاه چند منظوره “عمده فروشی” می توان پیدا کرد. اگر دوست داشته باشید، یک فروشگاه چند طبقه نیز وجود دارد که فقط به فروش کفش، و دیگری فقط به فروش کتاب های داستانی مصور اختصاص دارد و فروشگاه چند طبقه ای “هونگکای کرافت سیتی” در بین این فروشگاه ها وجود دارد. به علاوه، مرکزخریدهای چند طبقه معمولی و مدرنی مثل: سان پلازا، وجود دارند که ویژگی های بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای محبوب و سوپرمارکت ها و غیره را در خود دارد.

همه چیز در “دونگمن” ارزان است، در مغازه های بازار باید کیفیت جنس هرچیز را بررسی کنید، اما اگر چیزی پیدا کردید که از آن خوشتان می آید، می توانید با چانه زدن به روش خودتان وارد معامله ای بسیار ارزان شوید و تخفیف بگیرید. در دیگر مرکز خریدهای چند طبقه، و فروشگاه های زنجیره ای حراجی، قیمت هر کالا روی آن نوشته شده است، اما اغلب وقت ها، تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهند.

برای خرید غذا، انتخاب های زیادی وجود دارد، مثل: کی-اف-سی، مک دونالدز، پیتزا هات، سیزریا(پیتزا+پاستا شبیه به پیتزا هات)، استارباکس، و دکه های غذا فروشی سنتی بسیاری نیز وجود دارند، رستوران های محلی و رستوران های ارزان قیمت مثل رستوران مجیک دیم سام. رستوران “مدرن تویلت” هم در بین این رستوران ها وجود دارد، البته اگر دوست داشته باشید که موقع شام خوردن روی صندلی شبیه به توالت فرنگی بنشینید.

اگر به این محله می روید، بهترین موقع برای بازدید از آن روزهای عادی هفته است، مگر اینکه با شلوغی و ازدحام مشکلی نداشته باشید؛ روزهای تعطیلی یک هرج و مرج واقعی در این محله هستند(در سبکی هماهنگ)، مثل عکسی که در زیر می بینید.

برای مشاهده عکس های بیشتری از خیابان خرید دونگمن روی لینک زیر کلیک کنید:

برای بازدیدی گذرا از مرکز خرید دونگمن پدسترین استریت در شنژن، روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونه به آن جا برویم؟ مترو سوار شده و در ایستگاه “لاوژی” پیاده شده و از خروجی A بیرون بروید.

نقشه مرکز خرید دونگمن (انگلیسی و چینی) – در اینجا نقشه ای قابل چاپ ارائه شده که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد، مناطق مستطیل شکل و سبز رنگ در مرکز نقشه، که نشان دهنده محل “بیگ بل” و میدان های عمومی هستند. ( روی عکس کلیک کنید تا نسخه بزرگ تر را دریافت کنید):

تابلوهای اطلاعات شهری در سرتاسر شهر نصب شده اند و با کمک گرفتن از آن ها می توانید جهت مورد نظر خود را بیابید، اما متأسفانه بخش های عکس دار، فقط به زبان چینی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x