[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم؛ روز گذشته فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف محموله ۹ کانتینری قاچاق دوربینهای مدار بسته خبر داده بود. وی ضمن اشاره به اینکه تنها دو کانتینر از محموله مذکور به ارزش توقیف شده است، از خروج ۷ کانتینر دوربین مدار بسته از گمرک شهید رجایی خبر داد. در تحقیقات فنی انجام شده مشخص شد که قاچاقچیان ۹ دستگاه کانتینر را از استان خارج کرده که دو دستگاه کانتینر حاوی ۷۰ هزار دوربین مداربسته به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال از سوی مأموران کشف و مابقی به عنوان کالای از دست رفته محسوب می شود. بر اساس گزارش گمرک شهید رجایی جریمه کالای قاچاق مذکور در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس اظهارنامه شرکت مذکور، کالا قالب پلاستیکی و فلزی دوربین مدار بسته با ماخذ ۵ درصد اظهار شده است. از طرفی وقتی به جای دوربین قالب پلاستیکی اظهار میشود علاوه بر ماخذ بسیار ناچیز، ارزش کالا نیز به صورت چشم گیر کاهش یافته و از این طریق علاوه بر پرداخت بابت ماخذ پایین تر، با توجه به ارزش صوری و ناچیز کالا عملا  حقوق و عوارض نهایی پرداختی به رقم بسیار اندک تبدیل می‌شود. البته در مورد مذکور صاحب کالا توانسته ضمن استفاده از امکانات مسیر سبز با ۱۷ میلیون تومان محموله ۲۰۰۰ بسته ای دوربین را از گمرک شهید رجایی ترخیص کند.

نکته جالب آنکه اسناد منشا محموله مذکور نیز صوری بوده است، همانطور که در تصویر زیر مشخص است، در بارنامه نوع کالا، اجزا و قطعاتِ دوربین ذکر شده است. گفتنی است بارنامه به منزله سند قرارداد حمل، رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن است و همچنین سندی است که زمان ادعات خسارت از شرکت بیمه می‌تواند به عنوان پشتوانه مورد استفاده واقع شود.جزئیات مندرج در بارنامه باید شامل موارد زیر باشد:
شرح کالا ـ علائم و یا شماره‌های تجاری ـ نام کشتی حامل ـ ذکر عبارتی که حاکی از وجود کالا در کشتی باشد ـ بنادر بارگیری و تخلیه ـ نام حمل کننده کالا ـ نام گیرنده کالا ـ نام و نشانی شخصی که ورود اجناس به اطلاع او میرسد ـ هزینه حمل پرداخت شده یا قابل پرداخت در مقصد می‌باشد ـ تعداد نسخه‌های بارنامه که بصورت اصل صادر شده است ـ تاریخ صدور.
ذکر این نکته ضروری است که گمرک ایران از سال گذشته موضوع اجرایی شدن بارنامه الکترونیک را پیگیری کرده و از ان زمان قفل اظهارنامه و بارنامه الکترونیک به عنوان یکی از تله‌های کشف کالای قاچاق مطرح شد. هرچند در روزهای گذشته این موضوع با ابهام‌هایی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید :  تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر متوسط جهانی است!

در این بین بر اساس حکم سازمان تعزیرات حکومتی دو تن از صاحبان شرکت اظهار کننده کالا به پرداخت جریمه نقدی ۱۶۴ میلیارد تومانی و یکی از مدیران به دو سال حبس محکوم میگردد. گفتنی است بر اساس اعلام تعزیرات حکومتی آستارا، متهمین اصلی مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند همین موضوع یکبار مصرف بودن کارت بازرگانی مورد نظر را تایید می‌کند. برخی اطلاعات اولیه از وجود ۸ شرکت، مشابه شرکت کاویان-ت-ه-خ خبر می‌دهند.

البته در آخرین اظهار نظر فرمانده انتظامی استان هرمزگان، سرشبکه اصلی این پرونده به همراه یک نفر از عاملان شناسایی که متهم اول در بندرعباس و دیگری با همکاری سروان فرزانه در پلیس آگاهی استان گیلان طی یک اقدام ضربتی دستگیر شدند. متهم اصلی با قرار وثیقه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی روانه زندان شد. همچنین دو تن از افراد مرتبط با حمل دوربینهای قاچاق نیز به پرداخت جریمه نقدی ۱۳ میلیارد تومانی محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی لهستانانتقال پول به کارت عابر بانک ملیبیت کوین صرافیپست اکسپرسیونیسمپست سریع بین المللپسورد سایت آمازونتجهیزات شبکه-بندر عباسترخیص خودرو برای جانبازانترخیص کار گمرک بوشهرچالش های صنعت حمل و نقل هوایی ایرانحمل بار از آلمان به ایرانحمل بار در اصفهانحمل بار هواييحمل و نقل قیرحمل و نقل هواييخدمات بار هوایی فرودگاه مهرآبادخرید از سایت های خارجی نوعروسخرید اینترنتی زنجیر چرخخرید اینترنتی ژیلتخرید اینترنتی مانتوخرید اینترنتی هدیه روز مردخرید تجهیزات آزمایشگاه ژئوتکنیکخرید تجهیزات دوچرخه سواریخرید دلار بهتره یا سکهخرید سربازی خارج از کشور ۹۴خرید مستر کارت زرین کیشدرآمد بالا از بیت کوینرهگیری مرسوله پستی از طریق بارکدسالنامه آماری حمل و نقل جاده ای 1392شرکت حمل دریاییشرکت حمل و نقل بین المللی عرشیا بارصادرات ضایعات پتصرافی رادینقانون گمرکی جدیدقوانین گمرک گرجستانقوانین گمرکی فرودگاهک توسعه صادراتگاری حمل بار انبارگمرک دزفولگمرک شیرازمدارک کارت بازرگانی حقیقیمهمترین صادرات ژاپننحوه واردات خودرو توسط جانبازانواردات ابزار برشیواردات خودرو برقیواردات روسری از چینواردات عدسواردات فلش مموری از چینواردات لباس از دبيواردات لوازم یدکی خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها